Oddaj swój głos - wybierz najlepszy samochód roku 2021 i wygraj 7000 zł na paliwo

Ferrari F50 1 generacji

Generacja
Ferrari F50 1 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Historia Ferrari F50 1 generacji rozpoczyna się w 1995 roku, kiedy to po raz pierwszy gotowe superauto zjechało z taśmy produkcyjnej. Prezentacji dokonano tego samego roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Niestety już dwa lata później zatrzymano prace. Produkcja Ferrari F50 1 generacji skończyła się 349 sztukach. Wszystkie trafiły do starannie wybranych przez markę klientów.

Kolory Ferrari F50 1 generacji

W 1 generacji Ferrari F50 dostępnych było pięć wersji kolorystycznych. Dwie z nich stanowiły odcienie czerwonego:

  • rosso corsa - czerwony,
  • rosso barchetta - ciemnoczerwony,
  • giallo modena - żółty,
  • nero - czarny,
  • argento nüburgring - srebrny.

Nadwozie Ferrari F50 1 generacji

Cechą charakterystyczną samochodów Ferrari F50 1 generacji jest specyficzny typ nadwozia. Określa się go mianem targa, co znaczy, że stanowi połączenie nadwozia zamkniętego ze zdejmowanym dachem. Proces konwersji Ferrari F50 1 generacji z wersji zamkniętej do otwartej był jednak czaso- i pracochłonny, a przy tym wymagał zamontowania pałąków przeciwkapotażowych, co wymagało użycia specjalnych narzędzi.

Następna wersja 1 generacji Ferrari F50 dostępna była już tylko w wersji coupe, w której zrezygnowano ze zdejmowania dachu. Dane techniczne Ferrari F50 1 generacji i wersji cuope są natomiast bardzo zbliżone.

Wersja GT Ferrari F50 1 generacji

Co ciekawe, poza Ferrari F50 1 generacji w wersji coupe powstało jeszcze F50 GT. Samochód-bolid przeznaczony do startów w wyścigach Formuły 1. Zmieniono w nim między innymi wygląd nadwozia: duży spojler zintegrowany z tyłu zamieniono na mniejszy, regulowany, z przodu powiększono wloty powietrza i dodano spliter. Zrezygnowano również ze zdejmowanego dachu. W Ferrari F50 1 generacji GT dach był zamontowany na stałe, a na jego szczycie pojawił się wlot powietrza.

Silnik w Ferrari F50 1 generacji GT był mocniejszy o 200 koni mechanicznych, a napęd na tylną oś przekazywany był przez sześciobiegową przekładnię sekwencyjną oraz sprzęgło z węglowymi okładzinami.

Niestety Ferrari F50 1 generacji GT nie trafiło na tory, ponieważ marka nie ukończyła pracy nad bolidami. Te, które udało im się jednak skończyć, trafiły do rąk prywatnych.

4.71
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFerrari
ModelFerrari F50
Produkcja od1995
Produkcja do1997

Wybrane wersje Ferrari F50 1 generacji

Inne modele Ferrari

Ferrari F50 1 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG

Chińczycy celują w segment superaut. Pomoże im były szef Ferrari

... Chińczycy szybko się uczą, czego świetnym przykładem jest świat nowych technologii i gadżetów. Coraz lepiej radzą sobie także w motoryzacji, stopniowo wkraczając w wyższe segmenty rynku. Supersamochody nie są tu wyjątkiem o czym świadczą plany ...

2 tygodnie temu

Piekło zamarzło: elektryczne ferrari już w 2025 roku

... Elektryfikacja nie ominie nikogo, nawet Ferrari. Włoski producent supersamochodów zamierza stworzyć pierwszy model z wtyczką już w 2025 roku. Na spotkaniu akcjonariuszy potwierdził to sam dyrektor marki, John Elkann. ... W połowie kwietnia 2021 ...

miesiąc temu

Kosztowny wypadek Ferrari F50

... W okolicach toru Silverstone zostało rozbite Ferrari F50. ... , jak w przypadku McLarena, ale reperacja konstrukcji z włókna węglowego zapewne nie będzie ani łatwa, ani tania. Ferrari F50 powstało w liczbie 349 egzemplarzy. Ceny auta na rynku ...

dawno temu

Z Apple do Ferrari? Nieoficjalni kandydaci na szefa włoskiej firmy

... Już w dwa dni od rezygnacji przez Louisa Camilleriego ze stanowiska szefa Ferrari we włoskiej prasie pojawiają się spekulacje dotyczące osoby jego następcy. W tym kontekście padają trzy nazwiska. Dwa należą do byłych pracowników Apple. ... w ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie