Volkswagen Passat B4

Generacja
Volkswagen Passat B4

Volkswagen Passat B4, który zastąpił produkowanego w latach 1988-1993 Passata B3, zadebiutował w sierpniu 1993 roku. Plasujący się w segmencie D Passat B4 miał być tylko zmodernizowaną wersją B3, jednak ze względu na gruntowne zmiany auto otrzymało status osobnego modelu.

Nowe cechy stylistyczne są widoczne przede wszystkim w przedniej części nadwozia - zmodyfikowano grill, zderzak oraz przednie reflektory. Wprawne oko zauważy również wymienione lampy w tylnej części oraz kilka zmian w kabinie, która zyskała nieco bardziej nowoczesny wygląd. Całość urosła względem poprzednika, a co za tym idzie – zwiększyła się przestrzeń pasażerska oraz pojemność bagażnika do 495 l lub 465 l, w zależności od wersji nadwozia (limuzyna/variant).

Mierzący 4575 mm długości, 1704 mm szerokości i 1427 mm długości Passat B4, w przeciwieństwie do poprzednika, charakteryzuje się wzmocnioną podłużnicą oraz dodatkowymi belkami, które pozytywnie wpływają na wytrzymałość drzwi. Co ciekawe, B4 jest pierwszym modelem z serii Passata, w którym zastosowano w pełni kontrolowane strefy zgniotu. Nowinki techniczne uzupełniają pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, teleskopowa kolumna kierownicy oraz cztery zagłówki, które zapewniają skuteczniejszą ochronę głów pasażerów w razie uderzenia w przeszkodę.

Wraz ze zmianami stylistycznymi pod maską Passata B4 zadebiutowało kilka nowych jednostek napędowych. Kupujący mogą wybierać spośród ośmiu silników benzynowych i trzech turbodiesli. Gamę silników benzynowych otwierają dwie jednostki o pojemności 1,8 l i mocy 75 KM lub 90 KM. W ofercie są także 1,6 l o mocy 100 KM, 2,0 l o mocy 115 KM (w opcji z napędem Syncro), 2,0 l 16V o mocy 150 KM, 2,8 VR6 o mocy 174 KM oraz debiutujący na tej liście motor 2,9 l VR6 Syncro o mocy 184 KM, który w zależności od wersji (sedan lub variant) pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9 lub 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 228 km/h lub 226 km/h.

Warto także zwrócić uwagę na 1,9 l jednostkę wysokoprężną, która do tej pory cieszy się opinią jednej z najmniej awaryjnych na świecie. Silnik ten jest oferowany w wersjach o mocy 75 KM, 90 KM lub 110 KM. Volkswagen Passat B4 w najsłabszej odmianie 1,9 l TDI przyspiesza do setki w 18,0/18,3 s (limuzyna/variant) i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. To znacznie mniej, niż oferuje najmocniejszy motor w tej stawce - 1,9 l TDI o mocy 110 KM, który zadebiutował pod maską B4 dopiero w 1996 roku. Auto z taką jednostką potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 7 s mniej, a prędkość maksymalna wynosi 196 km/h. Co ciekawe, wariant o mocy 75 KM nie może się równać także w kwestii średniego spalania paliwa. Podczas gdy 1,9 l TDI 75 KM potrzebuje 7,9 l paliwa na 100 km, 1,9 l 110 KM zadowoli się jedynie 6,0 l benzyny na 100 km.

W 1995 roku Passat B4 został poddany niewielkiemu liftingowi, który obejmował zaledwie kilka elementów stylistycznych, w tym przyciemniane lampy, oraz wprowadzenie 1,6 l jednostki benzynowej o mocy 101 KM. W 1996 roku B4 przeszło kolejny lifting, w ramach którego wyeliminowano oznaczenia wersji wyposażeniowych CL, GL oraz GT oraz wzbogacono flotę silnikową o 1,9 l motor TDI o mocy 110 KM.

Największe zalety Passata B4 to niski koszt eksploatacji, lepsza jakość wykończenia w stosunku do poprzedników, duży bagażnik oraz szeroki wybór części zamiennych. Na minus należy zaliczyć nieekonomiczność jednostek wysokoprężnych i trzeszczące plastiki. Następcą Passata B4 jest model B5, produkowany od sierpnia 1996 roku.

4.39
Ocena na postawie 98 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od1993
Produkcja do1997

Wybrane wersje Volkswagen Passat B4

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (48)

Przejdź do strony: 1 2 3

Volkswagen Passat B4: newsy, testy i recenzje

Sprawdź 7 nowości w Škodzie Kodiaq

Nie kupicie już Passata z nadwoziem sedan. To koniec pewnej epoki

... Wcześniejsze zapowiedzi doczekały się realizacji. Volkswagen Passat w wersji sedan oficjalnie znika z rynku. Nie znajdziecie go już w oficjalnym konfiguratorze. Od teraz chętni na popularnego VW będą skazani na nadwozie kombi. ... Sedany klasy ...

miesiąc temu

Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz

... Czarne zderzaki, napisy "PanAmericana", ładny lakier – od razu widać, że to nie jest typowy, tani volkswagen caddy. To prawda. Za taką odmianę przyjdzie nam zapłacić nieco więcej, choć szczerze mówiąc, nie wiem, czy warto. ... 1938 Volkswagen ...

3 dni temu

Passatem ciągnął lawetę z samochodem. W środku były dzieci

... Jak zareagowalibyście na widok volkswagena passata, który ciągnie lawetę z fordem focusem i pasażerami w środku? Tarnowską policję taki widok skłonił do użycia lizaka. I wtedy się zaczęło. ... za przekroczenie prędkości. Stało się jednak ...

8 miesięcy temu

Używany Volkswagen Passat B3/B4 - typowe awarie i problemy

... Volkswagena Passata w latach 90. utożsamiano z tym, co solidne, uniwersalne i luksusowe. Oczywiście Passat nigdy dobrem luksusowym nie był i choć pod wieloma względem przewyższał swoich konkurentów ... , to do segmentu aut premium klasy średniej ...

dawno temu

Volkswagen T-Roc. Nowa twarz bestsellera

... Volkswagen T-Roc, choć to auto, jakiego marka nigdy wcześniej nie oferowała, przyjął się na rynku doskonale. Jego odnowiona pod każdym względem wersja to kolejna zmiana. Na plus, oczywiście. ... Chociaż najpopularniejszym SUV-em Volkswagena jest ...

miesiąc temu

Naprawdę Twój Volkswagen – przedsprzedaż rocznika 2022

... Choć zazwyczaj pod koniec roku myślimy o wyprzedaży rocznika, marka Volkswagen daje możliwość zamówienia zupełnie nowego samochodu z rocznika 2022 z atrakcyjnymi rabatami! ... Volkswagen daje możliwość zakupu samochodu z rocznika 2022, „uszytego ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie