Nissan 370Z Z34

Generacja
Nissan 370Z Z34

W latach 70. ubiegłego wieku Nissan ruszył z produkcją znanej na całym świecie serii sportowych modeli oznaczonych literą Z. Najnowszy model z tym logo to Nissan 370Z, który pojawił się na rynku w 2008 roku.

Jest to bezpośredni następca modelu 350Z, który zyskał ogromną popularność wśród miłośników tuningu oraz drifterów, ponieważ miał tylny napęd i umieszczoną z przodu wolnossącą benzynową jednostkę V6, podatną na tuning. Nowy model musiał więc podtrzymać ten wysoki poziom i także mieć coś wyjątkowego.

Zatrudniono nowego projektanta o nazwisku Randy Rodriguez, ale nie pozwolono mu stworzyć czegoś zupełnie innego; auto miało nawiązywać do poprzednika. Udało się. Sylwetka została bardziej unowocześniona, zyskała więcej ostrych krawędzi, a porównując bezpośrednio oba auta, odnosi się wrażenie, że 370Z ma więcej detali, które przykuwają uwagę.

Nadwozie mierzy 4250 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1320 mm wysokości, a więc jak na sportowe auto przystało, Nissan 370Z jest bardzo niski. Waży 1466 kg, co wydaje się przyzwoitym wynikiem, biorąc pod uwagę wykończenie wnętrza oraz potężną jednostkę V6 umieszczoną pod zlewającą się z przednim zderzakiem pokrywą silnika. W stosunku do poprzednika 370Z jest lżejszy o 50 kg oraz ma skrócony rozstaw osi o 10 cm, ale jednocześnie poszerzony rozstaw kół, o 15 mm z przodu oraz o 55 mm z tyłu.

Model dostępny jest na rynku w 2 wersjach nadwoziowych, jako coupé oraz roadster z miękkim brezentowym dachem, jednak w obu przypadkach auto wyposażone jest jedynie w 2 fotele. Są one świetnie wyprofilowane, bardzo dobrze trzymają na boki oraz pozwalają na spory zakres regulacji. Kabina pasażerska jest dość ciasna, ale właśnie tego można oczekiwać po niewielkim sportowym aucie.
Na brak luksusowego wyposażenia nie można narzekać. Obejmuje ono m.in. skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele czy system nawigacji satelitarnej, który - jak część komponentów - dzielony jest z większym bratem, czyli Infiniti G37 Coupé.

Najważniejszym elementem w sportowym aucie jest jednak silnik. Pod maską Nissana 370Z pracuje japońskie serce z prawdziwego zdarzenia, czyli jednostka benzynowa w układzie V6. Motor o pojemności 3,7 l dostępny jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub z 7-biegową automatyczną przekładnią sterowaną za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.

Wprost z silnika przez skrzynię biegów na tylną oś trafia 331 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s oraz rozpędza się do prędkości 250 km/h. Według producenta średnie spalanie wynosi 10,5 l/100 km. Nieważne, co by się robiło z drążkiem zmiany biegów i jak oszczędnie dawkowałoby się gaz, jest to sportowe auto, które prowokuje do szybkiej i agresywnej jazdy. Niedziwne więc, że w mieście Nissan potrafi spalić 15-20 l paliwa na 100 km.
Dzięki kilku zabiegom, m.in. poprawie zawieszenia, zamontowaniu aluminiowych części nadwozia oraz poszerzeniu rozstawu kół, auto prowadzi się wprost rewelacyjnie. Silnik umieszczony z przodu oraz napęd na tył to świetne połączenie, które pozwala kierowcy na widowiskową jazdę w nadsterownym poślizgu.

Nissan 370Z ma jednak bardzo poważną wadę. Może być wyposażone w 19-calowe obręcze, luksusowe wyposażenie we wnętrzu, a karoseria ma mnóstwo przetłoczeń i jest bardzo muskularna, przez co miłośnicy tuningu nie mają zbyt wielkiego pola do popisu. Może to i dobrze, bo w tym wozie nie ma czego poprawiać.

4.75
Ocena na postawie 18 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan 370Z
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje Nissan 370Z Z34

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (1)

Nissan 370Z Z34: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie