Volkswagen Passat B4

Generacja
Volkswagen Passat B4

Volkswagen Passat B4, który zastąpił produkowanego w latach 1988-1993 Passata B3, zadebiutował w sierpniu 1993 roku. Plasujący się w segmencie D Passat B4 miał być tylko zmodernizowaną wersją B3, jednak ze względu na gruntowne zmiany auto otrzymało status osobnego modelu.

Nowe cechy stylistyczne są widoczne przede wszystkim w przedniej części nadwozia - zmodyfikowano grill, zderzak oraz przednie reflektory. Wprawne oko zauważy również wymienione lampy w tylnej części oraz kilka zmian w kabinie, która zyskała nieco bardziej nowoczesny wygląd. Całość urosła względem poprzednika, a co za tym idzie – zwiększyła się przestrzeń pasażerska oraz pojemność bagażnika do 495 l lub 465 l, w zależności od wersji nadwozia (limuzyna/variant).

Mierzący 4575 mm długości, 1704 mm szerokości i 1427 mm długości Passat B4, w przeciwieństwie do poprzednika, charakteryzuje się wzmocnioną podłużnicą oraz dodatkowymi belkami, które pozytywnie wpływają na wytrzymałość drzwi. Co ciekawe, B4 jest pierwszym modelem z serii Passata, w którym zastosowano w pełni kontrolowane strefy zgniotu. Nowinki techniczne uzupełniają pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, teleskopowa kolumna kierownicy oraz cztery zagłówki, które zapewniają skuteczniejszą ochronę głów pasażerów w razie uderzenia w przeszkodę.

Wraz ze zmianami stylistycznymi pod maską Passata B4 zadebiutowało kilka nowych jednostek napędowych. Kupujący mogą wybierać spośród ośmiu silników benzynowych i trzech turbodiesli. Gamę silników benzynowych otwierają dwie jednostki o pojemności 1,8 l i mocy 75 KM lub 90 KM. W ofercie są także 1,6 l o mocy 100 KM, 2,0 l o mocy 115 KM (w opcji z napędem Syncro), 2,0 l 16V o mocy 150 KM, 2,8 VR6 o mocy 174 KM oraz debiutujący na tej liście motor 2,9 l VR6 Syncro o mocy 184 KM, który w zależności od wersji (sedan lub variant) pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9 lub 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 228 km/h lub 226 km/h.

Warto także zwrócić uwagę na 1,9 l jednostkę wysokoprężną, która do tej pory cieszy się opinią jednej z najmniej awaryjnych na świecie. Silnik ten jest oferowany w wersjach o mocy 75 KM, 90 KM lub 110 KM. Volkswagen Passat B4 w najsłabszej odmianie 1,9 l TDI przyspiesza do setki w 18,0/18,3 s (limuzyna/variant) i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. To znacznie mniej, niż oferuje najmocniejszy motor w tej stawce - 1,9 l TDI o mocy 110 KM, który zadebiutował pod maską B4 dopiero w 1996 roku. Auto z taką jednostką potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 7 s mniej, a prędkość maksymalna wynosi 196 km/h. Co ciekawe, wariant o mocy 75 KM nie może się równać także w kwestii średniego spalania paliwa. Podczas gdy 1,9 l TDI 75 KM potrzebuje 7,9 l paliwa na 100 km, 1,9 l 110 KM zadowoli się jedynie 6,0 l benzyny na 100 km.

W 1995 roku Passat B4 został poddany niewielkiemu liftingowi, który obejmował zaledwie kilka elementów stylistycznych, w tym przyciemniane lampy, oraz wprowadzenie 1,6 l jednostki benzynowej o mocy 101 KM. W 1996 roku B4 przeszło kolejny lifting, w ramach którego wyeliminowano oznaczenia wersji wyposażeniowych CL, GL oraz GT oraz wzbogacono flotę silnikową o 1,9 l motor TDI o mocy 110 KM.

Największe zalety Passata B4 to niski koszt eksploatacji, lepsza jakość wykończenia w stosunku do poprzedników, duży bagażnik oraz szeroki wybór części zamiennych. Na minus należy zaliczyć nieekonomiczność jednostek wysokoprężnych i trzeszczące plastiki. Następcą Passata B4 jest model B5, produkowany od sierpnia 1996 roku.

4.38
Ocena na postawie 96 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od1993
Produkcja do1997

Wybrane wersje Volkswagen Passat B4

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (46)

Przejdź do strony: 1 2 3

Volkswagen Passat B4: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - Dzień 4.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie