Volvo XC70 3 generacji [FL]

Generacja
Volvo XC70 3 generacji [FL] Zobacz 7 zdjęć

Volvo XC70 III [FL] posiada nadwozie SUV o terenowych możliwościach. Szwedzki crossover zapewnia niezwykły komfort podróży, wytworną stylistykę oraz bardzo dużą przestrzeń, tak z przodu, jak i z tyłu. W trzeciej generacji XC70 po liftingu zmodernizowano przede wszystkim pas przedni auta, czyli zderzak, lampy świateł przeciwmgielnych oraz atrapę chłodnicy. Z tyłu nadwozia dodano parę chromowanych detali, a wnętrze XC70 III [FL] poddano drobnemu odświeżeniu, wprowadzając kilka małych zmian.

Volvo XC70 III [FL] – Sensus Connected Touch

Jednak największą innowacją technologiczną, jaka dotknęła trzecią generację szwedzkiego SUV-a, jest wprowadzenie programu Sensus Connected Touch. Jest to nowy system, za pomocą którego będziemy mogli zarządzać sterowaniem auta i przeróżnymi funkcjami multimedialnymi. Centrum dowodzenia to siedmiocalowy ekran dotykowy, który można obsługiwać nawet w rękawiczkach. Pewną grupę przycisków sterujących programem zdublowano i znajdują się one również na kierownicy i na klawiaturze panelu środkowego. Systemem możemy zarządzać również głosowo.

Program Sensus Connected Touch na pokładzie Volvo XV70 III [FL] jest bardzo wszechstronny. Kierowca może nawiązać łączność z internetem, poprzez wpięcie do gniazda USB modemu 3G/4G lub podpinając telefon komórkowy. Co więcej, możliwe jest udostępnienie sieci WiFi wszystkim podróżującym. Tak więc, w trakcie jazdy możemy słuchać internetowych stacji radiowych albo korzystać z serwisów udostępniających muzykę czy filmy. Dodatkowo, na ekranie wyświetlają się prognozy pogody zbliżających się dni.

System Sensus Connected Touch również wspomaga kierowców w prowadzeniu auta i w poruszaniu się po drogach. Ten innowacyjny program zbiera najnowsze informacje odnośnie ruchu drogowego i koordynuje je z systemem nawigacji XC70 III [FL]. Oprócz tego, program potrafi znajdywać wolne miejsca parkingowe, a także lokalizować interesujące nas usługi. Oczywiście, podczas postoju, możemy surfować po stronach internetowych, korzystać z AppStore, wyszukiwać wiadomości dotyczące zabytków, miast na trasie etc.

Volvo XC70 III [FL] – facelifting

Nowości w Volvo XC70 III [FL] dotyczą: tylnego zderzaka, nowego szablonu rur wydechowych, dodatkowych chromowanych detali, zmodernizowanych tylnych świateł, a także felg, które teraz mają średnicę wynoszącą 19 cali. Ponadto, XC70 III [FL] wyposażono w dodatkowe osłony podwozia oraz ochronną czarną płaszczyznę w dolnym segmencie zderzaka. Wyraźne zmiany dotknęły grill chłodnicy, któremu nadano diagonalny wzór.

Volvo XC70 III [FL] – przestrzenny bagażnik

Bagażnik w normalnym ułożeniu posiada pojemność 575 litrów, a tylną kanapę możemy złożyć, dzięki czemu pojemność bagażnika powiększy się do 1600 litrów (pomiar dokonany do linii okien). Co więcej, tylna kanapa może być wyposażona w zintegrowane foteliki odpowiednie dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Klapę bagażnika możemy otworzyć za pomocą pilota lub przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej.

Volvo XC70 III [FL] – co jeszcze nowego

W 2013 roku do Volvo XC70 III [FL] wprowadzono nową generację silników VEA. Są to potężne jednostki napędowe, czterocylindrowe – w wersji benzynowej, jak i w dieslu. Motory te współpracują z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów albo z innowacyjną ośmiostopniową przekładnią automatyczną (przy kierownicy umieszczono łopatki, aby ułatwić szybszą zmianę przełożeń).

Volvo XC70 III [FL] – silniki

Moc Volvo XC70 III [FL] wynosi od 163 KM do 304 KM, zatem prędkość maksymalna XC70 III [FL] mieści się w przedziale 200-210 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje mu od 6,8 sekund do 10,4 sekund. Silnik XC70 III [FL] jest rzędowy i posiada 4-6 cylindry z pojemnością wynoszącą 1969-2953 cm³. Moment obrotowy w szwedzkim krążowniku szos występuje w przedziale między 350Nm a 440Nm.

Volvo XC70 III [FL] posiada oczywiście napęd na cztery koła, napęd na przednią oś albo napęd stały na cztery koła. Paliwo, które pobiera auto to benzyna lub ropa, a spalanie waha się między 5,2 litra, a 10,5 litra na 100 kilometrów (wartość uzależniona od wersji silnika oraz sposobu prowadzenia auta i aktywnego napędu).

Produkcja XC70 III [FL] ma miejsce w rodzimej Szwecji.

4.69
Ocena na postawie 45 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od2013
Produkcja do2017

Wybrane wersje Volvo XC70 3 generacji [FL]

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 3 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Używane Volvo XC70 II: ma wszystko, czego naprawdę potrzebujesz

... i jest bardzo komfortowym krążownikiem szos. Pytaliście o to auto wielokrotnie, więc przyszedł czas na ocenę Volvo XC70 drugiej generacji. ... jednak, w wielu katalogach części, opisywany tu model uznaje się za drugą generację, czyli Volvo XC70 ...

8 miesięcy temu

Volvo XC90 B5: ostatnia deska ratunku dla diesla

... deską ratunku dla diesli jest system hybrydowy, na co zdecydowało się m.in. Volvo, zmieniając tym samym oznaczenie silnika z D5 na B5. ... 1938 Volvo XC90 B5 (235 KM) Mild Hybrid - test, opinia ^^^Aby przedłużyć życie naprawdę dobrym silnikom ...

2 tygodnie temu

Hybryda plug-in w Volvo S90: fanaberia czy racjonalność?

... Wersja T8 eAWD to najmocniejsza i najdroższa wersja flagowej limuzyny Volvo. Dzięki napędowi hybrydowemu z opcją ładowania zewnętrznego jest także najoszczędniejszą i najbardziej ekologiczną ... ^^^Model S90 T8 eAWD to szczyt szczytów w Volvo: ...

4 tygodnie temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

3 dni temu

Volvo XC40 T5 Twin Engine: o krok od auta elektrycznego

... Hybrydy kojarzą się z samochodami, które napędzane są tradycyjnym silnikiem spalinowym przy wsparciu napędu elektrycznego. I słusznie, bo większość hybryd tak właśnie działa. Volvo XC40 w wersji plug ... ma być napęd Volvo Twin Engine, który ...

4 tygodnie temu

Test Volvo V60 T8 AWD: mocne i ekonomiczne kombi bez duszy sportowca

... Kiedy hybryda nie zostaje stworzona wyłącznie w celu obniżenia zużycia paliwa, lecz po to, by samochód stał się szybszy, efekt może być różny. I tak jest w przypadku Volvo V60 T8, bo rezultat zależy ... 1938 Volvo V60 T8 AWD - test, opinia ^^^ ...

miesiąc temu

BMW wprowadzi nowe silniki i rozszerzy ofertę miękkich hybryd

... BMW chce kontynuować wprowadzanie swoich klientów w świat zelektryfikowanych samochodów, ale żeby zmiana była płynna, wyposaży kolejny model w układ mild hybrid. Dobrą wiadomością to, że bazowa Seria 3 nie będzie napędzana 3-cylindrowym ...

7 dni temu

Volvo z Chin także w polskich salonach

... Mimo, że Volvo od lat jest w chińskich rękach, wiele ich modeli nadal powstaje w europejskich fabrykach. Ich udział w rynku maleje jednak z każdym rokiem, na rzecz aut wytwarzanych w Państwie Środka. Już niebawem do polskich salonów trafią ...

6 miesięcy temu

Pierwsze elektryczne Volvo tuż, tuż. Nadchodzi XC40 na prąd

... Volvo XC40 ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem szwedzkiej marki oraz drugim po Polestar 2 z Volvo Group. Inżynierowie prócz wymiany układu napędowego zajęli się tym, co potrafią najlepiej – poprawili bezpieczeństwo. ... Znamy coraz ...

4 miesiące temu

Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego

... Volvo XC70 to idealna propozycja dla osób szukających dużego, wygodnego kombi, którym można się dostać w miejsca dostępne dla terenowych SUV-ów. Auto na rynku jest bardzo pożądane i pomimo wieku utrzymuje bardzo wysokie ceny. Co powinniście ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie