Nissan X-Trail T32

Generacja
Nissan X-Trail T32
Nissan X-Trail T32 - test i recenzja

Szukając wspólnego języka stylistycznego dla wszystkich modeli, Nissan prezentując drugą generację Qashqaia postanowił właśnie na stylistyce tego auta oprzeć pozostałe. W ten sposób, w 2014 roku powstał Pulsar i nowy X-Trail.

Trzecia generacja X-Traila radykalnie różni się od poprzednich, które wyglądem wyraźnie nawiązywały do samochodów terenowych. Nowy X-Trail ma łagodniejsze kształty i płynniejszą linię nadwozia, które trochę urosło. Długość jest większa o 5 mm, szerokość o 30 mm, za to wysokość zmniejszyła się o 75 mm. O tyle samo urósł natomiast rozstaw osi. Tym samym wygospodarowano więcej przestrzeni w kabinie, dzięki czemu nowy X-Trail jest teraz dostępny w wersji 7-osobowej, co nie oznacza, że 7 osób pojedzie nim w komfortowych warunkach. Nowy model stracił natomiast 53 litry bagażnika za sprawą utraty jego wysokości.

Pasażerowie dwóch rzędów, podróżujący w systemie teatralnym mają dużo miejsca na nogi, głowę i barki bez względu na wzrost. Drugi rząd jest w pełni regulowany. Można go przesuwać i pochylać oparcie kanapy. Kierowca ma przed sobą nowy kokpit, mocno przypominający ten z Qashqaia. Nowe jest też wyposażenie, które obejmuje systemy bezpieczeństwa ułatwiające jazdę, takie jak obserwację martwego pola lusterek, asystenta pasa ruchu czy system kamer 360 stopni. Ponadto siedzi w wygodnych, obszernych fotelach, a na wielofunkcyjnej kierownicy ma przyciski do obsługi m. in. mocno rozbudowanego komputera pokładowego czy bogatego systemu multimedialnego z dużym, dotykowym wyświetlaczem pośrodku kokpitu. Pasażerowie mają do dyspozycji sporą liczbę schowków i kieszeni.

Do napędu nowego Nissana X-Trail służy w Polsce tylko jeden silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 131 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Również poprzednik w końcówce produkcji był oferowany z jednym źródłem napędu, ale zdecydowanie potężniejszym, 2-litrowy dieslem o mocy 173 KM. Efekt to duży spadek osiągów przy nieznacznym spadku zużycia paliwa. Co ciekawe, jednostka nie spełnia normy Euro 6, a jedynie Euro 5b+. Jak dla tak dużego auta, silnik 1,6 dCi jest po prostu nieco za słaby, dlatego już w 2015 roku do oferty zostanie wprowadzony motor benzynowy 1,6 DIG-T o mocy 190 KM, dokładnie taki jaki napędza Qashqaia i Pulsara.

Samochód oferowany jest z 6-stopniową skrzynią manualną, natomiast wersja przednionapędowa dostępna jest również z bezstopniowym automatem CVT. Napęd na cztery koła rozdziela wielopłytkowe sprzęgło sterowane elektromagnetycznie z możliwością jego jego wyłączenia lub zablokowania, a w tylnej osi znajdziemy dodatkowo mechaniczny, zarządzany elektroniką system Torque Vectoring. Nie jest to co prawda samochód, którym można się śmiało wybrać w trudny teren ze względu na brak reduktora, natomiast sprawnie porusza się po drogach nieutwardzonych i wytyczonymi, leśnymi szlakami. Zawieszenie to podobnie jak w poprzedniej generacji układ niezależny.

Samochód na polskim rynku oferowany jest w trzech standardach wyposażenia: Visia, Acenta, Tekna i kosztuje minimum 105 900 zł. Różnica pomiędzy poszczególnymi standardami wyposażenia polega na tym, że w najtańszym Visia z pakietów bezpieczeństwa można dokupić jedynie podstawowy, obejmujący system rozpoznawania znaków drogowych, elektryczny hamulec awaryjny, asystenta pasa ruchu, czujniki parkowania i ściemniające się lusterko wsteczne, a jedyną dostępną klimatyzacją jest manualna. Natomiast w wyższym standardzie Acenta wszystkie systemy bezpieczeństwa i większość elementów z zakresu komfortu, które są standardem w najbogatszej wersji Tekna można mieć za dopłatą. Tylko dla najbogatszej odmiany przewidziano reflektory full LED.

4.29
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan X-Trail
Produkcja od2014
Produkcja do2017

Wybrane wersje Nissan X-Trail T32

Inne generacje Nissan X-Trail

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (2)

Nissan X-Trail T32: newsy, testy i recenzje

Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie