Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota RAV4 3 generacji

Generacja
Toyota RAV4 3 generacji

Na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2005 roku zadebiutowała Toyota RAV4 trzeciej generacji. Wkrótce auto weszło do produkcji. Wóz jest wytwarzany w Japonii i w Kanadzie. Japońska wersja tego samochodu nosi nazwę Vanguard i jest oferowana z długim rozstawem osi.

Z zewnątrz nowa RAV4 nie jest tak podobna do modelu drugiej serii jak tamten do najstarszego auta. Zamiast wielkich zachodzących na maskę reflektorów Toyota zastosowała węższe przednie światła. Auto urosło w każdą stronę.

Specjalnie dla tej RAV4 producent opracował zupełnie nową płytę podłogową, która jest dostępna w wersji krótkiej i długiej. Toyota zrezygnowała z produkcji modelu z nadwoziem trzydrzwiowym, pozostawiając tylko pięciodrzwiowe kombi. Na Europę i większość krajów azjatyckich producent przewidział wytwarzanie wersji krótszej, a w Australii i w Stanach Zjednoczonych sprzedawana jest odmiana z dłuższym rozstawem osi.

Wnętrze Toyoty RAV4 oferuje w krótkiej wersji miejsce dla pięciu osób, a w długiej dla siedmiu. Przestrzeni dla pasażerów z przodu i z tyłu jest znacznie więcej. Prawie całkiem zniknął problem braku miejsca na nogi na tylnej kanapie, gdy przednie siedzenia są przesunięte maksymalnie do tyłu. W odmianie dla siedmiu osób w części bagażowej znajdują się dwa siedzenia, na których zmieszczą się tylko niezbyt duże dzieci. Siedzenia przednie i kanapa tylna są obszerne i wygodne, więc nawet dłuższa podróż na nich nie jest męcząca.

W Polsce RAV4 oferowana jest z trzema różnymi poziomami wyposażenia. W najniższym z nich standardem są przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu, ABS z EBD, ASR, ESP, system wspomagania pokonywania wzniesień HAC, elektrycznie sterowane lusterka i radio z CD. W kolejnych odmianach jest kamera cofania, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane przednie siedzenia i częściowo skórzana tapicerka.

Zawieszenie pojazdu stanowi układ niezależny z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi, a nadwozie jest samonośne. Toyota oferuje napęd zarówno na przednie koła, jak i obydwie osie.

W Polsce oferowany jest tylko jeden silnik benzynowy - nowoczesne 2-litrowe urządzenie Valvematic o mocy 158 KM. Toyota proponuje z nim napęd zarówno na przednie, jak i wszystkie koła. Standardem jest 6-biegowa, manualna przekładnia, jednak w odmianie 4x4 można wybrać zautomatyzowane bezstopniowe urządzenie.

Drugim motorem jest 2,2-litrowy turbodiesel w konfiguracji D-4D i D-CAT. Może on mieć moc maksymalną 150 KM lub 177 KM. Z niego również moc może być przekazywana na przednie (tylko wersja 150 KM) lub wszystkie koła. Do wyboru są skrzynie manualne oraz automatyczne.

W Stanach Zjednoczonych dostępna jest też 2,4-litrowa jednostka oraz wielka 3,5-litrowa V-szóstka. Obie spalają benzynę. Największy silnik ma około 280 KM mocy maksymalnej i aż 330 Nm momentu obrotowego.

W 2008 roku RAV4 trzeciej serii przeszła pierwszą modernizację, w ramach której na większości kontynentów udostępniono jako wyposażenie podstawowe lub opcjonalne kamerę cofania czy nawigację satelitarną. Odświeżono też nieco nadwozie. W roku 2011 dokonano drugiego liftingu. Tym razem zmiany w większym stopniu objęły karoserię.

Wraz z firmą Tesla Motors Toyota pracuje od 2010 roku nad drugą generacją RAV4 EV, która do produkcji ma wejść jeszcze w tym roku.

W Polsce najtańsza Toyota RAV4 kosztuje 96 100 zł (stan na 31.03.2012 r.).

4.03
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota RAV4
Produkcja od2006
Produkcja do2009

Wybrane wersje Toyota RAV4 3 generacji

Inne generacje Toyota RAV4

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (16)

Toyota RAV4 3 generacji: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Toyota Harrier to lepsza RAV4, której nie dostaniemy w Polsce

... Co to jest: ma wymiary Toyoty RAV4 i zapowiada się na lepszą od niej pod każdym względem? To naturalnie Toyota Harrier, która wykonuje ten numer już od siedmiu lat. Japoński producent trzyma ... niezmiennie ten model wyłącznie na swój rodzimy ...

3 miesiące temu

Toyota RAV4 zawodzi w teście łosia

... Dziennikarze szwedzkiego magazynu Teknikens Värld poddali testowi łosia nową Toyotę RAV4. Auto nie wyszło z niego zwycięsko, zachowywało się nieprzewidywalnie. W niesprzyjających okolicznościach może to zagrażać bezpieczeństwu pasażerów, jak i ...

10 miesięcy temu

Toyota RAV4 doczeka się wersji plug-in. Debiut już niebawem

... Toyota oficjalnie zapowiedziała premierę nowej wersji modelu RAV4. Auto zadebiutuje jako hybryda plug-in już 20 listopada 2019 roku w Los Angeles. Japończycy twierdzą, że będzie to najmocniejsza wersja w gamie modelu. ... Toyota na razie nie ...

9 miesięcy temu

Hybryda w terenie? Toyota RAV4 pokazuje, że można

... ostrożnie, ale i to powoli się zmienia. Jak pokazuje nowa Toyota RAV4, bezdroża nie są już środowiskiem, które hybrydy muszą omijać szerokim łukiem. ... , które co do zasady powinny sobie poradzić w lekkim terenie. 392465 Postanowiłem to ...

9 miesięcy temu

Toyota RAV4 Prime to hybryda plug-in o mocy aż 306 KM

... Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Toyota nareszcie oficjalnie pochwaliła się modelem RAV4 w hybrydowej odmianie plug-in. Auto wyróżnia się nie tylko możliwością ładowania z gniazdka i podróżowania wyłącznie na prądzie. Prawdziwym ...

8 miesięcy temu

Używana Toyota Auris I w pigułce: pewna jak śmierć i podatki

... Kiedy nie wiesz co kupić za 20 tys. zł, a chcesz mieć dobre auto, które się nie zepsuje, wybierz Toyotę Auris. Może i jest nudna, nie cieszy niczym szczególnym, ale to pewniak jak mało który. Lepsza od Golfa? Zdecydowanie. ... Roczniki: ...

4 dni temu

Toyota Prius w roli Ferrari, czyli kolejny popis japońskiego tunera

... Japońskie hybrydy najwyraźniej mają więcej wspólnego z włoskimi supersamochodami, niż mogłoby nam się wydawać. Udowadnia to firma tuningowa Albermo, która przerobiła już Toyotę RAV4 na Lamborghini Urusa, a Priusa upodobniła do Ferrari. ... Było ...

2 miesiące temu

Toyota Supra czy Mazda RX-7? Japońskie klasyki za ok. 140 tys. zł

... Masz około 140 tys. zł na kupno hot hatcha? Jeśli naprawdę nie potrzebujesz siedzeń z tyłu, może lepiej wybrać coś kultowego? W Poznaniu w tym budżecie można dostać Toyotę Suprę lub Mazdę RX-7 R Spirit Type C. ... . zł. Ale jednocześnie w ...

2 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie