W 1992 roku na rynek trafiła 2 generacja Saaba 9000. Różniła się od poprzedniej głównie wyglądem nadwozia oraz zastosowanymi silnikami. Wersję liftback Saaba 9000 2 generacji nazwano CS, opcja z lepszym wyposażeniem określana była jako CSE. Natomiast klasyczny sedan dla Saaba 9000 2 generacji to model CDE.
Silnik Saaba 9000 2 generacji
Na większości rynków samochodowych w Europie Saab 9000 2 generacji dostępny był z silnikiem dwulitrowym o mocy kolejno:
- 130 koni mechanicznych (silnik wolnossący),
- 150 koni mechanicznych (silnik z doładowaniem o niskim ciśnieniu),
- 175 koni mechanicznych (wysokie ciśnienie doładowania silnika).
Saab 9000 2 generacji w bogatszej wersji wyposażenia CSE miał już silnik 2.3 z turbodoładowaniem i moc 200 koni mechanicznych. Natomiast wersja CS Saaba 9000 2 generacji występowała również ze słabszymi jednostkami (150 i 175 koni mechanicznych) w wariantach z silnikiem wolnossącym i z turbodoładowaniem niskim ciśnieniem.
Najmocniejszy Saab 9000 2 generacji pojawił się w 1993 roku. Do rąk kierowców trafiło wówczas Aero z silnikiem 2.3 turbo 16V z turbiną Mitsubishi TD04. Saab 9000 2 generacji Aero osiągał moc 225 koni mechanicznych przy manualnej skrzyni biegów, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów - 200 koni mechanicznych.
Saab 9000 2 generacji Aero oferował również wyższy standard wykończenia i wygodniejsze fotele, ale najważniejsze w jego przypadku są osiągi i komfort prowadzenia. Ten usportowiony Saab 9000 2 generacji rozpędzał się do setki w 7 s.
Nadwozie Saaba 9000 2 generacji
W porównaniu do poprzedniej, Saab 9000 2 generacji miał nieco zgrabniejsze nadwozie. Jako pierwsze rzucały się w oczy lampy kierunkowskazów, które w 2 generacji miały jeden kolor. Ogólny kształt nadwozia Saaba 9000 2 generacji był bardziej zwarty niż w samochodach z pierwszych lat produkcji.
Co ciekawe na bazie Saaba 9000 2 generacji CS powstała również limuzyna.