Ford Edge 2 generacji

Generacja
Ford Edge 2 generacji Zobacz 9 zdjęć
Ford Edge 2 generacji - test i recenzja

Ford zaprezentował drugą generację Edge'a w 2014 roku. Amerykański producent postanowił skroić tego SUV-a także pod rynek europejski. Auto pozycjonowane ponad Kugą zostało jednak przygotowane na Stary Kontynent dopiero w roku 2016.

Nadwozie Edge'a drugiej generacji jest bardzo muskularne i sprawia wrażenie potężnego. To zasługa wysoko poprowadzonej dolnej krawędzi okien oraz dużej atrapy chłodnicy z grubymi żebrami. Naturalnie, nie samymi trikami wizualnymi masywny wizerunek Edge'a stoi. To auto faktycznie jest duże. Jego nadwozie mierzy 4,8 m długości. Jest też dosyć wysokie. Bez relingów dachowych Ford Edge mierzy 1,7 m.

Spore gabaryty oznaczają, że wnętrze powinno być dosyć przestronne. Bagażnik Edge'a mieści aż 602 l towarów do półki pod tylną szybą. Jeśli pozbędziemy się tej poziomej przegrody, upakujemy bez składania oparcia kanapy aż 800 l.

W Polsce Edge dostępny jest z dwoma jednostkami napędowymi. W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, nie znajdziemy tu żadnego silnika o pojemności skokowej większej niż 2 l. Co ciekawe, Ford nie oferuje także jednostek benzynowych.

Oferta Edge'a w Polsce obejmuje dwa diesle 2.0 TDCI. Słabszy z nich to i tak bardzo mocny 180-konny motor parowany z ręczną przekładnią 6-biegową. Mocniejszy silnik dysponuje 210 KM. Ta o 30 KM większa stajnia jest generowana przez motor z podwójnym turbodoładowaniem równoległym. Obie wersje dysponują standardowym napędem AWD.

W Polskim cenniku Edge'a widnieją trzy wersje wyposażeniowe: Trend, Titanium oraz Sport. Równolegle oferowany jest jeszcze luksusowy model Vignale. W standardzie w wersji podstawowej dostaniemy 19-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, radio z CD i MP3, SYNC2 i 8-calowym wyświetlaczem, system Lane Keeping Alert, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, tempomat z Intelligent Speed Limiterem, elektrycznie składane lusterka i wiele innych dodatków poprawiających komfort, bezpieczeństwo i wygląd auta. Cena takiego egzemplarza z 2-litrowym TDCi o mocy 180 KM wynosi 166 600 zł. 2.0 TDCi Twin-Turbo oferowany jest dopiero od pułapu Titanium. Jego cennik otwiera kwota 197 900 zł.

Na liście opcji Edge'a znajdziemy w polskim cenniku między innymi fotele przednie wentylowane i podgrzewaną tylną kanapę za 2200 zł, panoramiczny dach otwierany za 5600 zł lub 4400 zł dla odmiany Titanium oraz ogrzewanie postojowe za 5000 zł. Za 1250 zł nasz SUV może zostać wyposażony w sportowe zawieszenie. Jest to opcja oferowana w standardzie w wersji Sport.

Premierowe jazdy europejską wersją Edge'a odbyły się na przełomie kwietnia i maja 2016 roku.

4.03
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Edge
Produkcja od2015
Produkcja do2017

Inne generacje Ford Edge

Inne modele Ford

Ford Edge 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Legendarny Ford RS200 trafi na aukcję. Jest praktycznie nowy

... RS200 to jeden z najbardziej pożądanych Fordów w historii. Świetnie zachowany egzemplarz, który jak dotąd przejechał niecałe 2 tysiące kilometrów, może być dobrą inwestycją. Chętni, by się o tym przekonać, powinni zainteresować się brytyjską ...

2 tygodnie temu

Przyszłość elektromobilności - rozmowa

Test Forda Focusa Active Kombi: dla tych, którzy stronią od SUV-ów

... Wraz z nową generacją Focusa, Ford postanowił wzbogacić swoją ofertę o uterenowioną wersję Active. Tym samym dołączył do dosyć skromnego grona delikatnie podwyższonych kompaktów. Tylko czy można go już nazwać crossoverem? Pojechałem do Beskidu ...

4 tygodnie temu

Ford Edge po faceliftingu wyceniony. Tylko pięć wersji

... Odświeżony Ford Edge, podobnie jak Ford Mondeo, trafił już do polskich salonów i można go zamawiać. Auto można wybrać w jednej z pięciu wersji silnikowych i wyposażenia, więc oferta nie jest zbyt rozbudowana. ... Nowy Ford Edge występuje w ...

dawno temu

Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta

... Mazda nie skupia się na dużych liftingach, lecz regularnych, kosmetycznych zmianach w każdym roku modelowym. W przypadku modelu 2 na 2020 rok chodziło o uniknięcie kar za emisję dwutlenku węgla ... 1938 Mazda 2 2020 - pierwsza jazda, opinia ...

3 tygodnie temu

Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

... Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy ... Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie ...

miesiąc temu

Nowy Ford Focus RS może być hybrydą z napędem na 4 koła

... Nie od dziś wiadomo, że Ford pracuje nad nową generacją Focusa RS. Auto ma znacząco różnić się od poprzednika nie tylko pod względem wizualnym, lecz przede wszystkim technicznym. Jeśli wierzyć wstępnym doniesieniom, czeka nas prawdziwa rewolucja ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie