Fiat Palio 2 generacji

Generacja
Fiat Palio 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Palio II zostało po raz pierwszy przedstawione w Grecji w październiku 2001 roku. Fiat podjął produkcję tego modelu w Brazylii, Polsce, Chinach i Turcji. Na części rynków (szczególnie w Południowej Ameryce) nowy samochód był sprzedawany równolegle z Palio I.

Palio II w rzeczywistości było mocno odświeżonym Palio pierwszej generacji. Za projekt nowego nadwozia odpowiadał Giorgetto Giugiaro, kierujący firmą Italdesign.

Choć wiele elementów karoserii było zupełnie nowych, nie da się tego samochodu pomylić z innym. Patrząc na Palio II, łatwo rozpoznać w nim starszego brata. Podobnie jak poprzednik nowy wóz produkowany było jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, kombi o nazwie Weekend i sedan, jednak ta ostatnia wersja nadwoziowa uznawana była przez Fiata za osobny model.

W porównaniu z poprzednikiem rozmiary kabiny w zasadzie nie zmieniły się wcale. Fotele nadal miały za krótkie siedziska, co odczuwał przede wszystkim kierowca, któremu brakowało podparcia ud. Do tego siedzenia były słabo wyprofilowane. Deska rozdzielcza zyskała nowe materiały, które sprawiały lepsze wrażenie i były przyjemniejsze w dotyku.

Na tylnej kanapie nic się nie zmieniło. Rośli pasażerowie nadal nie mogli znaleźć wystarczająco miejsca ani na nogi, ani nad głowami. W porównaniu z innymi autami segmentu B Palio/Palio Weekend zapewniały zaledwie przeciętną ilość miejsca dla pasażerów.

Za to przestrzeni bagażowej odmianie Weekend konkurencja mogła pozazdrościć. Nie przeszkadzały nawet specjalnie nieco wnikające do wnętrza wnęki tylnych kół. Dużą ilość miejsca w tylnej części Palio Weekend zawdzięcza przede wszystkim temu, że było aż o 40 cm dłuższe od odmiany hatchback.

Najprostsze w konstrukcji zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu, mimo że wyregulowane na miękkie, nie zapewniało dobrego komfortu jazdy, co dało się odczuć szczególnie na drogach niskiej jakości.

Auto wyposażano w silniki o objętości skokowej o 1,0 l do 1,6 l. Najmniejszy silnik w Polscve nie jest często spotykany. Dużo większą popularność zyskały jednostki 1,2-litrowa i 1,6-litrowa. Obie miały 16-zaworowy układ rozrządu.

Silnik 1,2 l Fire oferowano w wersji 73-konnej i 80-konnej. Motor 1,6-litrowy dostępny był jako 100-konny, 103-konny i 120-konny. Ta ostatnia wersja przeznaczona była do odmiany Sporting.

W Palio II Fiat wyeliminował wiele wad z poprzednika. Przede wszystkim poprawiono ochronę antykorozyjną oraz trwałość elementów zawieszenia. Poza tym poprawiła się jakość montażu poszczególnych komponentów samochodu.

Z najważniejszych wad pozostało słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej, które dawało się we znaki szczególnie podczas szybkiej jazdy, oraz problemy z przewietrzaniem i nagrzewaniem kabiny. Do częstych zjawisk należało przyspieszone zużycie łożyska wentylatora nagrzewnicy, co objawiało się jego głośną pracą.

Z drobniejszych uwag użytkownicy wymieniają zacinające się nastawniki czasowe wycieraczek oraz zaskakująco wysokie zużycie paliwa w jednostce 1,2-litrowej.

Fiat Palio II odniósł sukces przede wszystkim w Ameryce Południowej. W Polsce nie sprzedawał się tak dobrze, jak Fiat by sobie tego życzył.

W 2004 roku zakończono produkcję Palio II, które zostało zastąpione nowszą wersją, nieoferowaną w Polsce.

4.65
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Palio
Produkcja od2009
Produkcja do2017

Wybrane wersje Fiat Palio 2 generacji

Inne generacje Fiat Palio

Inne modele Fiat

Fiat Palio 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie