Suzuki Vitara 4 generacji

Generacja
Suzuki Vitara 4 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Suzuki Vitara IV generacji to najnowszy SUV japońskiej firmy, który porzucił terenową przygodę na rzecz komfortowego przemieszczania się po ulicach miast i drogach szybkiego ruchu. W wersji standardowej nowe Suzuki Vitara kosztuje 62 000 zł, a w Polsce na razie dostępna jest tylko wersja z silnikiem benzynowym.

Suzuki Vitara IV – ogólna charakterystyka

Suzuki Vitara przeszło diametralną zmianę. Od początku zaistnienia marki na rynku w 1988 roku, Suzuki Vitara inspirowała do samochodu terenowego i w tej roli bardzo dobrze sprawdzała się I generacja tej marki, budowana na konstrukcji ramowej. Natomiast Suzuki Vitara IV to już auto o całkowicie odmiennej koncepcji, jest to miejski crossover stający w szranki z takimi modelami jak: Renault Captur, Citroen Cactus czy Opel Mokka.

Nowa Vitara, pod względem stylu, może wzbudzać zastrzeżenia. Nie wszystkim spodoba się model z przeważającymi mocnymi liniami i odważnymi przetłoczeniami. Nadwozie auta mierzy 4180 cm długości, 1780 cm szerokości i 1610 cm wysokości. Podstawowa pojemność bagażnika Vitary 4 generacji to 375 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy (którą można składać i dzielić), otrzymamy łącznie 1120 litrów pojemności.

Suzuki Vitara IV – silnik

Suzuki Vitara 4 generacji w wersji podstawowej posiada benzynowy silnik 1,6 z mocą 120 KM, który współpracuje z pięciobiegową ręczną skrzynią albo sześciostopniowym automatem. Auto również dostępne jest w dieslu wraz z motorem wysokoprężnym 1,6 DdiS o mocy 120 KM, przewyższającym benzyniaka pod względem momentu obrotowego, wynoszącego 320 Nm (opcja ta jak na razie nie jest dostępna w Polsce).

Suzuki Vitara IV – mechanika

Suzuki Vitara 4 generacji wyposażony jest w samonośne podwozie, na wzór poprzedniego modelu. Jednakże układ napędu 4x4 waz z centralnym dyferencjałem, blokadami i reduktorem, używanymi dotychczas w modelach Vitary, oddał pole systemowi AllGrip (funkcjonującemu w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe). Wskutek tej zmiany samochód w zwyczajnych warunkach drogowych napędzany jest na przód, zaś oś tylna załącza się samoistnie, gdy system wykryje poślizg; może również nastąpić tymczasowe spięcie napędu (blokada wyłączy się po osiągnięciu 60km/h).

Nowa Vitara najlepiej sprawdza się na asfaltowej szosie. Zawieszenie miejskiego crossovera jest dość sztywne, dzięki temu możemy pozwolić sobie na dynamiczne prowadzenie samochodu nawet na pokrętnych drogach, nie obawiając się stracenia kontroli nad pojazdem.

4.29
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Vitara
Produkcja od2015
Produkcja do2017

Wybrane wersje Suzuki Vitara 4 generacji

Inne generacje Suzuki Vitara

Inne modele Suzuki

Suzuki Vitara 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Suzuki Vitara - wybrała miasto i już wiem, dlaczego

... . A te są takie, że SUV-ami jeździ się teraz głównie w miastach. Dlatego z biegiem lat Vitara z generacji na generację stawała się coraz większym mieszczuchem. ... Jeszcze kilkanaście lat temu dla Suzuki absolutnym priorytetem były właściwości ...

5 miesięcy temu

Jaguar E-Pace

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

dawno temu

BMW Serii 4 Gran Coupe ma już polski cennik. Szybko poszło

... Nowe BMW Serii 4 Gran Coupe niebawem wjedzie do polskich salonów. Wiemy jak kształtuje się polska specyfikacja tego modelu i ile trzeba zapłacić za poszczególne wersje. ... Była premiera, jest i cennik. BMW zdecydowanie nie traktuje klientów ...

2 tygodnie temu

Test: Suzuki Swace - to... skomplikowane

... się Suzuki Swace. Także serdecznie zapraszam was na test Suzuki Swace'a, który jest tak naprawdę Toyotą Corollą. ... Suzuki Swace - test wideo Co się tutaj w ogóle wydarzyło i dlaczego Corolla ma znaczek Suzuki? Otóż w 2019 roku Toyota przejęła ...

2 miesiące temu

Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie!

... Suzuki Swift Sport nigdy nie było bardzo szybkie, ale zawsze miało w sobie "to coś". Dawało po prostu bardzo dużą radość z jazdy. I gdzie się to podziało? ... . Suzuki Swift Sport może nie wygląda groźnie, ale w poprzednich generacjach zdążył ...

5 miesięcy temu

Suzuki Ignis - mały, ale wariat #VLOG

... Suzuki Ignis jest samochodem, którego koncepcja jest bardzo rzadko spotykana u konkurencji. To mały miejski samochód z napędem na cztery koła. Jego fenomen polega na tym, że Ignis niczego nie udaje ... . On nie stara się walczyć o potencjalnego ...

6 miesięcy temu

Nowe Suzuki Vitara zadebiutuje w Paryżu [wideo]

... Suzuki opublikowało pierwsze zdjęcie modelu Vitara nowej generacji. ... Na razie informacje o samochodzie są bardzo skąpe. Pojazd nawiązuje pod względem wyglądu do koncepcyjnego Suzuki iV-4 zaprezentowanego w 2013 r. podczas salonu ...

dawno temu

Suzuki Grand Vitara – czy to już koniec?

... Suzuki zastanawia się nad zakończeniem produkcji modelu Grand Vitara. ... Trwają dyskusje na temat tego czy Suzuki Grand Vitara ma być jeszcze produkowana. Dość stary już model, który niedawno przeszedł delikatny facelifting ma następcę w ...

dawno temu

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

... Samochody elektryczne nie są już zjawiskiem egzotycznym na naszych drogach. Producenci prześcigają się między sobą, oferując modele, które mają zachęcić potencjalnych kupców zasięgiem, wyglądem lub ceną. Czym zatem może przyciągnąć do siebie ...

4 tygodnie temu

Odmłodzone Suzuki Grand Vitara wjeżdża do polskich salonów

... Odświeżone Suzuki Grand Vitara o zmienionym wyglądzie jest już dostępne na polskim rynku. Ceny auta startują od 83 900 zł. ... Odświeżone Suzuki Grand Vitara o zmienionym wyglądzie jest już dostępne na polskim rynku. Ceny auta startują od 83 900 ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie