Toyota RAV4 3 generacji

Generacja
Toyota RAV4 3 generacji

Na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2005 roku zadebiutowała Toyota RAV4 trzeciej generacji. Wkrótce auto weszło do produkcji. Wóz jest wytwarzany w Japonii i w Kanadzie. Japońska wersja tego samochodu nosi nazwę Vanguard i jest oferowana z długim rozstawem osi.

Z zewnątrz nowa RAV4 nie jest tak podobna do modelu drugiej serii jak tamten do najstarszego auta. Zamiast wielkich zachodzących na maskę reflektorów Toyota zastosowała węższe przednie światła. Auto urosło w każdą stronę.

Specjalnie dla tej RAV4 producent opracował zupełnie nową płytę podłogową, która jest dostępna w wersji krótkiej i długiej. Toyota zrezygnowała z produkcji modelu z nadwoziem trzydrzwiowym, pozostawiając tylko pięciodrzwiowe kombi. Na Europę i większość krajów azjatyckich producent przewidział wytwarzanie wersji krótszej, a w Australii i w Stanach Zjednoczonych sprzedawana jest odmiana z dłuższym rozstawem osi.

Wnętrze Toyoty RAV4 oferuje w krótkiej wersji miejsce dla pięciu osób, a w długiej dla siedmiu. Przestrzeni dla pasażerów z przodu i z tyłu jest znacznie więcej. Prawie całkiem zniknął problem braku miejsca na nogi na tylnej kanapie, gdy przednie siedzenia są przesunięte maksymalnie do tyłu. W odmianie dla siedmiu osób w części bagażowej znajdują się dwa siedzenia, na których zmieszczą się tylko niezbyt duże dzieci. Siedzenia przednie i kanapa tylna są obszerne i wygodne, więc nawet dłuższa podróż na nich nie jest męcząca.

W Polsce RAV4 oferowana jest z trzema różnymi poziomami wyposażenia. W najniższym z nich standardem są przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu, ABS z EBD, ASR, ESP, system wspomagania pokonywania wzniesień HAC, elektrycznie sterowane lusterka i radio z CD. W kolejnych odmianach jest kamera cofania, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane przednie siedzenia i częściowo skórzana tapicerka.

Zawieszenie pojazdu stanowi układ niezależny z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi, a nadwozie jest samonośne. Toyota oferuje napęd zarówno na przednie koła, jak i obydwie osie.

W Polsce oferowany jest tylko jeden silnik benzynowy - nowoczesne 2-litrowe urządzenie Valvematic o mocy 158 KM. Toyota proponuje z nim napęd zarówno na przednie, jak i wszystkie koła. Standardem jest 6-biegowa, manualna przekładnia, jednak w odmianie 4x4 można wybrać zautomatyzowane bezstopniowe urządzenie.

Drugim motorem jest 2,2-litrowy turbodiesel w konfiguracji D-4D i D-CAT. Może on mieć moc maksymalną 150 KM lub 177 KM. Z niego również moc może być przekazywana na przednie (tylko wersja 150 KM) lub wszystkie koła. Do wyboru są skrzynie manualne oraz automatyczne.

W Stanach Zjednoczonych dostępna jest też 2,4-litrowa jednostka oraz wielka 3,5-litrowa V-szóstka. Obie spalają benzynę. Największy silnik ma około 280 KM mocy maksymalnej i aż 330 Nm momentu obrotowego.

W 2008 roku RAV4 trzeciej serii przeszła pierwszą modernizację, w ramach której na większości kontynentów udostępniono jako wyposażenie podstawowe lub opcjonalne kamerę cofania czy nawigację satelitarną. Odświeżono też nieco nadwozie. W roku 2011 dokonano drugiego liftingu. Tym razem zmiany w większym stopniu objęły karoserię.

Wraz z firmą Tesla Motors Toyota pracuje od 2010 roku nad drugą generacją RAV4 EV, która do produkcji ma wejść jeszcze w tym roku.

W Polsce najtańsza Toyota RAV4 kosztuje 96 100 zł (stan na 31.03.2012 r.).

4.03
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota RAV4
Produkcja od2006
Produkcja do2009

Wybrane wersje Toyota RAV4 3 generacji

Inne generacje Toyota RAV4

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (16)

Toyota RAV4 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie