Toyota RAV4 2 generacji

Generacja
Toyota RAV4 2 generacji

Rok 2000 przyniósł zmianę modelową w Toyocie. W miejscu starej RAV4 pojawiło się nowe auto o tej samej nazwie. Samochód cechował się bardzo podobnym, choć dużo nowocześniejszym nadwoziem. Charakterystycznie wyglądały w nim przednie reflektory, daleko zachodzące na pokrywę silnika.

Auto oferowano z dwoma rozstawami osi i dwoma nadwoziami. Pierwsze z nich miało troje drzwi (krótki rozstaw osi), a drugie pięcioro. Wnętrze pojazdu było bardziej przestronne niż w poprzedniku, jednak nadal wysokie osoby mogły mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji na tylnej kanapie, szczególnie jeśli pasażer z przodu lub kierowca przesunęli swój fotel maksymalnie do tyłu. Niełatwe było też zajęcie tylnego siedzenia w odmianie 3-drzwiowej.

Fotele były większe i znacznie wygodniejsze niż w RAV4 pierwszej serii. Deska rozdzielcza prezentowała się bardzo dobrze, a wszystkie przyciski i pokrętła znajdowały się w dogodnych miejscach. Znacznie poprawiły się materiały użyte do wykończenia wnętrza. Niewiele do życzenia pozostawiał także poziom montażu elementów wyposażenia kabiny. Ponownie Toyota poskąpiła mat wygłuszających wnętrze, przez co do środka dochodziły nieprzyjemne dźwięki toczących się po asfalcie opon i szum powietrza opływającego nadwozie.

Toyota RAV4 cechowała się za to doskonałą widocznością we wszystkie strony, mimo że tylne słupki były dosyć szerokie.

Podobnie jak starszy pojazd nowy miał samonośne nadwozie z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Oparto je na sprężynach śrubowych i amortyzatorach. Ponownie też producent postanowił, że RAV4 będzie dostępna z napędem na przednie koła oraz z napędzanymi obiema osiami. W tej drugiej wersji zastosowano centralny mechanizm różnicowy z blokadą.

Początkowo do napędzania Toyoty służyły trzy silniki benzynowe. Najmniejszy miał objętość skokową 1,8 l i osiągał moc 125 KM (dostępny był z nim tylko napęd na jedną oś). Większa, 2-litrowa jednostka napędowa rozwijała 150 KM, a największy agregat o objętości skokowej 2,4 l - 163 KM. Ten ostatni silnik dostępny był jednak tylko w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie trzy motory miały po cztery cylindry ustawione w rzędzie.

W 2001 roku do produkcji wdrożono 2-litrowego turbodiesla z rodziny D-4D. Ten motor z bezpośrednim zasobnikowym wtryskiem paliwa osiągał z kolei niezbyt dużą moc 116 KM, ale cechował się stosunkowo niewielkim zużyciem paliwa.

W 2003 roku auto przeszło jedyny większy facelifting, a na rynku amerykańskim podstawowym silnikiem stał się ten największy – 2,4-litrowy.

Dwa lata później zakończyła się produkcja Toyoty RAV4 drugiej generacji. Zastąpił ją nowy samochód o tej samej nazwie, który jest wytwarzany do tej pory.

Wśród najczęściej występujących usterek wymienia się defektujące dwumasowe koło zamachowe w autach z dieslem, zacierającą się turbosprężarkę, psujące się wtryskiwacze paliwa (silniki wysokoprężne). Do tego dochodzi jeszcze rdza, która najczęściej atakuje dolną część drzwi, i nietrwałe hamulce. Częstych wymian wymagają klocki hamulcowe, które zużywają się w szybkim tempie.

Czasem pojawiają się problemy z elektroniką sterującą benzynowymi jednostkami napędowymi.
Na pochwałę zasługuje za to trwałe zawieszenie, które dobrze spisuje się na dziurawych polskich drogach. Jeśli już trzeba coś w nim naprawiać, są to najczęściej elementy metalowo-gumowe.

4.69
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota RAV4
Produkcja od2000
Produkcja do2006

Wybrane wersje Toyota RAV4 2 generacji

Inne generacje Toyota RAV4

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (11)

Toyota RAV4 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie