Toyota Altezza XE10

Generacja
Toyota Altezza XE10 Zobacz 3 zdjęcia

Toyota Altezza funkcjonuje też pod nazwą Lexus IS. Samochody pierwszej generacji produkowane były od 1998 do 2005 roku przez firmę Toyota Motor Corporation. Auto zaliczane jest do samochodów osobowych klasy D premium.

Toyota Altezza XE10 – ogólne informacje

Toyota Altezza XE10 to pierwsza generacja aut Lexus IS, które pojawiały się w latach 1998 – 2005. Debiut auta przypadł na prezentację salonu samochodowego w Genewie w 1998 roku. W 2001 roku pojawiła się odmiana kombi Toyoty Altezza XE10.

Auta należały do klasy D premium. Ich rywalami były wówczas BMW serii 3 oraz Mercedes-Benz klasy C. Toyota Altezza i Lexus IS serii XE10 zostały zaprojektowane z większym naciskiem na wydajność, w odróżnieniu od poprzednich samochodów japońskich. Prace inżynierskie prowadził Nobuaki Katayama w latach 1994-1998 w ramach projektu AE86.

Pierwsze modele Lexus IS 200 i IS 300 zostały sprzedane w Japonii, później w Ameryce Północnej, Australii i Europie. Altezza Gita była wersją samochodu typu hatchback sprzedawanego w Japonii i znanego w Stanach Zjednoczonych i w Europie jako Lexus IS SportCross.

Historia Toyoty Altezza XE10

Wprowadzone w 1998 roku modele AS200 (GXE10) i sedan RS200 (SXE10) były kompaktowymi pojazdami wyprodukowanymi ze skróconą wersją silnika umieszczonego z przodu oraz napędem na tylne koła. 2,0-litrowy silnik benzynowy AS200 (GXE10, sedan) o pojemności 2,0 litra wyposażony był w pięciobiegową skrzynię manualną, natomiast 2,0-litrowy silnik liniowy RS200 (SXE10, sedan) 3S-GE posiadał sześciobiegową ręczną skrzynię biegów. Projekt zyskał uznanie i otrzymał nagrodę "Samochód Roku" w Japonii w latach 1998-1999. Kilka miesięcy później, Lexus zaczął wprowadzać do obrotu modele IS 200 w Europie.

Styl tylnych świateł był później naśladowany przez innych producentów samochodów. Charakterystyczne wewnętrzne lampy pokryte przezroczystym szkłem akrylowym stały się znane na rynku jako „styl Lexusa” lub „lampy Altezza”. Stały się one tak popularne, że wpłynęły na rozwój jasnych reflektorów LED.

W lipcu 2000 roku został wprowadzony model samochodu w stylu hatchbacka - AS300 (JCE10), wyposażony w silnik o pojemności 3,0 litra 2JZ-GE. Auto dostępne było z napędem na tył lub w pełnej wersji oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze IS pierwszej generacji wyróżniało się unikatowymi elementami, które zwykle nie były dostępne w innych modelach Lexusa. Obejmowały one metalową dźwignię, ekran nawigacji i deskę rozdzielczą (z mini-wskaźnikami temperatury i zużycia paliwa). Na rynku europejskim model IS 300 zyskał fotele skórzane, a także automatyczne lusterka wsteczne i boczne oraz reflektory HID.

W 2003 roku przeprowadzono niewielki lifting Toyoty Altezza XE10. Auto zyskało nowe światła przeciwmgielne oraz przyciemnione otoczki przednich reflektorów i tylnych świateł czerwonych. Wprowadzono elektrycznie sterowane oraz podgrzewane fotele, kontrolkę konserwacyjną, automatyczny system blokady drzwi, nowy schowek w desce rozdzielczej (dla modeli bez systemu nawigacyjnego) oraz nowe wykończenia reflektorów.

Toyota Altezza XE10 – dane techniczne

Toyota Altezza XE10 dostępna jest w odmianie kombi i sedan z silnikiem benzynowym. Samochody kombi posiadają silnik rzędowy z mocą od 160 do 220 KM, a jego pojemność wynosi od 1988 do 2997 cm3. Z kolei wersje sedan Toyoty Altezza XE10 dysponują silnikami o mocy od 160 do 210 KM. Pojemność silnika to 1988 lub 1998 cm3. Auta charakteryzowały się napędem na tył. Dostępne są także wersje z napędem na cztery koła.

3.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Altezza
Produkcja od1998
Produkcja do2005

Wybrane wersje Toyota Altezza XE10

Inne modele Toyota

Toyota Altezza XE10: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie