Mitsubishi 3000 GT 2 generacji

Generacja

Na rynku europejskim samochód ten najczęściej sprzedawany był pod nazwą 3000GT, w Japonii jako GTO. Japońska nazwa nawiązuje do produkowanego w latach 70. ubiegłego wieku Mitsubishi Galanta GTO. Było to dwudrzwiowe hardtop coupé, którego stylistyka przywodziła na myśl amerykańskie muscle cary. Tamten wóz miał napęd na tylne koła, a zasilany był 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi.

Poza rynkiem japońskim GTO nosił zwykle nazwę 3000GT. Przyczyną było to, że nazwa GTO kojarzyła się przede wszystkim z Ferrari 250 GTO, Ferrari 288 GTO i Pontiakiem GTO. Na rynku amerykańskim model 3000GT sprzedawany był również pod marką Dodge jako model Stealth.

Pierwsza prezentacja 3000GT przypadła na tokijski salon samochodowy w 1989 roku. Auto zaprezentowano wówczas pod nazwą HSX. Mitsubishi 3000GT miało być odpowiedzią na Nissana Skyline GT-R, Nissana 300ZX, Toyotę Suprę i Mazdę RX-7.
Druga generacja wozu dostępna była w latach 1994-1997.

Poprawione 3000GT charakteryzuje się innym kształtem zderzaków z przodu i z tyłu, inną pokrywą silnika oraz stałymi (nie chowanymi) przednimi reflektorami. To ostatnie rozwiązanie poprawiło współczynnik oporu aerodynamicznego.

3000GT miał dynamiczną sylwetkę coupé z dwojgiem drzwi i niewielkim bagażnikiem mieszczącym się z tyłu. Nadwozie było nowoczesne, a jego linie miękkie, a więc karoseria wpisywała się doskonale w ówczesną modę.

Podobnie skrojono wnętrze, które poprawiono nieco pod względem zastosowanych materiałów oraz montażu w porównaniu z pierwszą serią tego sportowego auta. Mimo że samochód był przez Mitsubishi określany jako 2+2, na tylnych fotelach było miejsca co najwyżej dla dzieci, a i te z pewnością narzekałyby na komfort podczas długiej podróży.

Nieźle wyglądające wyposażenie z pierwszej serii produkcyjnej uzupełniono o dwie poduszki powietrzne, a także ulepszony system klimatyzacji.

Pod maską Mitsubishi 3000GT/GTO montowano tylko ustawione z przodu w poprzek silniki V6. Najsłabsza była 12-zaworowa jednostka napędowa z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, montowana w sprzedawanym w USA Dodge’u Stealth. Silnik ten miał 162 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które przekazywane były tylko na koła przednie.

Najsłabsze auto oferowane pod marką Mitsubishi miało 3-litrowy motor, ale z układem rozrządu DOHC i czterema zaworami na cylinder. Silnik ten generował 223 KM mocy maksymalnej i 277 Nm momentu obrotowego.

Na szczycie drabinki mocy znajdowała się ta sama jednostka napędowa, ale wyposażona w dwie turbosprężarki, dzięki którym osiągała moc 280 KM (w wersji japońskiej) lub 320 KM (w USA). Maksymalny moment obrotowy wynosił 427 Nm. Dzięki temu silnikowi Mitsubishi 3000GT rozpędzało się do elektronicznie ograniczonych 250 km/h, a pierwsze 100 km/h osiągało po około 6 s.

Co prawda same silniki nie zmieniły się wiele w porównaniu z poprzednią odmianą, ale za to Mitsubishi w odmianie VR-4 postanowiło wprowadzić jako opcję 6-biegową, manualną skrzynię biegów.

Wzrost cen spowodował, że firma powoli wycofywała się z produkcji kosztownych, choć przydatnych dodatków. I tak w 1994 z rynku zniknął regulowany układ wydechowy, rok później – system ECS, a w 1996 roku marka zaprzestała produkcji egzemplarzy z aktywną aerodynamiką.
Również w 1996 roku koncern Chrysler zakończył produkcję Dodge’a Stealth.

W latach 1995-1996 w Stanach Zjednoczonych dostępna była wersja ze zdejmowanym dachem (odmiany: 3000GT VR-4 i SL).

W roku 1997 auto przeszło drugą i ostatnią z poważniejszych modyfikacji.

Obecnie Mitsubishi 3000GT to rzadki widok na drogach. Poszukiwane jest raczej przez pasjonatów niż zwykłych użytkowników. Choć samochód jest stosunkowo mało awaryjny, to części zamienne są bardzo drogie i trzeba na nie długo czekać.

4.89
Ocena na postawie 53 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi 3000 GT
Produkcja od1994
Produkcja do1996

Wybrane wersje Mitsubishi 3000 GT 2 generacji

Inne generacje Mitsubishi 3000 GT

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (3)

Mitsubishi 3000 GT 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

4 tygodnie temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

4 tygodnie temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

2 miesiące temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

6 miesięcy temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

7 miesięcy temu

Gemballa Mirage GT. Dalszy ciąg wspaniałej serii

... Carrera GT to bez wątpienia jeden z najwspanialszych modeli w historii Porsche. Szalenie mocny, trudny w prowadzeniu i rzadki samochód, który cieszy się szczególnym zainteresowaniem niemieckiego tunera. Mowa oczywiście o firmie Gemballa. ... ...

7 miesięcy temu

Nissan odświeżył model GT-R. Spore zmiany w wersji Nismo

... Minęło już 50 lat, od kiedy na drogi wyjechał pierwszy Nissan GT-R. Japończycy uczcili więc okrągłą rocznicę zarówno wypuszczeniem edycji specjalnej, jak i podkręceniem auta na kolejny rok modelowy. ... Edycja na 50 lat Nissana GT-R ...

7 miesięcy temu

Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem

... Mimo to Seria 2 Gran Coupe może się podobać. Dzięki kilku wizualnym smaczkom, takim jak chociażby charakterystyczne tylne lampy nawiązujące do większych SUV-ów marki, auto sprawia wrażenie większego ... , która właśnie zadomawia się na rynku. ...

miesiąc temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie