Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Megane 1 generacji

Generacja
Renault Megane 1 generacji Zobacz 10 zdjęć

Renault Megane I

W latach 90. ubiegłego stulecia firma Renault zaczęła rezygnować z aut oznaczanych cyframi. Następcą sławnej R19 zostało Renault Megane. Samochód ten zaprezentowano na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1995 roku i w tym samym roku ruszyła jego produkcja. To auto klasy kompakt od początku cieszy się dużą sympatią klientów.

Linia Megane jest spokojna i harmoniczna. Delikatne linie i zaokrąglenia sprawiają, że pojazd jest nieco przyjemniejszy dla oka niż jego kanciasty poprzednik - Renault 19. Pierwszą generację Megane można było nabyć w aż pięciu wersjach nadwozia: Berlinie (liftback), Classic (sedan), Coupé (na niektórych rynkach znane pod nazwą Coach), GrandTour (kombi) i Scenic (minivan). Każda z wersji zachwycała nabywców wygodą i wykwintnym, iście francuskim stylem.

Materiały zastosowane we wnętrzu nie wyglądały obłędnie - były po prostu poprawne i to w zupełności wystarczało nabywcom tego auta. Poziom wyposażenia Megane był imponujący w tamtych czasach, zwłaszcza że od 1999 roku w standardzie montowano cztery poduszki powietrzne oraz system ABS.
Pierwszą generację Megane Renault wyposażyło w bogatą gamę silników: 1,4 70 i 75 KM; 1,6 75 i 90 KM; 2,0 113 KM i 2,0 16V 147 KM (benzynowe) oraz 1,9 d 64 KM; 1,9dT 90 KM; 1,9 TDI 94 KM; 1,9 dTi 98 KM; 1,9dCi 102 KM (wysokoprężne). Szeroki wybór jednostek napędowych to kolejny plus tego auta, jednak jak pokazała praktyka, nie wszystko złoto, co się świeci.

Każdy silnik Megane pierwszej serii ma w napędzie rozrządu pasek, który bardzo często lubi pękać. Po zakupie tego pojazdu najlepiej od razu go wymienić. Mechanicy radzą, aby skrócić okres eksploatacji tego elementu nawet o 20 tys. km, ponieważ pasek potrafi strzelić w naprawdę różnych, niespodziewanych momentach. Zdarzało się nawet tak, że zawodził zaraz po wyjeździe z warsztatu, w którym go właśnie wymieniano!

Awarie osprzętu silnika również są częste, a istna plaga to psujący się układ chłodzenia. Przed zakupem auta trzeba dokładnie sprawdzić chłodnice, przewody układu chłodzenia i okolice pompy cieczy chłodzącej (należy przy tym zwrócić szczególną uwagę na nieszczelności i wycieki z pompy i jej okolic).
Nierówna praca silnika, przerywanie lub słabe przyspieszenie to zapowiedź awarii zintegrowanych cewek zapłonowych. Podczas ich wymiany warto sprawdzić, jakiej są firmy. Cewki Sagema psują się niebywale szybko, więc poleca się zakup sprawdzonych cewek firmy Beru. Jeżdżąc w deszczu, zwłaszcza po naszych drogach, należy uważać na głębokie kałuże, ponieważ alternatory montowane w tym modelu

Renault nie lubią wilgoci i często się psują z powodu właśnie zalania lub zawilgotnienia. W początkach produkcji Megane serwisy tej marki miały pełne ręce roboty z wymienianiem zestawów wskaźników lub nawet całych desek rozdzielczych! Przyczyną tego są częste wariacje wskaźników i spięcia powodujące zapalanie się różnych kontrolek. Problem może występować ciągle lub sporadycznie.

Czasami bywa tak, że coś zaszwankuje tylko raz, a później wszystko wraca do normy. W razie awarii wskaźników jazda może być kontynuowana bez żadnych obaw. Jeśli natomiast zawiedzie sterownik wtrysku (co nastąpiło w wielu przypadkach), podróż trzeba przerwać. Silnik zgaśnie i pozostanie tylko wezwanie pomocy drogowej i odholowanie pojazdu do warsztatu.

Megane I świetnie zabezpieczono przed korozją, jednak w starszych egzemplarzach, liczących już 11-13 lat można zauważyć ogniska rdzy, zatem zaleca się sprawdzenie nadkoli przed zakupem pojazdu. W tych pojazdach szybko zużywały się też okładziny hamulcowe, jednak w późniejszych latach trwałość tych elementów wzrosła. Jeśli podczas jazdy próbnej pozostawiona swobodnie dźwignia zmiany biegów będzie się poruszać, to trzeba się przygotować na konieczność wymiany gumowego wspornika (poduszki) pod skrzynią biegów.

Zawieszenie Megane zdumiewająco dobrze radzi sobie na polskich drogach. W jego konstrukcji zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Poważniejsze naprawy konieczne są po przejechaniu ok. 100 tys. km. Wcześniejszej wizyty w warsztacie mogą wymagać tylko niektóre elementy resorujące, np. sworznie wahaczy, które są niedrogie, a ich wymiana nie przysparza szczególnych kłopotów. Szumy z okolic tylnej osi wskazują na kiepski stan łożysk tylnej belki. Jeśli trzeba je wymienić, to należy zrobić to bezzwłocznie, aby nie narazić się na kosztowną naprawę całej belki tylnego zawieszenia.

3.82
Ocena na postawie 199 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Megane
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Wybrane wersje Renault Megane 1 generacji

Inne generacje Renault Megane

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (190)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 10

Renault Megane 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

2 dni temu

Autocentrum: VW Autonomia

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

7 miesięcy temu

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

2 tygodnie temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... . ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

miesiąc temu

Renault Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

... Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które ...

11 miesięcy temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... nieprzekraczającej 1 tony, napędzany co ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie