Volvo XC70 2 generacji

Generacja
Volvo XC70 2 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Volvo XC70 II to terenowa wersja modelu Volvo V70 II generacji, debiutującej w 2000 roku. W odróżnieniu od innych modeli, XC70 wyróżniał się napędem Haldex na cztery koła (napęd tylnej osi w razie potrzeby uruchamiany jest samoistnie), większym prześwitem osi (20 cm) oraz umieszczeniem zestawu plastikowych nakładek, zabezpieczających zderzaki przed zarysowaniem w trakcie off-roadu.

Volvo XC70 II – krótka charakterystyka

Wprowadzenie na rynek XC70 było prawdziwą rewolucją dla szwedzkiego producenta samochodów. Kanciaste kształty, charakterystyczne dotychczas dla marki Volvo, uległy wyraźnemu złagodzeniu albo zaokrągleniu, co sprawiło, że część fanów marki posądziła XC70 o zbytnią rozwiązłość stylistyki. Lecz charakter Volvo pozostał w tymże modelu, dzięki reprezentatywnym detalom marki, jak na przykład swoistemu przetłoczeniu, ciągnącemu się wzdłuż linii bocznej (zabieg ten zwiększa wizualnie masywność auta).

Volvo XC70 II skonstruowano wykorzystując płytę podłogową P2 (płytę tą wykorzystano wcześniej do konstrukcji S80 – flagowej limuzyny Volvo). Skutkiem tego, kabina XC70 jest wyjątkowo przestronna (rozstaw osi to aż 276 cm), zawieszenie zaś gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy oraz bezpieczne prowadzenie.

Volvo słynne jest na cały świat z arcypoważnego podejścia do bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, dlatego nie dziwi fakt, że XC70 otrzymało maksymalną ilość pięciu gwiazdek w zderzeniowych testach NCAP Euro.

Volvo XC70 II – silnik

Volvo XC70 drugiej generacji miało pod maską tylko rzędowe silniki (o poj. 2,4 albo 2,5 litra) z pięcioma cylindrami. Jednostka napędowa o pojemności 2,435 litra instalowana była w XC70 w okresie początkowym i stanowiła doświadczoną i niezawodną konstrukcję, używaną również przez Volvo 850. Jednak powyższy motor został wyparty przez jednostkę napędową o pojemności 2,5 litra i nieznacznie większej mocy. Silniki w XC70 II spalają dosyć dużo paliwa, zatem najlepszym rozwiązaniem, bezpiecznym, ekonomicznym ale nieco kontrowersyjnym, będzie samodzielne zainwestowanie w porządną instalację gazową w Volvo XC70 II. Samochód ten spokojnie kwalifikuje się do zainstalowania gazu, a zabieg ten pozwoli zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.

W XC70 umieszczono także diesla z pojemnością 2,5 litra. W przeciwieństwie do V70 pierwszej generacji, który pod maską miał doświadczony i ceniony silnik od Volkswagena, XC70 II posiada silnik konstrukcji macierzystego Volvo. Jednostka napędowa XC70 jest praktycznie bezawaryjna, jeśli nie przekroczyliśmy nim bariery 500 tys. przejechanych kilometrów.

Rozrząd każdego silnika w modelu XC70 oparty jest na pasku, który musimy wymieniać co 100 tys. kilometrów (cena wymiany to ok. 1500 zł.).

Volvo XC70 II – wyposażenie

Volvo XC70 odznacza się niezwykle bogatym wyposażeniem i dotyczy to wszystkich wersji modelu. Materiały z których skonstruowano wnętrze kabiny, są pierwszorzędnej jakości i doskonale przechodzą próbę czasu, przez bardzo długi czas sprawiają wrażenie, jakby były całkowicie nowe. Przy ewentualnym kupnie XC70, wystrzegajmy się amerykańskiej wersji auta, posiadającej trochę inną konstrukcję (bardzo ciężko później do tejże wersji dokupić potrzebne elementy, a te z wersji europejskiej nie będą pasować), a także są gorzej wyposażone.

Volvo XC70 II – kłopotliwy automat

Model XC70 zyskał opinię niezawodnego, chociaż nie całkiem wolnego od typowych usterek. Do roku 2003 duża liczba kierowców narzekała na wadliwą, elektroniczną przepustnicę oraz automatyczną skrzynię biegów (Aisin-Warner). Eksploatując XC70 II niezwykle ważnym jest regularna wymiana oleju (co 70-80 tys. km.), którą przeprowadzać należy u mechaników znających ów typ przekładni. Jeśli zaniechamy tego, wymiana oleju przez niedoświadczoną osobę może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni, a jej naprawa jest bardzo kosztowna. Z uwagi na kłopotliwy automat, mądrzejszym wyborem będzie model Volvo XC70 z ręczną skrzynią biegów.

Volvo XC70 II – podsumowanie

Najmądrzejszą decyzją przy kupowaniu Volvo XC70 drugiej generacji, będzie wybranie modelu z dieslem i przebiegiem nieprzekraczającym 250 tys. kilometrów albo z silnikiem benzynowym. Pamiętając o problemach z funkcjonowaniem i kłopotliwą wymianą oleju w automacie, najlepiej jak nasze auto wyposażone będzie w manualną skrzynię biegów.

4.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Volvo XC70 2 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Porównanie: Volvo XC90 T8 kontra V8. Hybryda kontra klasyka

... Tęsknota za dużymi silnikami jest tym większa im mniej takich znajduje się na rynku. Nie każdy akceptuje mniejsze, nawet jeśli dają lepsze osiągi. Ekstremalnym przykładem jest marka Volvo, która złożyła odważną deklarację. Sprawdziłem, czy ...

2 miesiące temu

Volvo padło ofiarą cyberataku. Skradziono ważne dane

... Dane badawczo-rozwojowe Volvo zostały skradzione - poinformowała firma w niedawnym oświadczeniu. Obecnie badane są zagrożenia, które mogą być wynikiem wycieku. ... Oświadczenie Volvo w tej sprawie, opublikowane w piątek 10 grudnia 2021 roku, ...

7 miesięcy temu

Volvo ma nowego szefa. To Jim Rowan od smartfonów i odkurzaczy

... Marzec 2022 roku przyniesie duże zmiany na kierowniczych stanowiskach w Volvo. Håkan Samuelsson ustąpi miejsca Jimowi Rowanowi. Co ciekawe, nowy szef nie może pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem w świecie motoryzacji. ... , który przez ...

6 miesięcy temu

Używane Volvo XC70 (2000-2006) - poradnik kupującego

... Volvo XC70 to idealna propozycja dla osób szukających dużego, wygodnego kombi, którym można się dostać w miejsca dostępne dla terenowych SUV-ów. Auto na rynku jest bardzo pożądane i pomimo wieku utrzymuje bardzo wysokie ceny. Co powinniście ...

dawno temu

Używane Volvo z fabryczną gwarancją na rok. Poznaj szczegóły!

... W programie używanych aut Volvo Selekt udzielana jest gwarancja producenta na używane samochody mające nie więcej niż pięć lat. To prawdziwa gwarancja producenta, identyczna jak na nowe auta ... , a nie ubezpieczenie kosztów naprawy. Taka w ...

8 miesięcy temu

Używane Volvo XC70 II: ma wszystko, czego naprawdę potrzebujesz

... i jest bardzo komfortowym krążownikiem szos. Pytaliście o to auto wielokrotnie, więc przyszedł czas na ocenę Volvo XC70 drugiej generacji. ... jednak, w wielu katalogach części, opisywany tu model uznaje się za drugą generację, czyli Volvo XC70 ...

dawno temu

Test: BMW 2 Active Tourer - osobiście jestem na nie, ale...

... Po w sumie ośmiu latach i jednym faceliftingu na rynku pojawiła się nowa odmiana modelu BMW 2 Active Tourer, która w aktualnej gamie BMW, patrząc na inne auta, z pewnością nie jest już najbrzydszym, za które uważałem poprzednią generację. Nie ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie