Cadillac SRX 1 generacji

Generacja
Cadillac SRX 1 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Pierwsza generacja modelu SRX była pierwszym tego typu samochodem w palecie amerykańskiego producenta. Mniejszy brat ogromnego Escalade’a zadebiutował na rynku w 2004 roku. Po sukcesie dużego SUV-a Amerykanie postanowili wypełnić niszę nowym modelem i wprowadzić do sprzedaży auto, które również gwarantowałoby sporą ilość miejsca w środku, byłoby na tyle duże, by trafić w gusta mieszkańców Nowego Kontynentu, ale również nie za duże, by spróbować powalczyć o rynki europejskie. Tym sposobem powstała odpowiedź Cadillaca na takie gwiazdy, jak BMW X5 czy Mercedes-Benz ML.

Z zewnątrz SRX przypominał większość modeli swojej marki z tamtego okresu. Wszystkie krawędzie i linie zostały poprowadzone ostro, kształty są kanciaste i bardzo wyraźne. Z przodu królują pionowo osadzone, duże reflektory, między którymi rozpościera się szeroki grill. Tylne lampy również nie należą do kompaktowych i podkreślają rozmiary auta. Całość osadzona była na platformie General Motors – Sigma (GMT265).

Wnętrze dostępne z wykończeniem ze skóry oraz drewna może nie zachwycało jakością wykonania na poziomie europejskich konkurentów, ale dawało przynajmniej poczucie posiadania auta z wyższej klasy. Nie można mu również odmówić komfortu, który gwarantowała nie tylko stosunkowo duża ilość miejsca dla pasażerów, ale również ilość dostępnego wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Wewnątrz SRX-a znajdują się m.in.: system nawigacji satelitarnej, odtwarzacz DVD oraz ekrany niezbędne do oglądania filmów, tempomat, poduszki powietrzne przednie, boczne zarówno dla pierwszego rzędu siedzeń, jak i drugiego, skórzana kierownica, elektrycznie sterowane szyby, lusterka oraz fotel kierowcy, radio satelitarne ze sterowaniem z kierownicy i system kontroli ciśnienia w oponach.

Pod maskę SRX-a pierwszej generacji trafiały jedynie dwie jednostki, ale za to z przyzwoitymi parametrami. Mniejsza z nich to V6 LY7 HFV6 o pojemności 3,6 l i mocy 264 KM. Drugi silnik, jaki mógł trafić pod maskę mniejszego SUV-a marki Cadillac, to widlasta ósemka LH2 Northstar, o pojemności 4,6 l i mocy 324 KM. Obydwa silniki sprzęgane były jedynie z automatycznymi skrzyniami biegów. Dostępne były dwie przekładnie: 5-stopniowa 5L40-E oraz 6-stopniowa. Mogły one przekazywać napęd zarówno na obie osie, jak i jedynie na tylne koła, zależnie od wybranego rodzaju napędu.

Produkcja SRX-a w Stanach Zjednoczonych dobiegła końca w 2009 roku. O rok dłużej mniejszy brat Escalade’a zjeżdżał z taśm produkcyjnych rosyjskiego Avtotora w fabryce w Kaliningradzie. Cały okres, przez który wytwarzany był ten samochód, przyniósł producentowi bardzo zrównoważoną sprzedaż. W 2004 roku 30 000 SRX-ów znalazło nabywców, a przez trzy kolejne lata poziom sprzedaży wynosił od 22 000 do 23 000. SRX zdobył w 2004 roku pierwsze miejsce w rankingu Five Best Trucks magazynu Car and Driver w kategorii Luksusowy SUV. Sukces ten udało mu się powtórzyć również w 2005 oraz 2006 roku. W 2004 uzyskał również tytuł North American Truck of the Year.

Jak wszystkie współczesne modele marki Cadillac, SRX wyróżnia się w Europie na drodze. Trafi więc w gusta indywidualistów, którzy nie potrzebują tak potężnego samochodu jak Escalade, ale oczekują od swojego pojazdu większej przestrzeni wewnątrz niż przeciętna. Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup tego SUV-a, może być pewny, że nie rozczaruje on go komfortem podróżowania. Zawieszenie to zarazem mocna i słaba strona SRX-a. Z jednej strony to ono zapewnia komfort i dosyć dobrze tłumi wszelkie nierówności, z drugiej – nie pozwoli na dynamiczną jazdę w zakrętach.

4.51
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCadillac
ModelCadillac SRX
Produkcja od2004
Produkcja do2009

Wybrane wersje Cadillac SRX 1 generacji

Inne generacje Cadillac SRX

Inne modele Cadillac

Cadillac SRX 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie