Volvo XC70 2 generacji

Generacja
Volvo XC70 2 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Volvo XC70 II to terenowa wersja modelu Volvo V70 II generacji, debiutującej w 2000 roku. W odróżnieniu od innych modeli, XC70 wyróżniał się napędem Haldex na cztery koła (napęd tylnej osi w razie potrzeby uruchamiany jest samoistnie), większym prześwitem osi (20 cm) oraz umieszczeniem zestawu plastikowych nakładek, zabezpieczających zderzaki przed zarysowaniem w trakcie off-roadu.

Volvo XC70 II – krótka charakterystyka

Wprowadzenie na rynek XC70 było prawdziwą rewolucją dla szwedzkiego producenta samochodów. Kanciaste kształty, charakterystyczne dotychczas dla marki Volvo, uległy wyraźnemu złagodzeniu albo zaokrągleniu, co sprawiło, że część fanów marki posądziła XC70 o zbytnią rozwiązłość stylistyki. Lecz charakter Volvo pozostał w tymże modelu, dzięki reprezentatywnym detalom marki, jak na przykład swoistemu przetłoczeniu, ciągnącemu się wzdłuż linii bocznej (zabieg ten zwiększa wizualnie masywność auta).

Volvo XC70 II skonstruowano wykorzystując płytę podłogową P2 (płytę tą wykorzystano wcześniej do konstrukcji S80 – flagowej limuzyny Volvo). Skutkiem tego, kabina XC70 jest wyjątkowo przestronna (rozstaw osi to aż 276 cm), zawieszenie zaś gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy oraz bezpieczne prowadzenie.

Volvo słynne jest na cały świat z arcypoważnego podejścia do bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, dlatego nie dziwi fakt, że XC70 otrzymało maksymalną ilość pięciu gwiazdek w zderzeniowych testach NCAP Euro.

Volvo XC70 II – silnik

Volvo XC70 drugiej generacji miało pod maską tylko rzędowe silniki (o poj. 2,4 albo 2,5 litra) z pięcioma cylindrami. Jednostka napędowa o pojemności 2,435 litra instalowana była w XC70 w okresie początkowym i stanowiła doświadczoną i niezawodną konstrukcję, używaną również przez Volvo 850. Jednak powyższy motor został wyparty przez jednostkę napędową o pojemności 2,5 litra i nieznacznie większej mocy. Silniki w XC70 II spalają dosyć dużo paliwa, zatem najlepszym rozwiązaniem, bezpiecznym, ekonomicznym ale nieco kontrowersyjnym, będzie samodzielne zainwestowanie w porządną instalację gazową w Volvo XC70 II. Samochód ten spokojnie kwalifikuje się do zainstalowania gazu, a zabieg ten pozwoli zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.

W XC70 umieszczono także diesla z pojemnością 2,5 litra. W przeciwieństwie do V70 pierwszej generacji, który pod maską miał doświadczony i ceniony silnik od Volkswagena, XC70 II posiada silnik konstrukcji macierzystego Volvo. Jednostka napędowa XC70 jest praktycznie bezawaryjna, jeśli nie przekroczyliśmy nim bariery 500 tys. przejechanych kilometrów.

Rozrząd każdego silnika w modelu XC70 oparty jest na pasku, który musimy wymieniać co 100 tys. kilometrów (cena wymiany to ok. 1500 zł.).

Volvo XC70 II – wyposażenie

Volvo XC70 odznacza się niezwykle bogatym wyposażeniem i dotyczy to wszystkich wersji modelu. Materiały z których skonstruowano wnętrze kabiny, są pierwszorzędnej jakości i doskonale przechodzą próbę czasu, przez bardzo długi czas sprawiają wrażenie, jakby były całkowicie nowe. Przy ewentualnym kupnie XC70, wystrzegajmy się amerykańskiej wersji auta, posiadającej trochę inną konstrukcję (bardzo ciężko później do tejże wersji dokupić potrzebne elementy, a te z wersji europejskiej nie będą pasować), a także są gorzej wyposażone.

Volvo XC70 II – kłopotliwy automat

Model XC70 zyskał opinię niezawodnego, chociaż nie całkiem wolnego od typowych usterek. Do roku 2003 duża liczba kierowców narzekała na wadliwą, elektroniczną przepustnicę oraz automatyczną skrzynię biegów (Aisin-Warner). Eksploatując XC70 II niezwykle ważnym jest regularna wymiana oleju (co 70-80 tys. km.), którą przeprowadzać należy u mechaników znających ów typ przekładni. Jeśli zaniechamy tego, wymiana oleju przez niedoświadczoną osobę może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni, a jej naprawa jest bardzo kosztowna. Z uwagi na kłopotliwy automat, mądrzejszym wyborem będzie model Volvo XC70 z ręczną skrzynią biegów.

Volvo XC70 II – podsumowanie

Najmądrzejszą decyzją przy kupowaniu Volvo XC70 drugiej generacji, będzie wybranie modelu z dieslem i przebiegiem nieprzekraczającym 250 tys. kilometrów albo z silnikiem benzynowym. Pamiętając o problemach z funkcjonowaniem i kłopotliwą wymianą oleju w automacie, najlepiej jak nasze auto wyposażone będzie w manualną skrzynię biegów.

4.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Volvo XC70 2 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Volvo ma nowego szefa. To Jim Rowan od smartfonów i odkurzaczy

... Marzec 2022 roku przyniesie duże zmiany na kierowniczych stanowiskach w Volvo. Håkan Samuelsson ustąpi miejsca Jimowi Rowanowi. Co ciekawe, nowy szef nie może pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem w świecie motoryzacji. ... , który przez ...

2 tygodnie temu

Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

Volvo padło ofiarą cyberataku. Skradziono ważne dane

... Dane badawczo-rozwojowe Volvo zostały skradzione - poinformowała firma w niedawnym oświadczeniu. Obecnie badane są zagrożenia, które mogą być wynikiem wycieku. ... Oświadczenie Volvo w tej sprawie, opublikowane w piątek 10 grudnia 2021 roku, ...

miesiąc temu

Używane Volvo z fabryczną gwarancją na rok. Poznaj szczegóły!

... W programie używanych aut Volvo Selekt udzielana jest gwarancja producenta na używane samochody mające nie więcej niż pięć lat. To prawdziwa gwarancja producenta, identyczna jak na nowe auta ... , a nie ubezpieczenie kosztów naprawy. Taka w ...

3 miesiące temu

Używane Volvo V70 III w pigułce. To takie lepsze mondeo

... Obawiasz się wysokich kosztów serwisu? Spokojnie, bo trzecia generacja Volvo V70 to tylko z pozoru auto skomplikowane i drogie. W praktyce jest spokrewnione z popularnym Mondeo. Jeśli wybierzesz dobry silnik, to unikniesz problemów. Ale tu można ...

9 miesięcy temu

Volvo zrezygnuje z naturalnej skóry. Na razie tylko w elektrykach

... Skóra pochodzenia zwierzęcego sukcesywnie znika z ofert kolejnych producentów. Do tego grona niebawem dołączy także Volvo, choć na razie wyłącznie w modelach z elektrycznym napędem. Decyzja ma podkreślić ich ekologiczny charakter. ... Jeśli ...

4 miesiące temu

Poznaj najnowsze modele Volvo!

... Marka Volvo od dekad kojarzona jest z niezawodnością i najwyższą jakością wykonania. Marka podąża z duchem czasu, dlatego w obecnej ofercie dostępne są zarówno miękkie hybrydy, hybrydy typu plug-in, jak i w pełni elektryczne samochody. ... ...

5 miesięcy temu

Stare i za drogie. 7 aut, które mogłyby kosztować 2 razy mniej

... dwójki, to ich ceny też odleciały w kosmos. 41841 Volvo XC70 455823 Ile jest warte w terenie duże kombi z dołączanym automatycznie napędem na cztery koła? Nic. Po co dopłacać za nielakierowane zderzaki ... grupach. Jednak ich opinie weryfikuje ...

2 miesiące temu

Volvo Concept Recharge zapowiada elektryczną przyszłość marki

... Przyszłość Volvo jest elektryczna, wiadomo to nie od dziś. Jak dotąd tajemnicą pozostawała jednak forma przyszłych modeli marki. Nieco światła na sprawę rzuca najnowszy Concept Recharge pokazujący, w jakim kierunku zamierzają podążać Szwedzi. ...

7 miesięcy temu

Test: Volvo V90 - czy to nadal cegła?

... Volvo z nadwoziem typu kombi to synonim pojemności bagażnika. Przez lata producent starał się, aby właśnie ten parametr był najważniejszy. Z czasem jednak zmieniła się koncepcja na sylwetkę modeli, ale czy to znaczy, że te samochody straciły ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie