#Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C to nieduże, sportowe auto wytwarzane od roku 2013 w Modenie w zakładach należących do Maserati. Wersję produkcyjną poprzedził koncept zaprezentowany w 2011 na targach samochodowych w Genewie. Za stylistykę nadwozia modelu 4C odpowiada Lorenzo Ramaciotti. Projekt powstał w Centro Stile Alfa Romeo.

  • Alfa Romeo 4C to nieduże, sportowe auto wytwarzane od roku 2013 w Modenie w zakładach należących do Maserati
  • Wersję produkcyjną Alfy Romeo 4C poprzedził koncept zaprezentowany w 2011 na targach samochodowych w Genewie
  • Za stylistykę nadwozia Alfy Romeo 4C odpowiada Lorenzo Ramaciotti
  • Projekt Alfy Romeo 4C powstał w Centro Stile Alfa Romeo
  • Nadwozie Alfy Romeo 4C składa się z monokokpitu wykonanego z włókna węglowego przez Tecno Tessile Adler oraz dodatkowych ram aluminiowych
  • Włókno węglowe Alfy Romeo 4C zapewnia pojazdowi nie tylko niską masę, ale także wysoką sztywność skrętną nadwozia
  • Wnętrze Alfy Romeo 4C współgra ze sportowym charakterem tego auta
  • Fotele Alfy Romeo 4C są wyprofilowane i wykonane z wysokiej jakości materiałów
[1/8] Alfa Romeo 4C to nieduże, sportowe auto wytwarzane od roku 2013 w Modenie w zakładach należących do Maserati

Nadwozie modelu 4C składa się z monokokpitu wykonanego z włókna węglowego przez Tecno Tessile Adler oraz dodatkowych ram aluminiowych znajdujących się z przodu i z tyłu. Centralna kompozytowa część waży zaledwie 65 kg. Włókno węglowe zapewnia w tym przypadku nie tylko niską masę, ale także wysoką sztywność skrętną nadwozia.

Lekkie nadwozie skrywa centralnie umieszczony, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,75 l. Turbodoładowana jednostka benzynowa rozwija w Alfie Romeo 4C 240 KM przy 6000 rpm oraz 350 Nm w zakresie 2100-4000 rpm. Parametry te pozwalają osiągnąć 100 km/h w 4,5 s i rozwinąć maksymalnie 258 km/h.

Moc generowana przez turbodoładowaną jednostkę trafia na tylne koła przez 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową TCT typu C635. Przełożenia mogą być zmieniane za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Praca samej skrzyni i innych układów jest zarządzana zgodnie z ustawieniami systemu DNA, znanego z innych modeli Alfy Romeo.

Z przodu w 4C zastosowano niezależne zawieszenie w układzie dwóch wahaczy poprzecznych. Tylne koła prowadzone są przez kolumny MacPhersona.

Za zatrzymywanie tej sportowej Alfy Romeo odpowiadają hamulce dostarczone przez firmę Brembo. Z przodu zamontowano 305-milimetrowe tarcze. Zestaw tylny ma 292 mm średnicy. Wszystkie cztery tarcze w Alfie Romeo 4C są wentylowane. Kryją się one za 17-calowymi felgami z przodu i 18-calowymi z tyłu. Opcjonalnie można zamówić obręcze o średnicy o cal większej (odpowiednio 18 i 19").

Egzemplarze Alfy Romeo 4C różnią się od siebie w zależności od tego na jaki rynek są oferowane. Wersja europejska waży 895 kg. Amerykańska ze względu na zmiany konstrukcyjne związane z innymi normami bezpieczeństwa jest o około 100 kg cięższa. Różni się także światłami, które w odmianie dla USA bardziej przypominają te, które Alfa Romeo zaprezentowała w wersji koncepcyjnej. Najcięższa jest 4C na rynek australijski. Ta waży aż 1025 kg.

Ceny Alfy Romeo 4C w Polsce zaczynają się od 220 tys. zł (stan na styczeń 2015).