Toyota Cressida X30 to pierwsza generacja modelu, jaką produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski. Samochód ten w Japonii był dostępny pod nazwą Toyota Mark II.
Oznaczenie X30 i X32 odnosiło się do typu nadwozia, jaki zastosowano w Toyocie Cressidzie, a mianowicie do sedana i kombi. Dostępna była również wersja coupé Toyoty Cressidy oznaczana X31, ale te modele sprzedawano wyłącznie w Japonii.
Silnik Toyoty Cressidy X30
W Toyocie Cressidzie X30 montowano silniki sześcio- albo czterocylindrowe oraz wersje z silnikiem wysokoprężnym. Napęd był przenoszony na tył (opcjonalnie AWD) za pomocą automatycznej skrzyni biegów (cztero- lub pięciobiegowa) albo manualnej - pięciobiegowej.
Wyposażenia Toyoty Cressidy X30
Toyota Cressida X30 jako samochód luksusowy miała też bogate, jak na lata 70., wyposażenie. Do standardowego wyposażenia należała między innymi klimatyzacja, sterowana elektronicznie skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy.
Do najcenniejszych zalet Toyoty Cressidy należała również wysoka dźwiękoszczelność, którą uzyskano dzięki zastosowaniu silnika sześciocylindrowego (mocnego i cichego zarazem) oraz wysokiej jakości materiałów do budowy nadwozia. W tamtym okresie Toyota Cressida uchodziła za najcichszy samochód w swojej klasie.
Marka | Toyota |
---|---|
Model | Toyota Cressida |
Produkcja od | 1977 |
Produkcja do | 1980 |