Land Rover Discovery 1 generacji

Generacja
Land Rover Discovery 1 generacji

Land Rover Discovery to średniej wielkości SUV, który został wprowadzony do sprzedaży w 1989 roku. Pierwsza generacja Discovery oferowana była w dwóch wersjach nadwozia (3- i 4-drzwiowy SUV). Obie zapewniają miejsce dla pięciu osób, z możliwością montażu dodatkowych dwóch siedzeń w bagażniku. W Japonii auto znane jest jako Honda Crossroad.

Land Rover Discovery został oparty na płycie podłogowej i układzie napędowym ekskluzywnego Range Rovera. Dzięki atrakcyjnej cenie walczył z tańszą japońską konkurencją. To jedyna generacja Discovery, która oferowana była z 4-cylindrowymi silnikami.

Wnętrze Land Rovera Discovery I zostało zaprojektowane przez zewnętrzną firmę Conran Design Group. Jej zadaniem było stworzenie kabiny zupełnie niepodobnej do innych modeli Land Rovera.

Mierzący 4539 mm długości, 1793 mm szerokości i 1966 mm wysokości Land Rover Discovery I plasowany jest w segmencie I, który reprezentują takie modele, jak Nissan Patrol, Jeep Wrangler czy Land Rover Defender. Auto ma stały napęd na cztery koła i centralnie zamontowany dyferencjał, dzięki czemu może pochwalić się nieprzeciętnymi właściwościami jezdnymi w terenie. Znacznie gorzej Discovery I radzi sobie z prostymi nawierzchniami.

Land Rover Discovery oferowany był z jednostkami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Lista silników napędzanych benzyną zawiera dwa warianty o pojemności 3,5 l i mocy 155 KM lub 166 KM. Dostępna była również 3,9 l jednostka V8 o mocy 182 KM. Wszystkie motory benzynowe mają duży apetyt na paliwo, który niestety nie idzie w parze z przyzwoitymi osiągami.

Warto zwrócić uwagę na wariant wysokoprężny 2,5 TDi o mocy 113 KM. Jednostka ta nie zapewnia sportowych osiągów, ale charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Właściciele aut z tym silnikiem skarżą się głównie na jego fatalną kulturę pracy. Poza tym niełatwo o części zamienne do tego silnika, co odbija się na kieszeni.

Napęd w Land Roverze Discovery przekazywany jest za pomocą 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów lub 5-biegowej manualnej przekładni.

W 1992 roku Land Rover Discovery I przeszedł niewielki facelifting, który obejmował kilka dodatków oraz usprawnień. Wnętrze zaczęto oferować z beżową lub jasnoniebieską tapicerką, motor 200 TDi był łączony z automatyczną skrzynię biegów, a całość uzupełniały dodatki w postaci przemodelowanych reflektorów, relingów dachowych oraz aluminiowych felg.

Kolejny facelifting miał miejsce w 1994 roku. W jego ramach silniki 200 TDi i 3,5 l V8 zostały zastąpione przez 2,5 l 300 TDi oraz 3,9 l V8. Zmodernizowano również m.in. przednie reflektory oraz tylne światła w zderzaku.

Główną bolączką Land Rovera Discovery jest korozja. Użytkownicy skarżą się, że po dłuższej eksploatacji rdzewieje wiele podzespołów, w tym cała podłoga oraz progi. Często dochodzi również do wycieków oleju i innych drobniejszych usterek.

Discovery I przez cały okres produkcji (do 1998 roku) znalazł prawie 400 000 nabywców. Następcą Land Rovera Discovery I jest Land Rover Discovery II, produkowany w latach 1999-2004 i wyposażony w znacznie nowocześniejszą technologię.

Plusy:
+ możliwość wyboru oszczędnej jednostki wysokoprężnej
+ bardzo dobra widoczność
+ dobre właściwości jezdne w terenie
+ układ kierowniczy
Minusy:
- częste awarie podzespołów
- korozja, która dotyka praktycznie każdego elementu
- za twarde materiały wykończeniowe
- wyciszenie

4.23
Ocena na postawie 33 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLand Rover
ModelLand Rover Discovery
Produkcja od1989
Produkcja do1997

Wybrane wersje Land Rover Discovery 1 generacji

Inne generacje Land Rover Discovery

Inne modele Land Rover

Oceny użytkowników (6)

Land Rover Discovery 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie