Nissan Pulsar N16 [FL]

Generacja
Nissan Pulsar N16 [FL] Zobacz 3 zdjęcia

Nissan Pulsar N16 przeszedł lifting, i odświeżony sprzedawany był w latach 2004-2006. Zmianie poddano powierzchnię maski, atrapę chłodnicy (teraz auto posiada kratkowaną atrapę z czarnego tworzywa w wersji hatchback, a w sedanie z lśniącego metalu) oraz kształt reflektorów przednich i tylnych (przejrzystość osłon głównych reflektorów w hatchback jest większa, a światła przeciwmgielne są teraz okrągłe). Ponadto, Pulsar N16 [FL] został zaopatrzony w szyberdach.

Nissan Pulsar N16 [FL] – silnik

Po modernizacji Pulsara N16, silniki benzynowe zyskały na mocy: w pierwszym przypadku wynosiła ona 98 KM, a w drugim – 116 KM. Jednak istotniejsze zmiany zaszły wśród jednostek diesla, a była to zasługa współpracy dwóch producentów samochodów – Nissana i Renault. Podstawowy diesel o pojemności 1,5 miał moc rzędu 82 KM. Lecz nowe, potężniejsze już silniki diesla o pojemności 2,2 litra występowały w dwóch wariantach – z mocą 110 KM albo z mocą 136 KM. Mocne diesle w Pulsarze N16 [FL] sprawiły, że auto po liftingu chętniej było kupowane w wersji dieslowej niż w benzynie .

Łańcuch rozrządu w Pulsarze N16 [FL] wykazuje się dobrą odpornością na awarie czy zniszczenia, dlatego problemy z rozrządem zredukowane są do minimum. Lecz musimy pamiętać o tym, iż w nowych dieslach silniki wykazują większą wrażliwość na tankowane paliwo, dlatego warto dbać o dobrą jakość oleju napędowego wlewanego do baku naszego auta. W przeciwnym wypadku będziemy narażeni na dodatkowe koszta, spowodowane częstszą wymianą wtryskiwaczy.

Nissan Pulsar N16 [FL] – produkcja w Europie

Nie mogę jednak w tym miejscu nie wspomnieć o tym, że Nissan Pulsar N16 [FL] rozczarował wielu użytkowników marki. Niestety, wbrew naturalnym oczekiwaniom kierowców, Pulsar N16 [FL] wykazywał się większą awaryjnością niż jego wersja przed liftingiem. Znawcy motoryzacji szybko zlokalizowali przyczynę słabszej jakości wykonania, a było nią przeniesienie produkcji Pulsara N16 z Japonii do angielskiej fabryki Nissana w Sunderland. Pamiętajmy, że dobrej jakości Nissany Pulsar N16 to modele wyprodukowane w Japonii.

Tak więc, jeśli chcemy kupić Pulsara N16 [FL] w najlepszej jakości, to kupić auto zaimportowane z Japonii. Jak sprawdzić „port macierzysty” Pulsara? Wystarczy spojrzeć na numer VIN, który musi zaczynać się od znaków JN1.

Za Pulsara N16 po faceliftingu zapłacimy około 14-18 tysięcy złotych.

4.51
Ocena na postawie 42 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od2004
Produkcja do2005

Wybrane wersje Nissan Pulsar N16 [FL]

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar N16 [FL]: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie