Ford Fiesta 6 generacji

Generacja
Ford Fiesta 6 generacji
Ford Fiesta 6 generacji - test i recenzja

Fiesta szóstej generacji zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Po raz drugi Ford dokonał stylistycznej rewolucji. Nurt New Edge został zastąpiony przez Kinetic Design, którego próbkę można było zobaczyć w koncepcie Verve w 2007 roku podczas międzynarodowego salonu we Frankfurcie. Zaprezentowany wtedy samochód koncepcyjny został tak dobrze przyjęty, że nowa Fiesta przejęła jego wygląd w niemal niezmienionej formie.

Stylistyka New Edge była nowoczesna i podobała się nabywcom, co znajdowało potwierdzenie w liczbie sprzedanych Fiest piątej generacji, jednak Kinetic Design to jeszcze jeden wielki krok naprzód. Nowy Ford mający zawojować segment B wygląda teraz niezwykle dynamicznie. Pociągły kształt lamp, dynamiczna linia okien i silnie podkreślone przetłoczenia sprawiają, że Fiesta, nawet gdy stoi, wygląda tak, jakby za chwilę miała wyrwać do przodu z ogromną prędkością. Stylistyka tego samochodu to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Wnętrze jest równie dynamiczne jak zewnętrzna część auta. Jak na Fiestę przystało, materiały nie są z najwyższej półki, ale wszystko zmontowano na dobrym poziome. Co ważne, szósta generacja małego Forda jest chwalona za świetną ergonomię.

Fiesta VI pod względem wyposażenia nie jest już tym samym autem, jakim była jeszcze dwie generacje temu. Obecnie w konfiguratorze można wybrać opcje, które jeszcze do niedawna zarezerwowane były tylko dla wyższych modeli. Zamiast stacyjki da się teraz korzystać z bezkluczykowego systemu z przyciskiem Ford Power, odtwarzacz MP3 podłączymy do portu USB, a na środkowej konsoli zagościć może ekran z wielofunkcyjnym menu sterowanym z kierownicy.

Gamę silników Fiesty szóstej generacji wypełniają rzędowe, czterocylindrowe jednostki. Rodzina motorów dostępna w tym małym Fordzie zmalała w stosunku do poprzedniej generacji. Obecnie dostępne są trzy silniki benzynowe: 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l. Paletę jednostek napędzających Fiestę zamykają dwa diesle: 1,4 l i 1,6 l. Producent oferuje trzy przekładnie: 5-biegową, ręczną skrzynię biegów oraz dwa automaty - 4-biegowy oraz dwusprzęgłowy PowerShift z sześcioma przełożeniami.
Fiesta zawsze była stosunkowo ekonomicznym samochodem. W szóstej generacji Ford postanowił podkreślić, że jego reprezentant w segmencie B ma mały apetyt na paliwo. W 2009 roku na rynku pojawiła się wersja ECOnetic. Wysokoprężna jednostka 1,6 l Duratorq TDCi dzięki obniżeniu masy i poprawie aerodynamiki jest w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 3,6 l oleju napędowego na 100 km. To wynik, którym Fiesta jest w stanie śmiało konkurować z samochodami hybrydowymi.

Mały Ford nie doczekał się jeszcze wejścia na rynek mocniejszej wersji, ale w 2011 roku została zaprezentowana Fiesta ST w wersji koncepcyjnej. Jeśli wejdzie ona do produkcji, to nieduże auto będzie miało moc 180 KM i moment obrotowy rzędu 240 Nm. To pozwoli na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w mniej niż 7 s. Jednostka, która znajduje się pod maską koncepcyjnej Fiesty ST, to doładowany, benzynowy silnik EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l.
Ford produkuje łącznie cztery warianty nadwozi tego samochodu. Na całym świecie dostępny jest 5-drzwiowy hatchback. Jego mniejsza, 3-drzwiowa odmiana występuje przede wszystkim na rynku europejskim i australijskim. Fiesta jest kupowana również w Azji, choć sprzedaje się tam mniej jej egzemplarzy. Największym zainteresowaniem cieszy się tam odmiana sedan.

Kolejna generacja małego Forda zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów segmentu B. Tylko przez pierwsze lata od wejścia do produkcji sprzedano ponad 940 000 Fiest, z czego 86% znalazło nabywców na rynku europejskim.

Nowa Fiesta może się pochwalić komfortowym jak na swoją klasę wnętrzem oraz solidnym wykonaniem. Potencjalnych kupców może też zaskoczyć ilość miejsca w bagażniku. Dzięki szerokiej palecie dostępnych w tym modelu silników każdy znajdzie coś dla siebie – począwszy od ekonomicznych jednostek, przez kompromis między osiągami i spalaniem, aż do dynamicznych, 120-konnych motorów benzynowych. Niestety, dynamiczna sylwetka samochodu ma swoje wady. Kierowcy mogą narzekać na przeciętną widoczność. Innym minusem Fiesty, mniej uciążliwym, ale mogącym stanowić problem szczególnie dla pań, jest niska krawędź bagażnika.

3.59
Ocena na postawie 52 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Fiesta
Produkcja od2008
Produkcja do2013

Wybrane wersje Ford Fiesta 6 generacji

Inne generacje Ford Fiesta

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (4)

Ford Fiesta 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?

Ford Fiesta MK8 ST. Sportowy, rodzinny, miejski – uniwersalny

... W kategorii hot hatch Ford Fiesta Mk8 ST zdecydowanie nie zostawia pola do popisu konkurencji. Napływające z całego świata recenzje mówią nam jedno – następca „siódemki” nie zawodzi, a nawet podnosi ... poprzeczkę w tej wymagającej konkurencji. ...

2 miesiące temu

Wyprzedaż rocznika 2020 – Ford z rabatami do 32 tys. zł

... Salony Forda pozbywają się aut z rocznika 2020 oferując wysokie obniżki. Nawet decydując się na małą Fiestę lub Ecosporta możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy. Warto jednak mieć na uwadze, że rabaty dotyczą tylko poszczególnych wersji ...

3 tygodnie temu

Ford Fiesta ST Edition ma regulowane zawieszenie. Powstanie 500 sztuk

... Ma regulowane zawieszenie i jest limitowana. To właściwie jej największe walory na tle standardowej Fiesty ST. Odmiana Edition ma też kilka dodatków, których zadaniem jest uatrakcyjnić wygląd. ... Powstanie tylko 500 sztuk na Europę, z czego aż ...

3 miesiące temu

Ford Transit z roku 2021 wyceniony. Jest nawet wersja na bezdroża

... Transit to marka sama w sobie. Praktyczny dostawczak cieszy się popularnością również w Polsce. Za ofertą Forda przemawia przede wszystkim "osobowy" charakter kabiny, wyposażenie i bogate możliwości konfiguracji nadwozia. ... poniżej: Ford ...

2 tygodnie temu

Używany Ford Mondeo Mk 4 (2007-2014) – czy już poprawiony?

... Mondeo Mk 3 mocno popsuło opinię Fordowi. Jednak amerykański koncern nie poddał się i zareagował właściwie, tworząc zupełnie nowy model od podstaw i w taki sposób, by zrehabilitował się za poprzednie ... generacje. To się udało. Mondeo Mk 4 jest ...

4 tygodnie temu

Pierwszy kontakt: Ford Mustang Mach-E - dlaczego nazwali go Mustang?

... Mało było w historii samochodów budzących tak jednoznaczne skojarzenia jak Ford Mustang. Gdy wymówi się tę nazwę, przed oczami od razu pojawia się klasyczne, amerykańskie coupe, a w uszach dudni dźwięk dużego, benzynowego silnika V8. Nowy ...

2 tygodnie temu

Ford Puma ST wyceniony. Za osiągi trzeba słono zapłacić

... Ford wycenił Pumę ST - sportowego crossovera, który pod względem technicznym ma sporo wspólnego z mniejsza Fiestą ST. Jest od niej jednak zauważalnie droższy. Za podstawowe wydanie trzeba wyłożyć 125 tys. zł. ... dawką emocji. 38793 Wszystko za ...

3 miesiące temu

Ford zapowiada mocną Pumę ST. Debiut już we wrześniu

... O tym, że Puma ST powstanie, wiemy już od kilku dobrych miesięcy. Teraz producent pochwalił się oficjalną datą premiery zaplanowanej na 24 września. Właśnie wtedy poznamy sportowego crossovera, który dzięki pokrewieństwu z Fiestą ST może być ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie