Suzuki Vitara IV generacji to najnowszy SUV japońskiej firmy, który porzucił terenową przygodę na rzecz komfortowego przemieszczania się po ulicach miast i drogach szybkiego ruchu. W wersji standardowej nowe Suzuki Vitara kosztuje 62 000 zł, a w Polsce na razie dostępna jest tylko wersja z silnikiem benzynowym.
Suzuki Vitara IV – ogólna charakterystyka
Suzuki Vitara przeszło diametralną zmianę. Od początku zaistnienia marki na rynku w 1988 roku, Suzuki Vitara inspirowała do samochodu terenowego i w tej roli bardzo dobrze sprawdzała się I generacja tej marki, budowana na konstrukcji ramowej. Natomiast Suzuki Vitara IV to już auto o całkowicie odmiennej koncepcji, jest to miejski crossover stający w szranki z takimi modelami jak: Renault Captur, Citroen Cactus czy Opel Mokka.
Nowa Vitara, pod względem stylu, może wzbudzać zastrzeżenia. Nie wszystkim spodoba się model z przeważającymi mocnymi liniami i odważnymi przetłoczeniami. Nadwozie auta mierzy 4180 cm długości, 1780 cm szerokości i 1610 cm wysokości. Podstawowa pojemność bagażnika Vitary 4 generacji to 375 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy (którą można składać i dzielić), otrzymamy łącznie 1120 litrów pojemności.
Suzuki Vitara IV – silnik
Suzuki Vitara 4 generacji w wersji podstawowej posiada benzynowy silnik 1,6 z mocą 120 KM, który współpracuje z pięciobiegową ręczną skrzynią albo sześciostopniowym automatem. Auto również dostępne jest w dieslu wraz z motorem wysokoprężnym 1,6 DdiS o mocy 120 KM, przewyższającym benzyniaka pod względem momentu obrotowego, wynoszącego 320 Nm (opcja ta jak na razie nie jest dostępna w Polsce).
Suzuki Vitara IV – mechanika
Suzuki Vitara 4 generacji wyposażony jest w samonośne podwozie, na wzór poprzedniego modelu. Jednakże układ napędu 4x4 waz z centralnym dyferencjałem, blokadami i reduktorem, używanymi dotychczas w modelach Vitary, oddał pole systemowi AllGrip (funkcjonującemu w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe). Wskutek tej zmiany samochód w zwyczajnych warunkach drogowych napędzany jest na przód, zaś oś tylna załącza się samoistnie, gdy system wykryje poślizg; może również nastąpić tymczasowe spięcie napędu (blokada wyłączy się po osiągnięciu 60km/h).
Nowa Vitara najlepiej sprawdza się na asfaltowej szosie. Zawieszenie miejskiego crossovera jest dość sztywne, dzięki temu możemy pozwolić sobie na dynamiczne prowadzenie samochodu nawet na pokrętnych drogach, nie obawiając się stracenia kontroli nad pojazdem.
Marka | Suzuki |
---|---|
Model | Suzuki Vitara |
Produkcja od | 2015 |
Produkcja do | 2017 |