Ford Fiesta 6 generacji

Generacja
Ford Fiesta 6 generacji
Ford Fiesta 6 generacji - test i recenzja

Fiesta szóstej generacji zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Po raz drugi Ford dokonał stylistycznej rewolucji. Nurt New Edge został zastąpiony przez Kinetic Design, którego próbkę można było zobaczyć w koncepcie Verve w 2007 roku podczas międzynarodowego salonu we Frankfurcie. Zaprezentowany wtedy samochód koncepcyjny został tak dobrze przyjęty, że nowa Fiesta przejęła jego wygląd w niemal niezmienionej formie.

Stylistyka New Edge była nowoczesna i podobała się nabywcom, co znajdowało potwierdzenie w liczbie sprzedanych Fiest piątej generacji, jednak Kinetic Design to jeszcze jeden wielki krok naprzód. Nowy Ford mający zawojować segment B wygląda teraz niezwykle dynamicznie. Pociągły kształt lamp, dynamiczna linia okien i silnie podkreślone przetłoczenia sprawiają, że Fiesta, nawet gdy stoi, wygląda tak, jakby za chwilę miała wyrwać do przodu z ogromną prędkością. Stylistyka tego samochodu to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Wnętrze jest równie dynamiczne jak zewnętrzna część auta. Jak na Fiestę przystało, materiały nie są z najwyższej półki, ale wszystko zmontowano na dobrym poziome. Co ważne, szósta generacja małego Forda jest chwalona za świetną ergonomię.

Fiesta VI pod względem wyposażenia nie jest już tym samym autem, jakim była jeszcze dwie generacje temu. Obecnie w konfiguratorze można wybrać opcje, które jeszcze do niedawna zarezerwowane były tylko dla wyższych modeli. Zamiast stacyjki da się teraz korzystać z bezkluczykowego systemu z przyciskiem Ford Power, odtwarzacz MP3 podłączymy do portu USB, a na środkowej konsoli zagościć może ekran z wielofunkcyjnym menu sterowanym z kierownicy.

Gamę silników Fiesty szóstej generacji wypełniają rzędowe, czterocylindrowe jednostki. Rodzina motorów dostępna w tym małym Fordzie zmalała w stosunku do poprzedniej generacji. Obecnie dostępne są trzy silniki benzynowe: 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l. Paletę jednostek napędzających Fiestę zamykają dwa diesle: 1,4 l i 1,6 l. Producent oferuje trzy przekładnie: 5-biegową, ręczną skrzynię biegów oraz dwa automaty - 4-biegowy oraz dwusprzęgłowy PowerShift z sześcioma przełożeniami.
Fiesta zawsze była stosunkowo ekonomicznym samochodem. W szóstej generacji Ford postanowił podkreślić, że jego reprezentant w segmencie B ma mały apetyt na paliwo. W 2009 roku na rynku pojawiła się wersja ECOnetic. Wysokoprężna jednostka 1,6 l Duratorq TDCi dzięki obniżeniu masy i poprawie aerodynamiki jest w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 3,6 l oleju napędowego na 100 km. To wynik, którym Fiesta jest w stanie śmiało konkurować z samochodami hybrydowymi.

Mały Ford nie doczekał się jeszcze wejścia na rynek mocniejszej wersji, ale w 2011 roku została zaprezentowana Fiesta ST w wersji koncepcyjnej. Jeśli wejdzie ona do produkcji, to nieduże auto będzie miało moc 180 KM i moment obrotowy rzędu 240 Nm. To pozwoli na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w mniej niż 7 s. Jednostka, która znajduje się pod maską koncepcyjnej Fiesty ST, to doładowany, benzynowy silnik EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l.
Ford produkuje łącznie cztery warianty nadwozi tego samochodu. Na całym świecie dostępny jest 5-drzwiowy hatchback. Jego mniejsza, 3-drzwiowa odmiana występuje przede wszystkim na rynku europejskim i australijskim. Fiesta jest kupowana również w Azji, choć sprzedaje się tam mniej jej egzemplarzy. Największym zainteresowaniem cieszy się tam odmiana sedan.

Kolejna generacja małego Forda zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów segmentu B. Tylko przez pierwsze lata od wejścia do produkcji sprzedano ponad 940 000 Fiest, z czego 86% znalazło nabywców na rynku europejskim.

Nowa Fiesta może się pochwalić komfortowym jak na swoją klasę wnętrzem oraz solidnym wykonaniem. Potencjalnych kupców może też zaskoczyć ilość miejsca w bagażniku. Dzięki szerokiej palecie dostępnych w tym modelu silników każdy znajdzie coś dla siebie – począwszy od ekonomicznych jednostek, przez kompromis między osiągami i spalaniem, aż do dynamicznych, 120-konnych motorów benzynowych. Niestety, dynamiczna sylwetka samochodu ma swoje wady. Kierowcy mogą narzekać na przeciętną widoczność. Innym minusem Fiesty, mniej uciążliwym, ale mogącym stanowić problem szczególnie dla pań, jest niska krawędź bagażnika.

3.59
Ocena na postawie 52 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Fiesta
Produkcja od2008
Produkcja do2013

Wybrane wersje Ford Fiesta 6 generacji

Inne generacje Ford Fiesta

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (4)

Ford Fiesta 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie