Ford Fiesta 6 generacji

Generacja
Ford Fiesta 6 generacji
Ford Fiesta 6 generacji - test i recenzja

Fiesta szóstej generacji zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Po raz drugi Ford dokonał stylistycznej rewolucji. Nurt New Edge został zastąpiony przez Kinetic Design, którego próbkę można było zobaczyć w koncepcie Verve w 2007 roku podczas międzynarodowego salonu we Frankfurcie. Zaprezentowany wtedy samochód koncepcyjny został tak dobrze przyjęty, że nowa Fiesta przejęła jego wygląd w niemal niezmienionej formie.

Stylistyka New Edge była nowoczesna i podobała się nabywcom, co znajdowało potwierdzenie w liczbie sprzedanych Fiest piątej generacji, jednak Kinetic Design to jeszcze jeden wielki krok naprzód. Nowy Ford mający zawojować segment B wygląda teraz niezwykle dynamicznie. Pociągły kształt lamp, dynamiczna linia okien i silnie podkreślone przetłoczenia sprawiają, że Fiesta, nawet gdy stoi, wygląda tak, jakby za chwilę miała wyrwać do przodu z ogromną prędkością. Stylistyka tego samochodu to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Wnętrze jest równie dynamiczne jak zewnętrzna część auta. Jak na Fiestę przystało, materiały nie są z najwyższej półki, ale wszystko zmontowano na dobrym poziome. Co ważne, szósta generacja małego Forda jest chwalona za świetną ergonomię.

Fiesta VI pod względem wyposażenia nie jest już tym samym autem, jakim była jeszcze dwie generacje temu. Obecnie w konfiguratorze można wybrać opcje, które jeszcze do niedawna zarezerwowane były tylko dla wyższych modeli. Zamiast stacyjki da się teraz korzystać z bezkluczykowego systemu z przyciskiem Ford Power, odtwarzacz MP3 podłączymy do portu USB, a na środkowej konsoli zagościć może ekran z wielofunkcyjnym menu sterowanym z kierownicy.

Gamę silników Fiesty szóstej generacji wypełniają rzędowe, czterocylindrowe jednostki. Rodzina motorów dostępna w tym małym Fordzie zmalała w stosunku do poprzedniej generacji. Obecnie dostępne są trzy silniki benzynowe: 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l. Paletę jednostek napędzających Fiestę zamykają dwa diesle: 1,4 l i 1,6 l. Producent oferuje trzy przekładnie: 5-biegową, ręczną skrzynię biegów oraz dwa automaty - 4-biegowy oraz dwusprzęgłowy PowerShift z sześcioma przełożeniami.
Fiesta zawsze była stosunkowo ekonomicznym samochodem. W szóstej generacji Ford postanowił podkreślić, że jego reprezentant w segmencie B ma mały apetyt na paliwo. W 2009 roku na rynku pojawiła się wersja ECOnetic. Wysokoprężna jednostka 1,6 l Duratorq TDCi dzięki obniżeniu masy i poprawie aerodynamiki jest w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 3,6 l oleju napędowego na 100 km. To wynik, którym Fiesta jest w stanie śmiało konkurować z samochodami hybrydowymi.

Mały Ford nie doczekał się jeszcze wejścia na rynek mocniejszej wersji, ale w 2011 roku została zaprezentowana Fiesta ST w wersji koncepcyjnej. Jeśli wejdzie ona do produkcji, to nieduże auto będzie miało moc 180 KM i moment obrotowy rzędu 240 Nm. To pozwoli na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w mniej niż 7 s. Jednostka, która znajduje się pod maską koncepcyjnej Fiesty ST, to doładowany, benzynowy silnik EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l.
Ford produkuje łącznie cztery warianty nadwozi tego samochodu. Na całym świecie dostępny jest 5-drzwiowy hatchback. Jego mniejsza, 3-drzwiowa odmiana występuje przede wszystkim na rynku europejskim i australijskim. Fiesta jest kupowana również w Azji, choć sprzedaje się tam mniej jej egzemplarzy. Największym zainteresowaniem cieszy się tam odmiana sedan.

Kolejna generacja małego Forda zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów segmentu B. Tylko przez pierwsze lata od wejścia do produkcji sprzedano ponad 940 000 Fiest, z czego 86% znalazło nabywców na rynku europejskim.

Nowa Fiesta może się pochwalić komfortowym jak na swoją klasę wnętrzem oraz solidnym wykonaniem. Potencjalnych kupców może też zaskoczyć ilość miejsca w bagażniku. Dzięki szerokiej palecie dostępnych w tym modelu silników każdy znajdzie coś dla siebie – począwszy od ekonomicznych jednostek, przez kompromis między osiągami i spalaniem, aż do dynamicznych, 120-konnych motorów benzynowych. Niestety, dynamiczna sylwetka samochodu ma swoje wady. Kierowcy mogą narzekać na przeciętną widoczność. Innym minusem Fiesty, mniej uciążliwym, ale mogącym stanowić problem szczególnie dla pań, jest niska krawędź bagażnika.

3.59
Ocena na postawie 52 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Fiesta
Produkcja od2008
Produkcja do2013

Wybrane wersje Ford Fiesta 6 generacji

Inne generacje Ford Fiesta

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (4)

Ford Fiesta 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

... Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy ... Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie ...

6 dni temu

Nowy Ford Focus RS może być hybrydą z napędem na 4 koła

... Nie od dziś wiadomo, że Ford pracuje nad nową generacją Focusa RS. Auto ma znacząco różnić się od poprzednika nie tylko pod względem wizualnym, lecz przede wszystkim technicznym. Jeśli wierzyć wstępnym doniesieniom, czeka nas prawdziwa rewolucja ...

miesiąc temu

Ford Fiesta R2 ma litrowy silnik i 200 koni. Powstała w Krakowie

... Ile można wycisnąć z małego silnika EcoBoost? Jak pokazuje przykład nowego Forda Fiesty R2 – zaskakująco dużo. Auto spełnia wymagania FIA i zostało przygotowane przez krakowski oddział M-Sport. ... Nowy Ford Fiesta R2 oparty jest na cywilnej ...

dawno temu

Ford Ranger Raptor z silnikiem V8 z Mustanga? Na razie to plotki

... W Australii serwis "Which Car" wypuścił niepotwierdzoną informację o tym, jakoby pod maskę Rangera Raptora miał trafić benzynowy silnik V8 pochodzący z Mustanga. Dość trudno zaakceptować taki wariant, ale Ford nie zaprzeczył. ...

2 tygodnie temu

"Miękkie" hybrydy w Fieście i Focusie. Ford szykuje garść premier

... Ford może i zrezygnował z obecności na salonie samochodowym w Genewie, ale nie oznacza to, że nie ma się czym pochwalić. 2 kwietnia organizuje on galę, podczas której zaprezentowane zostaną hybrydowe i elektryczne nowości. Marka podzieliła się ...

10 miesięcy temu

Ford Puma powrócił i teraz jest kompaktowym crossoverem

... Pamiętacie Forda Pumę z lat 90.? Wrócił, ale w innej formie. Podobnie jak wcześniej jest spokrewniony z Fordem Fiestą, jednak tym razem to kompaktowy crossover. Ma też gadżety, które wyróżniają go na tle konkurencji. ... Ford już wcześniej ...

7 miesięcy temu

Ile w Polsce zapłacimy za Forda Pumę i nową Kugę? Szacujemy ceny

... Z niecierpliwością czekamy na najnowsze modele typu SUV od Forda. Crossover Puma może szturmem wejść na polski rynek, a Kuga i tak już ma mocną pozycję. Może mieć jeszcze mocniejszą, bo stylistycznie nowa generacja to wielki progres. Również ...

4 miesiące temu

Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety

... Obecna generacja Forda Mondeo gości na rynku już od 5 lat i po tym czasie producent zdecydował się na lifting. Jedną z nowości jest oferowanie wersji hybrydowej jako kombi. Takie zestawienie powinno zaowocować niemal idealnym autem rodzinnym na ...

2 miesiące temu

Roush F-150 5.11 Tactical Edition. Czarny charakter wśród pickupów

... Amerykańska firma Roush słynąca z modyfkacji Mustangów i mocniejszych Fordów wzięła na warsztat ulubione auto Ameryki. Jest nim oczywiście Ford F-150. Tak powstało wydanie Tactical Edition wyróżniające się nie tylko czarną kolorystyką, ale i ...

10 godzin temu

Ford Focus Active teraz także w topowej wersji Vignale

... Active to jedna z ciekawszych odmian nowego Forda Focusa, która dzięki większemu prześwitowi i dodatkowym osłonom nadwozia prezentuje się całkiem bojowo. Jest to wariant, który w wielu przypadkach ... Vignale to nazwa zarezerwowana dla najlepiej ...

2 miesiące temu

Fordy Puma, Kuga i Explorer w Polsce. Co przyniesie przyszłość?

... 5 grudnia odbyła się polska premiera 3 ważnych modeli Forda, które do oferty wejdą w 2020 roku. Są to miejski crossover Puma, kompaktowy SUV o znanej nazwie Kuga oraz największe auto osobowe marki - pełnowymiarowy SUV Explorer. Dowiedzieliśmy ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie