Volkswagen Transporter T5

Generacja
Volkswagen Transporter T5

Volkswagen Transporter T5 zadebiutował w 2003 roku jako następca modelu Transporter T4. VW Transporter T5 produkowany jest w fabrykach zlokalizowanych w Hanowerze oraz Poznaniu i plasuje się w segmencie van. Główny rywal Volkswagena Transportera T5 to Mercedes-Benz Vito.

Mierzący 4890 mm długości, 1905 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości Volkswagen Transporter T5 zapewnia bardziej komfortowe warunki pasażerom i znacznie większą przestrzeń ładunkową niż poprzednik. Wynika to m.in. z rezygnacji z zaokrągleń i zastosowania prostych kształtów nadwozia. Volkswagen Transporter T5 oferowany jest w kilku wersjach nadwozia, w tym jako Multivan, Caravelle Minivan, Transporter Skrzyniowy, Transporter Podwozie oraz Furgon. Klienci mają również możliwość wyboru egzemplarza z większym rozstawem osi i jedną z trzech konfiguracji wysokości dachu. Oferowany jest także wariant Sportline, którego cechami charakterystycznymi są 18-calowe aluminiowe felgi, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, obniżone o 30 mm zawieszenie oraz specjalne emblematy Volkswagena.

Volkswagen Transporter T5 dostępny jest z bogatą gamą jednostek napędowych, która obejmuje warianty benzynowe oraz wysokoprężne. Lista silników benzynowych zawiera silnik o pojemności 2,0 l i mocy 115 KM oraz 3,2 l o mocy 235 KM. Słabsza jednostka pozwala na przyspieszenie do setki w 17,8 s, a mocniejszy wariant osiąga 100 km/h po 10,5 s.

Znacznie bardziej obszerny jest katalog jednostek wysokoprężnych. Producent w ciągu kilku lat produkcji oferował jednostkę o pojemności 1,9 l TDI w aż czterech wariantach mocy: 84 KM, 86 KM, 102 KM i 105 KM. Wszystkie charakteryzują się niskim apetytem na paliwo i całkiem przyzwoitymi osiągami.

Bardziej wymagający klienci wybierali motor o pojemności 2,5 l TDI i mocy od 131 KM do 174 KM. Warto dodać, że jednostka ta w obu wariantach mocy w nowszych egzemplarzach Transportera T5 wyposażona jest w filtr cząstek stałych.

W 2009 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie zadebiutował Volkswagen Transporter T5 po faceliftingu, który wpisał się w nową gamę stylistyczną Volkswagena, zapoczątkowaną przez modele Scirocco oraz Golf VI.

Volkswagen Transporter T5 po faceliftingu oferowany jest z 2,0 l jednostkę o mocy 115 KM oraz wariantem 2,0 l TSI o mocy 204 KM, który pozwala na przyspieszenie do setki w 9,5 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h.

Warto także zwrócić uwagę na jednostki wysokoprężne. Pod maską Transportera T5 po faceliftingu można znaleźć wyłącznie 2,0 l turbodiesla, który w zależności od wersji generuje 84 KM, 102 KM, 140 KM lub 180 KM. Napęd może być przekazywany za pomocą 5- lub 6-biegowej manualnej skrzyni biegów albo 7-stopniowego automatu DSG w najmocniejszej wersji. Producent oferuje również egzemplarze z technologią BluMotion oraz napędem na cztery koła 4MOTION.

Szeroka i ekonomiczna gama jednostek napędowych, widoczność oraz materiały wykończeniowe to główne zalety Volkswagena Transportera T5. Minusami są wyciszenie i wysoka cena zakupu.

Standardowe wyposażenie Volkswagena Transportera T5 obejmuje m.in. niezależne zawieszenie kół, wiele systemów bezpieczeństwa, w tym ABS, ESP, ASR, EDS i MSR, schowki w desce rozdzielczej pod bocznymi wylotami powietrza.

Co ciekawe, w marcu 2011 roku zaprezentowano Volkswagena Transportera napędzanego przez jednostkę elektryczną. Otrzymał on nazwę Volkswagen Bulli i na jednym ładowaniu potrafi przejechać do 300 km.

4.55
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Transporter
Produkcja od2003
Produkcja do2009

Wybrane wersje Volkswagen Transporter T5

Inne generacje Volkswagen Transporter

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Transporter T5: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie