Nissan Primera P10

Generacja
Nissan Primera P10

Nissan Primera P10 jest bezpośrednim następcą modelu Bluebird. Zadebiutował w 1990 roku. Początkowo był oferowany jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowy liftback, a później pojawiło się także nadwozie kombi. Produkcję (poza kombi wytwarzanym w Japonii) prowadzono w Sunderland, w Wielkiej Brytanii, skąd auto transportowane było do USA, by funkcjonować tam jako Infiniti G20. Sprzedaż P10 zakończono w roku 1996, gdy zadebiutował następca, czyli Nissan Primera 2(P11).

P10 wizualnie zrywał z nudną koncepcją poprzednika. Miał atrakcyjne jak na tamte czasy dynamiczne, opływowe linie. Ciekawa stylizacja pozytywnie wpłynęła na wyniki sprzedaży.
Primera w zależności od rodzaju nadwozia i napędu waży między 1080 kg a 1355 kg (AWD) i mierzy odpowiednio 4400 mm długości (4460 mm w kombi), 1694 mm szerokości i 1384 mm wysokości (sedan 1475 mm).

Pod maską mogły pracować 4-cylindrowe jednostki napędowe. Poczynając od silników benzynowych, do wyboru był 1,6 l motor gaźnikowy generujący 96 KM oraz wyposażony w jednopunktowy wtrysk silnik 1,6 l, dysponujący mocą 102 KM. Obie jednostki, które niezbyt dobrze radziły sobie z dynamicznym napędzaniem Primery, miały głowicę o 2 wałkach rozrządu.

To samo dotyczyło mocniejszych motorów, w tym jednostki 1,8 l o mocy 112 KM. Mocniejszy, 2 l silnik występował w 3 wariantach mocy: najsłabszej, dostępnej z napędem na przednią oś (123 KM), w odmianie 4x4 (152 KM) oraz w najbardziej sportowej, przednionapędowej Primerze GTI (150 KM).

Jedyną propozycją wysokoprężną w ofercie pierwszej generacji Primery był motor 2 l o mocy 75 KM. Niezbyt nowoczesna jednostka bez turbodoładowania odznaczała się jednak sporą wytrzymałością. Przebiegi rzędu 300 km często nie są powodem do ingerencji w układ napędowy tego auta.

Zawieszenie modelu Primera nie jest skomplikowane. Układ poprawnie tłumi nierówności zarówno wzdłużne, jak i poprzeczne, choć zdarza mu się głośniejsza praca. Dość miękkie nastawy sprawiają, że podróż nawet po kiepskiej nawierzchni nie będzie uciążliwa. Auto doceniane jest za dobrą skrętność, choć siła działania wspomagania kierownicy mogłaby być większa.

Wnętrze Primery pierwszej generacji zaprojektowano w niewyszukany, ale jak najbardziej poprawny sposób. Dominuje funkcjonalność i prostota. Stonowana, utrzymana w szaro-czarnej tonacji kolorystyka, niska jakość wykorzystanych materiałów i ich nie najlepsze spasowanie to najsłabsze strony wnętrza Primery. Mankamentem typowym dla Nissanów jest także kiepskie wyciszenie nadwozia i niska skuteczność układu wentylacji i ogrzewania. Na uwagę zasługuje za to dobra widoczność i wygodne fotele.

Nissan Primera P10 to poprawnie skonstruowany samochód, który nawet mimo dużego przebiegu nie będzie sprawiał właścicielowi większych problemów. W porównaniu z niemiecką i francuską konkurencją z tego segmentu i okresu Primera nie ma sobie równych w kategorii niezawodności. Ceny oryginalnych części zamiennych są co prawda wysokie, ale na rynku jest dużo zamienników, które mają podobną jakość, a kosztują zdecydowanie mniej. Wadą, który dotyczy wielu aut japońskich nie tylko z tego okresu, jest powłoka antykorozyjna bardzo słabej jakości. Rdzawe purchle przy nadkolach i na klapie bagażnika nie są sprawą marginalną. Popularnym problemem są też awarie układu elektrycznego, który z uwagi na wiek auta potrafi je unieruchomić.

3.69
Ocena na postawie 40 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Primera
Produkcja od1990
Produkcja do1997

Wybrane wersje Nissan Primera P10

Inne generacje Nissan Primera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (33)

Przejdź do strony: 1 2

Nissan Primera P10: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 1: Rarist

Nissan szykuje elektryczną ekspansję. Pokazał plany do 2030 roku

... Nissan - jak większość współczesnych marek - widzi przyszłość w elektromobilności. Przedstawił plany, które to potwierdzają. W ciągu najbliższych 8 lat mamy poznać aż 23 nowe modele, z czego 15 będzie pełnoprawnymi elektrykami. ... Nissan ...

4 dni temu

Używany Nissan Primera P12 w pigułce. Teraz to okazja jakich mało

... Nissan Primera P12 zadebiutował jako samochód nad wyraz nowoczesny i świetnie wyposażony, ale wraz z upływem czasu zyskiwał coraz więcej złych opinii. A jak jest teraz? Wbrew pozorom - zakup tego modelu może być dobrą okazją. ... , liftback: 460 ...

dawno temu

Używany Nissan Primera P11 - dawny hit klasy średniej

... Gdyby stworzyć wizerunek marki Nissan, patrząc przez pryzmat produkowanych obecnie pojazdów, można by powiedzieć, że to japońska firma, która produkuje głównie crossovery, auta z napędem na cztery koła, GT-Ra i coś tam jeszcze. Nie zawsze tak ...

dawno temu

Nissany NV300 i NV400 przy okazji liftingu zmieniły też nazwy

... Nissan odświeżył całą gamę pojazdów użytkowych. Poza najmniejszym Townstarem pokazał również Primastara i Interstara. To dobrze znane modele, które w dotychczasowym wydaniu były oferowane jako NV300 i NV400. ... Townstar i Primastar to nazwy ...

2 miesiące temu

Nissan Townstar zastąpi NV200. Będzie też wersja na prąd

... Nissan oficjalnie pokazał Townstara, który jest niczym innym jak niewielkim kombivanem opartym na tej samej platformie co Renault Kangoo. Auto zastąpi wysłużony już model NV200 i tak jak on będzie oferowane z napędem spalinowym i elektrycznym. ...

2 miesiące temu

Nissan rozwija Sunderland. Wykorzysta zużyte akumulatory

... Wygląda na to, że Sunderland – jedna z najważniejszych fabryk Nissana w Europie – dalej będzie rozwijana pomimo Brexitu. Firma podzieliła się swoim planem opartym na megafabryce akumulatorów i wykorzystaniu energii odnawialnej. ... i Leaf. 39724 ...

5 miesięcy temu

Używany Nissan Primera P12 (2002-2007) - poradnik kupującego

... Nissan, marka znana jako producent wyśmienitych i niezawodnych samochodów kompaktowych, klasy średniej i terenowych, wraz z nadejściem XXI wieku zmienił strategię. Nie tylko przeniesiono produkcję ... się, że jedno i drugie było powodem upadku ...

dawno temu

Nie tylko GT-R. Nissan ma w swojej historii inne zdumiewające auta

... Kiedy myślisz o Nissanie, przed oczami masz pewnie "Godzillę", model GT-R 32, który roznosił konkurencję na kawałki na początku lat 90. Nissan jednak to nie tylko GT-R, a niektóre samochody wnoszą tyle innowacji i osiągnięć, że powinny być ...

8 miesięcy temu

Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale"

... Oto i on – model, który uratował Nissana przed zwinięciem interesu z Europy. Trzecia generacja Qashqaia znajduje się pod olbrzymim ostrzałem konkurencji. Japończycy nie mogli zrobić "tylko" dobrego samochodu – musieli być lepsi niż reszta. Czy ...

3 miesiące temu

Nissan Primera P12 - typowe awarie i problemy

... Tydzień temu przedstawialiśmy Wam jedno z najpopularniejszych japońskich aut. Zostajemy w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale tym razem zajmiemy się samochodem z koncernu Nissana. ... Poprzednia generacja Nissana Primery P11 charakteryzowała się wręcz ...

dawno temu

Tak wygląda Nissan 400Z. Wyciekły zdjęcia i filmy z transportu

... Nowy Nissan 400Z będący kontynuacją sagi sportowych coupe z Japonii zadebiutuje w najbliższych miesiącach. Już dziś jednak wiemy, czego się spodziewać. Wszystko za sprawą przecieków, które pojawiły się w sieci. ... Odpowiedź na pytanie "jaki ...

8 miesięcy temu

Nowy Nissan Qashqai w końcu jest tańszy. Znamy pełny polski cennik

... Po dobrze wyposażonej, lecz drogiej edycji premierowej przyszedł czas na bardziej przystępne warianty. Nissan właśnie opublikował oficjalny cennik nowego Qashqaia, obejmujący wszystkie dostępne wersje napędu i wyposażenia. Chętni na japońskiego ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie