Subaru Impreza 2 generacji

Generacja
Subaru Impreza 2 generacji Zobacz 7 zdjęć

Subaru Impreza GD to samochód drugiej generacji, w produkcji pojawił się w 2001 roku. Auto znowu oferowane było jako sedan oraz kombi, ale konstrukcyjnie oba wozy różniły się od siebie.

Sedan otrzymał zupełnie nowe nadwozie z wielkimi pojedynczymi, okrągłymi światłami z przodu i dużymi lampami z tyłu. Z powodu charakterystycznych reflektorów z przodu Impreza zyskała przydomek bug-eye. Auto nieco urosło w stosunku do poprzednika nie tylko na zewnątrz, ale i w środku.

Producent zastosował nowe, wygodniejsze i lepiej wyprofilowane fotele. Miejsca w środku było więcej w każdym kierunku, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Subaru zmieniło stylistykę deski rozdzielczej i wymieniło materiały we wnętrzu. Wzrosła jakość spasowania poszczególnych elementów.

Impreza znowu miała napęd na wszystkie koła i sporą paletę silników. Dwa najsłabsze miały objętość 1,5 l. Pierwszy z nich był wyposażony w rozrząd SOHC i rozwijał moc 105 KM (montowano go w wersji 1.5i), a drugi z układem DOHC i systemem zmiennych faz rozrządu osiągał moc 126 KM (instalowano go w odmianie 1.5R).

Kolejny silnik popularny był przede wszystkim w Singapurze. Miał objętość skokową 1,6 l i instalowany był w wersji 1.6 TS. Motor rozwijał tylko 95 KM mocy maksymalnej.

Znacznie więcej koni mechanicznych miała jednostka napędowa o objętości skokowej 2,0 l - w zależności od wersji 125 KM lub 160 KM mocy maksymalnej.

W 2001 roku w Stanach Zjednoczonych i w Australii rozpoczęła się produkcja Imprezy z 2,5-litrowym silnikiem o mocy 167 KM. Potem wzmocniono go do 175 KM.

Subaru wreszcie ujednoliciło nazewnictwo sportowego modelu. Na każdym rynku ta Impreza nosiła dopisek WRX. Miała ona turbodoładowany silnik przeciwsobny o objętości skokowej 2,0 l osiągający moc 218 KM. W 2003 roku odmianę tę wzmocniono do 225 KM. Auto oczywiście wyróżniało się nieco bardziej agresywną stylistyką od podstawowych wersji.

Największą popularność wśród miłośników marki zdobyła oczywiście sportowa wersja Impreza WRX STI, którą zaprezentowano w 2001 roku. Miała ona 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który osiągał moc 265 KM. W tym samym roku pojawiła się linia specjalna WRX Type RA STI z silnikiem o mocy 275 KM. Auto było dostępne tylko w Japonii.

W 2002 roku na rynku japońskim zaprezentowano wersję WRX STI Type C, która miała silnik taki jak w zwykłej WRX STI, ale cechowała się inną geometrią podwozia oraz np. lżejszymi szybami.
Dwa lata po wprowadzeniu do produkcji Subaru zdecydowało się na odświeżenie wyglądu Imprezy. Usunięto kontrowersyjnie wyglądające reflektory i zastąpiono je bardziej klasycznymi. Dokonano też drobnych poprawek we wnętrzu pojazdu.

W roku 2004 na rynku amerykańskim jako pierwszym pojawiła się WRX STI z 2,5-litrowym turbodoładowanym motorem o mocy 305 KM. W Wielkiej Brytanii Subaru zaoferowało 500 sztuk Imprezy WR1 o mocy 320 KM.

Pewną modernizację wprowadzono w 2005 roku. Miała ona na celu instalację we wszystkich silnikach montowanych systemu AVCS, czyli zmiennych faz rozrządu. W tym samym roku w Japonii przedstawiono limitowaną 320-konną wersję S204.

W 2007 roku na Wyspach sprzedano 320 sztuk 320-konnego modelu RB320 (na cześć Richarda Burnsa) czy SPRT (zbudowany w 25 sztukach z silnikiem o mocy 310 KM).

Oprócz oferowanych przez fabrykę specjalnych wersjina rynku pojawiały się odmiany nieoficjalne. Pierwszą z nich była LitchfieldType 25 z 2004 roku, będąca poprawioną STI Type C z silnikiem o mocy 350 KM. Drugą i jednocześnie najmocniejszą w historii była LitchfieldType 25, oferowana w 2007 roku. Silnik tego wozu miał kadłub opracowany przez firmę Cosworth. Turbodoładowany, 2,5-litrowy motor miał oszałamiającą moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm.

Produkcję samochodu zakończono w 2007 roku po wypuszczeniu ogromnej liczby różnych wersji limitowanych.

4.13
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Impreza
Produkcja od2000
Produkcja do2002

Wybrane wersje Subaru Impreza 2 generacji

Inne generacje Subaru Impreza

Inne modele Subaru

Oceny użytkowników (28)

Przejdź do strony: 1 2

Subaru Impreza 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie