Toyota Altezza XE10

Generacja
Toyota Altezza XE10 Zobacz 3 zdjęcia

Toyota Altezza funkcjonuje też pod nazwą Lexus IS. Samochody pierwszej generacji produkowane były od 1998 do 2005 roku przez firmę Toyota Motor Corporation. Auto zaliczane jest do samochodów osobowych klasy D premium.

Toyota Altezza XE10 – ogólne informacje

Toyota Altezza XE10 to pierwsza generacja aut Lexus IS, które pojawiały się w latach 1998 – 2005. Debiut auta przypadł na prezentację salonu samochodowego w Genewie w 1998 roku. W 2001 roku pojawiła się odmiana kombi Toyoty Altezza XE10.

Auta należały do klasy D premium. Ich rywalami były wówczas BMW serii 3 oraz Mercedes-Benz klasy C. Toyota Altezza i Lexus IS serii XE10 zostały zaprojektowane z większym naciskiem na wydajność, w odróżnieniu od poprzednich samochodów japońskich. Prace inżynierskie prowadził Nobuaki Katayama w latach 1994-1998 w ramach projektu AE86.

Pierwsze modele Lexus IS 200 i IS 300 zostały sprzedane w Japonii, później w Ameryce Północnej, Australii i Europie. Altezza Gita była wersją samochodu typu hatchback sprzedawanego w Japonii i znanego w Stanach Zjednoczonych i w Europie jako Lexus IS SportCross.

Historia Toyoty Altezza XE10

Wprowadzone w 1998 roku modele AS200 (GXE10) i sedan RS200 (SXE10) były kompaktowymi pojazdami wyprodukowanymi ze skróconą wersją silnika umieszczonego z przodu oraz napędem na tylne koła. 2,0-litrowy silnik benzynowy AS200 (GXE10, sedan) o pojemności 2,0 litra wyposażony był w pięciobiegową skrzynię manualną, natomiast 2,0-litrowy silnik liniowy RS200 (SXE10, sedan) 3S-GE posiadał sześciobiegową ręczną skrzynię biegów. Projekt zyskał uznanie i otrzymał nagrodę "Samochód Roku" w Japonii w latach 1998-1999. Kilka miesięcy później, Lexus zaczął wprowadzać do obrotu modele IS 200 w Europie.

Styl tylnych świateł był później naśladowany przez innych producentów samochodów. Charakterystyczne wewnętrzne lampy pokryte przezroczystym szkłem akrylowym stały się znane na rynku jako „styl Lexusa” lub „lampy Altezza”. Stały się one tak popularne, że wpłynęły na rozwój jasnych reflektorów LED.

W lipcu 2000 roku został wprowadzony model samochodu w stylu hatchbacka - AS300 (JCE10), wyposażony w silnik o pojemności 3,0 litra 2JZ-GE. Auto dostępne było z napędem na tył lub w pełnej wersji oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze IS pierwszej generacji wyróżniało się unikatowymi elementami, które zwykle nie były dostępne w innych modelach Lexusa. Obejmowały one metalową dźwignię, ekran nawigacji i deskę rozdzielczą (z mini-wskaźnikami temperatury i zużycia paliwa). Na rynku europejskim model IS 300 zyskał fotele skórzane, a także automatyczne lusterka wsteczne i boczne oraz reflektory HID.

W 2003 roku przeprowadzono niewielki lifting Toyoty Altezza XE10. Auto zyskało nowe światła przeciwmgielne oraz przyciemnione otoczki przednich reflektorów i tylnych świateł czerwonych. Wprowadzono elektrycznie sterowane oraz podgrzewane fotele, kontrolkę konserwacyjną, automatyczny system blokady drzwi, nowy schowek w desce rozdzielczej (dla modeli bez systemu nawigacyjnego) oraz nowe wykończenia reflektorów.

Toyota Altezza XE10 – dane techniczne

Toyota Altezza XE10 dostępna jest w odmianie kombi i sedan z silnikiem benzynowym. Samochody kombi posiadają silnik rzędowy z mocą od 160 do 220 KM, a jego pojemność wynosi od 1988 do 2997 cm3. Z kolei wersje sedan Toyoty Altezza XE10 dysponują silnikami o mocy od 160 do 210 KM. Pojemność silnika to 1988 lub 1998 cm3. Auta charakteryzowały się napędem na tył. Dostępne są także wersje z napędem na cztery koła.

3.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Altezza
Produkcja od1998
Produkcja do2005

Wybrane wersje Toyota Altezza XE10

Inne modele Toyota

Toyota Altezza XE10: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Polak na czele fabryk Toyoty. Pierwszy taki przypadek w historii

... Od początku 2020 roku fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland będą miały polskiego prezesa. Japoński koncern po raz pierwszy powierzył tak znaczącą rolę menedżerowi z naszego kraju. Dariusz Mikołajczak zastąpi na tej pozycji Eiji Takeichiego, ...

miesiąc temu

Ferrari 456 GT na sprzedaż. Jest tańszy od nowej Toyoty Supry

... Entuzjaści docenią czerwony lakier w nieoczywistym odcieniu, a puryści – wolnossące V12 i manualną skrzynię biegów. Na aukcji Mohr Imports można znaleźć model 456 GT z wymienionymi zaletami. Do tego auto kosztuje mniej niż nowa Toyota Supra. ... ...

3 tygodnie temu

Toyota i Lotos wspólnie wybudują stacje ładowania wodorem w Polsce

... Choć plany o wybudowaniu sieci stacji ładowania wodorem w Polsce snute są już od dawna, widać coraz jaśniejsze światełko w tunelu. Lotos podpisał list intencyjny z Toyotą w zakresie współpracy intensyfikującej prace nad rozwojem technologii ...

2 miesiące temu

Toyota Supra AC Schnitzer. Japońsko-niemiecka mieszanka

... Nowa Toyota Supra trafiła w ręce specjalistów od tuningu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że nie jest to żadna z japońskich firm, lecz uznany niemiecki warsztat słynący z modyfikacji BMW. Mowa oczywiście o AC Schnitzer. ... Czy ...

2 miesiące temu

MR2 może powrócić. Podobnie jak Supry nie stworzy jej Toyota

... Tetsuya Tada, główny inżynier Toyoty, w rozmowie z dziennikarzami "Autoindustriya" napomknął o możliwości powrotu na rynek Toyoty MR2, kultowego, choć niedocenionego samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie. Dawcą podwozia podobnie jak w ...

5 miesięcy temu

Oryginalna Toyota Supra MkIV na sprzedaż za astronomiczną kwotę

... Kult Toyoty Supry jest nie do podważenia – towarzyszyła motoryzacyjnym maniokom niemal wszędzie: od serii filmów „Szybcy i Wściekli”, przez różne wyścigowe gry wideo, aż po bezkresne pola tuningu ... Toyota Supra 4. generacji jest uwielbiana ...

2 miesiące temu

Toyota RAV4 zawodzi w teście łosia

... Dziennikarze szwedzkiego magazynu Teknikens Värld poddali testowi łosia nową Toyotę RAV4. Auto nie wyszło z niego zwycięsko, zachowywało się nieprzewidywalnie. W niesprzyjających okolicznościach może to zagrażać bezpieczeństwu pasażerów, jak i ...

4 miesiące temu

Toyota Land Cruiser doczekała się 10 mln egzemplarzy

... Toyota Land Cruiser to bez wątpienia jedna z największych motoryzacyjnych legend. Świetna terenówka, która od niemal 70 lat dzielnie służy na najtrudniejszych trasach całego globu. Auto powstało już w 10 mln egzemplarzy, a w planach są już ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie