Dokładnie 5 stycznia 1995 roku firma Nissan wypuściła kolejną, czwartą generację jednego ze swoich najważniejszych modeli, czyli Nissana Sentry, znaną pod symbolem B14. Produkcja Nissana Sentry B14 trwała przez ponad 4 lata, do grudnia 1999 roku. Główne zakłady, w których z taśmy zjeżdżały nowe egzemplarze Nissana Sentry B14, znajdowały się w Malezji, Meksyku, Japonii, a także na Filipinach.
Nissan Sentra czwartej generacji występował także pod nazwą Nissan Sunny, Nissan Presea oraz Nissan Lucino (ewentualnie Nissan 200 SX) – ostateczna nazwa zależała m.in. od regionu, w którym sprzedawano ten samochód.
Wyposażenie Nissana Sentry B14
Co ciekawe czwarta generacja Nissana Sentry to zarazem pierwsza, która była sprzedawana wyłącznie w postaci 4-drzwiowego sedana. Jednak biorąc pod uwagę wyposażenie, Nissan Sentra czwartej generacji był sprzedawany w kilku wersjach, takich jak:
- Nissan Sentra B14 Base;
- Nissan Sentra B14 XE;
- Nissan Sentra B14 GXE;
- Nissan Sentra B14 GLE;
- Nissan Sentra B14 SE;
- Nissan Sentra B14 SE Limited.
Jeśli chodzi o Nissana Sentrę Base i Nissana Sentrę XE, to te modele różniły się od reszty głównie zamontowanymi w nich felgami, które były stalowe i miały średnicę 13 cali. Natomiast Nissan Sentra w wersji GLE oraz SE miał skórzaną tapicerkę, tylny spojler i dach panoramiczny, chociaż ostateczne wyposażenie tych dwóch wersji zależało od preferencji poszczególnych klientów.
Silnik Nissana Sentry B14
Większość modeli Nissana Sentry B14 zostało wyposażonych w silnik DOHC z dwoma wałkami rozrządu, którego pojemność wynosiła 1,6 litra. Jednak niektóre modele czwartej generacji Nissana Sentry miały większy, 2-litrowy silnik. Firma Nissan postanowiła zatem ograniczyć rodzaje silników w Sentrze, bo w samochodach starszej, trzeciej generacji do wyboru był także silnik o pojemności 1,4 l.
Dużą zaletą silników montowanych w Nissanie Sentra czwartej generacji był łańcuch rozrządu – na tyle solidny, że zwykle nie wymagał wymiany przez wszystkie lata użytkowania auta.
Skrzynia biegów Nissana Sentry B14
Ciekawą kwestią jest skrzynia biegów w Nissanie Sentra czwartej generacji. Standardem była oczywiście manualna skrzynia z pięcioma biegami, jednak część modeli wyposażono także w automatyczną skrzynię 4-biegową. W przypadku Nissana Sentry B14 postawiono na skrzynie z większą liczbą biegów niż w Nissanie Sentra trzeciej generacji, w którym montowano nawet automatyczną skrzynię z zaledwie trzema biegami.
Marka | Nissan |
---|---|
Model | Nissan Sentra |
Produkcja od | 1995 |
Produkcja do | 1999 |