BMW Serii 1 F20/F21

Generacja
BMW Serii 1 F20/F21 Zobacz 2 zdjęcia
BMW Serii 1 F20/F21 - test i recenzja

BMW serii 1 (F20)

BMW serii 1 o oznaczeniu kodowym F20 w 2011 roku zastąpiło produkowane od 8 lat E87. Co ciekawe, samochód zajął miejsce wyłącznie pięciodrzwiowej wersji dotychczasowej jedynki, a pozostałe odmiany nadwoziowe prawdopodobnie dopiero wkrótce doczekają się zmian.

Stylistyka BMW serii 1 F20 zdecydowanie wydoroślała w porównaniu z poprzednikiem. Przód nabrał charakteru i teraz jeszcze bardziej nawiązuje do większych modeli, szczególnie do BMW 5 GT. Bryła samochodu oraz sam profil w zasadzie się nie zmieniły. Tylna część nadwozia zyskała nieco więcej ostrych linii, dodatkową listwę ochronną na zderzaku i charakterystyczne światła wykonane w technologii LED. Auto zdecydowanie urosło dzięki rozstawowi osi powiększonemu do 2690 mm: F20 mierzy 4324 mm długości, 1765 mm szerokości oraz 1421 mm wysokości. Pozwoliło to wygospodarować więcej miejsca na nogi pasażerów obu rzędów foteli oraz powiększyć bagażnik do 360 l. Po złożeniu tylnych oparć może on mieć 1150 l pojemności.

Klienci mają do wyboru 8 turbodoładowanych silników. Benzynowe jednostki to 116i o mocy 136 KM, 118i generujące 170 KM oraz 125i, które oferuje bardzo zrywne 218 KM. Gromadzie diesli przewodzi podstawowy 116d, który rozwija 116 KM i zadowala się przyzwoitą ilością 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Są też odmiany 118d (143 KM), 120d (184 KM) oraz żwawy 125d (218 KM), który pozwala rozpędzić ważące około 1400 kg auto do 100 km/h w 6,5 s.

Kilka wersji silnikowych może być wspomagane inteligentną technologią EfficientDynamics, która istotnie zmniejsza zużycie paliwa i jednocześnie dba o poprawę osiągów samochodu. W przypadku każdej jednostki napędowej moc przenoszona jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni lub 8-stopniowego automatu Steptronic.

Samochód występuje w dwóch liniach stylistycznych: BMW Sport Line oraz BMW Urban Line. Pierwsza ma wiele detali świadczących o sportowych aspiracjach, a druga systemy służące wygodzie jazdy. Wnętrze BMW serii 1 F20 wykonano z bardzo dobrych materiałów, które dzięki świetnemu spasowaniu pozwalają pasażerom poczuć się jak we wnętrzu dużo droższych modeli. Czytelność oraz ergonomia stoją na najwyższym poziomie, a rewelacyjnie wyciszona kabina oraz wygodne fotele zachęcają kierowcę do szybszej jazdy.

Standardowe wyposażenie stoi na przyzwoitym poziomie. Auto ma pełną elektrykę, dobry system nagłośnienia, komputer pokładowy, komplet podstawowych systemów bezpieczeństwa jazdy, system start&stop oszczędzający paliwo w mieście czy klimatyzację. Samochód opcjonalnie może być wyposażony w otwierany dach, nawigację satelitarną, dwustrefową automatyczną klimatyzację czy chociażby skórzaną tapicerkę. Trudno wymienić choćby połowę opcji dostępnych jako dodatki do F20.

Auto do tej pory konkurowało z takimi modelami, jak Audi A3, Lancia Delta, Volvo C30 czy Lexus CT 200h. Wkrótce do oferty niemieckiego producenta ma dołączyć trzydrzwiowa odmiana nowej generacji BMW serii 1, jak również modele Coupe, Cabriolet, Gran Turismo czy przednionapędowy, świeży crossover.

4.40
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 1
Produkcja od2011
Produkcja do2015

Wybrane wersje BMW Serii 1 F20/F21

Inne generacje BMW Serii 1

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (1)

BMW Serii 1 F20/F21: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu

... transportu. Może nie jest tak szybki jak coupe, ale nie o to przecież chodzi. No chyba, że mowa o BMW M440i Cabrio. To zestaw kompletny, ale nie przesadzony. ... . Dlatego chcąc dziś kupić kabriolet BMW trzeba zdecydować się przynajmniej na ...

2 tygodnie temu

Test: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla

... Jaki jest najlepszy silnik do BMW X5? M50d. BMW wycofało go jednak z oferty – czy M50i przejmie jego rolę? ... BMW X5 M50d spełnia praktycznie wszystkie możliwe wymagania. Ma 400 KM i aż 760 Nm, ale najważniejsze, że płynnie rozwija moc i bardzo ...

2 tygodnie temu

BMW 7 E65 skończyło 20 lat. Jak zniosło próbę czasu? [galeria]

... BMW 7 generacji E65 zadebiutowało na rynku w listopadzie 2001 roku. Kontrowersyjny w tamtym czasie projekt wyszedł spod ręki Adriana van Hooydonka pod przewodnictwem Chrisa Bangle'a. E65 ... Poznaj lepiej współczesne BMW: 36191 39819 41458 A ...

3 tygodnie temu

Nowe BMW Serii 2 wjeżdża do salonów. Znamy ceny bawarskiego coupe

... Polski oddział BMW działa naprawdę sprawnie. Chwilę po oficjalnej premierze nowej Serii 2, w konfiguratorze pojawiły się oficjalne ceny i specyfikacja. Nie jest tanio, ale oferta wydaje się dość uczciwa. ... Nowe BMW Serii 2 doczekało się już ...

5 miesięcy temu

BMW Serii 4 Gran Coupe ma już polski cennik. Szybko poszło

... Nowe BMW Serii 4 Gran Coupe niebawem wjedzie do polskich salonów. Wiemy jak kształtuje się polska specyfikacja tego modelu i ile trzeba zapłacić za poszczególne wersje. ... Była premiera, jest i cennik. BMW zdecydowanie nie traktuje klientów ...

6 miesięcy temu

BMW dosypało chili do M135i i uzupełniło paletę o nowe lakiery

... Trudno nazwać to liftingiem, ale BMW zdecydowało się nieco zmodyfikować swój topowy kompaktowy model. M135i xDrive poza nowymi lakierami będzie teraz dysponował m.in. lepszym, ostrzej zestrojonym podwoziem. A to nie koniec zmian. ... . Jeśli ...

miesiąc temu

Test: BMW 430i cabrio - o nerki się nie martw

... BMW serii 4, choć swoją premierę miało jakiś czas temu, to nadal swoim wyglądem wzbudza wiele kontrowersji. Tym razem do testów otrzymałem odmianę, która została pozbawiona stałego dachu i powiem wam szczerze, że mnie osobiście ta odmiana bardzo ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie