Skoda Superb 3 generacji

Generacja
Skoda Superb 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia
Skoda Superb 3 generacji - test i recenzja

Zapowiedź trzeciej generacji Škody Superb stanowił koncept o nazwie VisionC. Auto zostało przedstawione w trakcie targów samochodowych w Genewie w 2014. Dokładnie rok później, na kolejnej odsłonie szwajcarskiego salonu motoryzacyjnego zadebiutowała Škoda Superb w wersji produkcyjnej. Trzecia generacja czeskiego flagowca na początku została odsłonięta jako liftback. Premierę kombi Škoda zaplanowała na jesień tego samego roku.

Trzecia generacja Superba ma rozstaw osi większy od mniejszej Octavii o 155 mm. Auto urosło też w stosunku do swojej poprzedniej generacji. Superbowi III przybyło w stosunku do II 80 mm rozstawu osi. Jest też 28 mm dłuższy i 47 mm szerszy. Urósł także bagażnik Superba. Trzecia generacja flagowego modelu Škody dysponuje pojemnością 625 l. To 30 l więcej niż w poprzedniej generacji. Warto też dodać, że chociaż auto urosło, straciło na wadze. Superb III jest lżejszy o 75 kg od poprzednika w odpowiedniej wersji. To między innymi zasługa nowoczesnej architektury platformy modułowej MQB.

Škoda Superb trzeciej generacji dostępna jest w polskim cenniku w czterech wersjach wyposażeniowych, poczynając od najmniej bogatej: Active, Ambition, Style i Laurin & Klement. W bazowej odmianie Škoda Superb wyposażona jest w 7 poduszek bezpieczeństwa (czołowa kierowcy i pasażera, boczne z przodu, kurtynowa, kolanowa kierowcy), ESP, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, elektroniczny hamulec ręczny, uchwyty ISOFIX na tylnej kanapie, dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, radio Swing, czujniki parkowania z tyłu, rolety przeciwsłoneczne szyb z tyłu i szyby pokrywy bagażnika, komputer pokładowy, centralny zamek, komplet elektrycznie sterowanych szyb, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, tempomat i światła do jazdy dziennej LED.

Czeski producent w tej generacji zrezygnował z silnika V6. Škoda nie tylko zrezygnowała z silnika widlastego, ale z dużych pojemności w ogóle. Nowy Superb jest oferowany z motorami nie większymi niż 2,0 l. Podstawową jednostką, dostępną wyłącznie z wyposażeniem Active jest 1,4 TSI o mocy 125 KM. Ten sam silnik dostępny jest także w wariancie mocowym 150 KM. Najmocniejszym silnikiem benzynowym w Škodzie Superb trzeciej generacji jest 2,0 TSI rozwijający 220 KM, sprzedawany wyłącznie z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DSG.

Bazowym dieslem w gamie silnikowej Škody Superb jest 1,6 TDI rozwijający 120 KM. Pozostałe warianty silnikowe to 2,0 TDI w różnych konfiguracjach. Dostępny jest z mocami 150 i 190 KM. W pierwszej z tych wersji dostępny jest ze skrzynią ręczną i DSG. Te same opcje oferowane są w wersji 190-konnej. Tu dodatkowo do automatu można dobrać jeszcze napęd na cztery koła. 4x4 oferowane jest wyłącznie w tej wersji.

Później do gamy ma dołączyć silnik 1,8 TSI o mocy 180 KM oraz 2,0 TSI rozwijający 280 KM. Do drugiego z nich Škoda będzie oferować standardowo napęd na cztery koła oraz skrzynię DSG.

Škoda Superb trzeciej generacji w bazowym wyposażeniu, z podstawowym silnikiem benzynowym 1,4 TSI kosztuje 79 500 zł (stan na maj 2015).

3.60
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSkoda
ModelSkoda Superb
Produkcja od2015
Produkcja do2017

Wybrane wersje Skoda Superb 3 generacji

Inne generacje Skoda Superb

Inne modele Skoda

Skoda Superb 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie