Renault Megane 1 generacji

Generacja
Renault Megane 1 generacji Zobacz 10 zdjęć

Renault Megane I

W latach 90. ubiegłego stulecia firma Renault zaczęła rezygnować z aut oznaczanych cyframi. Następcą sławnej R19 zostało Renault Megane. Samochód ten zaprezentowano na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1995 roku i w tym samym roku ruszyła jego produkcja. To auto klasy kompakt od początku cieszy się dużą sympatią klientów.

Linia Megane jest spokojna i harmoniczna. Delikatne linie i zaokrąglenia sprawiają, że pojazd jest nieco przyjemniejszy dla oka niż jego kanciasty poprzednik - Renault 19. Pierwszą generację Megane można było nabyć w aż pięciu wersjach nadwozia: Berlinie (liftback), Classic (sedan), Coupé (na niektórych rynkach znane pod nazwą Coach), GrandTour (kombi) i Scenic (minivan). Każda z wersji zachwycała nabywców wygodą i wykwintnym, iście francuskim stylem.

Materiały zastosowane we wnętrzu nie wyglądały obłędnie - były po prostu poprawne i to w zupełności wystarczało nabywcom tego auta. Poziom wyposażenia Megane był imponujący w tamtych czasach, zwłaszcza że od 1999 roku w standardzie montowano cztery poduszki powietrzne oraz system ABS.
Pierwszą generację Megane Renault wyposażyło w bogatą gamę silników: 1,4 70 i 75 KM; 1,6 75 i 90 KM; 2,0 113 KM i 2,0 16V 147 KM (benzynowe) oraz 1,9 d 64 KM; 1,9dT 90 KM; 1,9 TDI 94 KM; 1,9 dTi 98 KM; 1,9dCi 102 KM (wysokoprężne). Szeroki wybór jednostek napędowych to kolejny plus tego auta, jednak jak pokazała praktyka, nie wszystko złoto, co się świeci.

Każdy silnik Megane pierwszej serii ma w napędzie rozrządu pasek, który bardzo często lubi pękać. Po zakupie tego pojazdu najlepiej od razu go wymienić. Mechanicy radzą, aby skrócić okres eksploatacji tego elementu nawet o 20 tys. km, ponieważ pasek potrafi strzelić w naprawdę różnych, niespodziewanych momentach. Zdarzało się nawet tak, że zawodził zaraz po wyjeździe z warsztatu, w którym go właśnie wymieniano!

Awarie osprzętu silnika również są częste, a istna plaga to psujący się układ chłodzenia. Przed zakupem auta trzeba dokładnie sprawdzić chłodnice, przewody układu chłodzenia i okolice pompy cieczy chłodzącej (należy przy tym zwrócić szczególną uwagę na nieszczelności i wycieki z pompy i jej okolic).
Nierówna praca silnika, przerywanie lub słabe przyspieszenie to zapowiedź awarii zintegrowanych cewek zapłonowych. Podczas ich wymiany warto sprawdzić, jakiej są firmy. Cewki Sagema psują się niebywale szybko, więc poleca się zakup sprawdzonych cewek firmy Beru. Jeżdżąc w deszczu, zwłaszcza po naszych drogach, należy uważać na głębokie kałuże, ponieważ alternatory montowane w tym modelu

Renault nie lubią wilgoci i często się psują z powodu właśnie zalania lub zawilgotnienia. W początkach produkcji Megane serwisy tej marki miały pełne ręce roboty z wymienianiem zestawów wskaźników lub nawet całych desek rozdzielczych! Przyczyną tego są częste wariacje wskaźników i spięcia powodujące zapalanie się różnych kontrolek. Problem może występować ciągle lub sporadycznie.

Czasami bywa tak, że coś zaszwankuje tylko raz, a później wszystko wraca do normy. W razie awarii wskaźników jazda może być kontynuowana bez żadnych obaw. Jeśli natomiast zawiedzie sterownik wtrysku (co nastąpiło w wielu przypadkach), podróż trzeba przerwać. Silnik zgaśnie i pozostanie tylko wezwanie pomocy drogowej i odholowanie pojazdu do warsztatu.

Megane I świetnie zabezpieczono przed korozją, jednak w starszych egzemplarzach, liczących już 11-13 lat można zauważyć ogniska rdzy, zatem zaleca się sprawdzenie nadkoli przed zakupem pojazdu. W tych pojazdach szybko zużywały się też okładziny hamulcowe, jednak w późniejszych latach trwałość tych elementów wzrosła. Jeśli podczas jazdy próbnej pozostawiona swobodnie dźwignia zmiany biegów będzie się poruszać, to trzeba się przygotować na konieczność wymiany gumowego wspornika (poduszki) pod skrzynią biegów.

Zawieszenie Megane zdumiewająco dobrze radzi sobie na polskich drogach. W jego konstrukcji zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Poważniejsze naprawy konieczne są po przejechaniu ok. 100 tys. km. Wcześniejszej wizyty w warsztacie mogą wymagać tylko niektóre elementy resorujące, np. sworznie wahaczy, które są niedrogie, a ich wymiana nie przysparza szczególnych kłopotów. Szumy z okolic tylnej osi wskazują na kiepski stan łożysk tylnej belki. Jeśli trzeba je wymienić, to należy zrobić to bezzwłocznie, aby nie narazić się na kosztowną naprawę całej belki tylnego zawieszenia.

3.82
Ocena na postawie 199 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Megane
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Wybrane wersje Renault Megane 1 generacji

Inne generacje Renault Megane

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (190)

Przejdź do strony: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10

Renault Megane 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Renault Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

... Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które ...

3 miesiące temu

Renault Clio R.S. może zostać zastąpione elektrycznym Zoe R.S.

... Renault nie planuje sportowej wersji najnowszego Clio. Francuzi twierdzą, że w dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin stworzenie nowego Clio R.S. byłoby niezmiernie trudne oraz kosztowne. Auto zostanie prawdopodobnie zastąpione elektrycznym ...

tydzień temu

Renault Megane R.S. Trophy wycenione. Jest droższe o 18 tys. zł

... Minimum 142 900 zł trzeba zapłacić za Renault Megane R.S. Trophy. Najmocniejszy hot hatch Renault ma 300 KM i garść sportowych dodatków. Jako jedyne auto w swojej klasie wyposażone jest w układ czterech kół skrętnych. ... 142 900 zł to cena za ...

10 miesięcy temu

Nowe Renault Clio odsłania wnętrze. Nadwozie także nie rozczaruje

... Piąta generacja francuskiego supermini zadebiutuje już niebawem, podczas marcowego salonu w Genewie. Już dziś jednak Renault chwali się jego wnętrzem i nie tylko. Dzięki oficjalnemu filmowi promocyjnemu wiemy też sporo o nadwoziu. ... może się ...

9 miesięcy temu

No tu już wiemy jak wygląda nowe Renault Captur. Dzięki Chińczykom

... Chińscy szpiedzy w Chinach sfotografowali i opublikowali zdjęcia Renault Captura nowej generacji, który najpewniej zadebiutuje właśnie na tamtym rynku. Nie jest żadną tajemnicą, że w Europie będzie wyglądał niemal tak samo. ... Gwoli ścisłości, ...

4 miesiące temu

Nowe BMW Serii 1 jest znacznie tańsze niż poprzednik - ceny w Polsce

... Zupełnie nowe BMW Serii 1 właśnie wjeżdża do polskich salonów. Pod względem konstrukcyjnym jest to auto zupełnie inne niż poprzednik. Przedni napęd i silnik umieszczony poprzecznie nie każdemu przypadną do gustu. Prostsze rozwiązania przekładają ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie