Volvo XC70 2 generacji

Generacja
Volvo XC70 2 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Volvo XC70 II to terenowa wersja modelu Volvo V70 II generacji, debiutującej w 2000 roku. W odróżnieniu od innych modeli, XC70 wyróżniał się napędem Haldex na cztery koła (napęd tylnej osi w razie potrzeby uruchamiany jest samoistnie), większym prześwitem osi (20 cm) oraz umieszczeniem zestawu plastikowych nakładek, zabezpieczających zderzaki przed zarysowaniem w trakcie off-roadu.

Volvo XC70 II – krótka charakterystyka

Wprowadzenie na rynek XC70 było prawdziwą rewolucją dla szwedzkiego producenta samochodów. Kanciaste kształty, charakterystyczne dotychczas dla marki Volvo, uległy wyraźnemu złagodzeniu albo zaokrągleniu, co sprawiło, że część fanów marki posądziła XC70 o zbytnią rozwiązłość stylistyki. Lecz charakter Volvo pozostał w tymże modelu, dzięki reprezentatywnym detalom marki, jak na przykład swoistemu przetłoczeniu, ciągnącemu się wzdłuż linii bocznej (zabieg ten zwiększa wizualnie masywność auta).

Volvo XC70 II skonstruowano wykorzystując płytę podłogową P2 (płytę tą wykorzystano wcześniej do konstrukcji S80 – flagowej limuzyny Volvo). Skutkiem tego, kabina XC70 jest wyjątkowo przestronna (rozstaw osi to aż 276 cm), zawieszenie zaś gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy oraz bezpieczne prowadzenie.

Volvo słynne jest na cały świat z arcypoważnego podejścia do bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, dlatego nie dziwi fakt, że XC70 otrzymało maksymalną ilość pięciu gwiazdek w zderzeniowych testach NCAP Euro.

Volvo XC70 II – silnik

Volvo XC70 drugiej generacji miało pod maską tylko rzędowe silniki (o poj. 2,4 albo 2,5 litra) z pięcioma cylindrami. Jednostka napędowa o pojemności 2,435 litra instalowana była w XC70 w okresie początkowym i stanowiła doświadczoną i niezawodną konstrukcję, używaną również przez Volvo 850. Jednak powyższy motor został wyparty przez jednostkę napędową o pojemności 2,5 litra i nieznacznie większej mocy. Silniki w XC70 II spalają dosyć dużo paliwa, zatem najlepszym rozwiązaniem, bezpiecznym, ekonomicznym ale nieco kontrowersyjnym, będzie samodzielne zainwestowanie w porządną instalację gazową w Volvo XC70 II. Samochód ten spokojnie kwalifikuje się do zainstalowania gazu, a zabieg ten pozwoli zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.

W XC70 umieszczono także diesla z pojemnością 2,5 litra. W przeciwieństwie do V70 pierwszej generacji, który pod maską miał doświadczony i ceniony silnik od Volkswagena, XC70 II posiada silnik konstrukcji macierzystego Volvo. Jednostka napędowa XC70 jest praktycznie bezawaryjna, jeśli nie przekroczyliśmy nim bariery 500 tys. przejechanych kilometrów.

Rozrząd każdego silnika w modelu XC70 oparty jest na pasku, który musimy wymieniać co 100 tys. kilometrów (cena wymiany to ok. 1500 zł.).

Volvo XC70 II – wyposażenie

Volvo XC70 odznacza się niezwykle bogatym wyposażeniem i dotyczy to wszystkich wersji modelu. Materiały z których skonstruowano wnętrze kabiny, są pierwszorzędnej jakości i doskonale przechodzą próbę czasu, przez bardzo długi czas sprawiają wrażenie, jakby były całkowicie nowe. Przy ewentualnym kupnie XC70, wystrzegajmy się amerykańskiej wersji auta, posiadającej trochę inną konstrukcję (bardzo ciężko później do tejże wersji dokupić potrzebne elementy, a te z wersji europejskiej nie będą pasować), a także są gorzej wyposażone.

Volvo XC70 II – kłopotliwy automat

Model XC70 zyskał opinię niezawodnego, chociaż nie całkiem wolnego od typowych usterek. Do roku 2003 duża liczba kierowców narzekała na wadliwą, elektroniczną przepustnicę oraz automatyczną skrzynię biegów (Aisin-Warner). Eksploatując XC70 II niezwykle ważnym jest regularna wymiana oleju (co 70-80 tys. km.), którą przeprowadzać należy u mechaników znających ów typ przekładni. Jeśli zaniechamy tego, wymiana oleju przez niedoświadczoną osobę może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni, a jej naprawa jest bardzo kosztowna. Z uwagi na kłopotliwy automat, mądrzejszym wyborem będzie model Volvo XC70 z ręczną skrzynią biegów.

Volvo XC70 II – podsumowanie

Najmądrzejszą decyzją przy kupowaniu Volvo XC70 drugiej generacji, będzie wybranie modelu z dieslem i przebiegiem nieprzekraczającym 250 tys. kilometrów albo z silnikiem benzynowym. Pamiętając o problemach z funkcjonowaniem i kłopotliwą wymianą oleju w automacie, najlepiej jak nasze auto wyposażone będzie w manualną skrzynię biegów.

4.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Volvo XC70 2 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Volvo zrezygnuje z naturalnej skóry. Na razie tylko w elektrykach

... Skóra pochodzenia zwierzęcego sukcesywnie znika z ofert kolejnych producentów. Do tego grona niebawem dołączy także Volvo, choć na razie wyłącznie w modelach z elektrycznym napędem. Decyzja ma podkreślić ich ekologiczny charakter. ... Jeśli ...

18 godzin temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Poznaj najnowsze modele Volvo!

... Marka Volvo od dekad kojarzona jest z niezawodnością i najwyższą jakością wykonania. Marka podąża z duchem czasu, dlatego w obecnej ofercie dostępne są zarówno miękkie hybrydy, hybrydy typu plug-in, jak i w pełni elektryczne samochody. ... ...

4 tygodnie temu

Używane Volvo V70 III w pigułce. To takie lepsze mondeo

... Obawiasz się wysokich kosztów serwisu? Spokojnie, bo trzecia generacja Volvo V70 to tylko z pozoru auto skomplikowane i drogie. W praktyce jest spokrewnione z popularnym Mondeo. Jeśli wybierzesz dobry silnik, to unikniesz problemów. Ale tu można ...

5 miesięcy temu

Test: Volvo XC60 B4 – niebywale poprawny samochód bez emocji

... Jest idealnym odzwierciedleniem tego, co kojarzy się ze szwedzką marką Volvo – poprawności go granic możliwości, ale bez większych emocji. Ja uważam, że Volvo XC60 mogłoby się znaleźć obok definicji określenia "samochód optymalny". ... 1938 ...

2 miesiące temu

Test: Volvo V90 - czy to nadal cegła?

... Volvo z nadwoziem typu kombi to synonim pojemności bagażnika. Przez lata producent starał się, aby właśnie ten parametr był najważniejszy. Z czasem jednak zmieniła się koncepcja na sylwetkę modeli, ale czy to znaczy, że te samochody straciły ...

4 miesiące temu

SUV do miasta. Przetestuj kompaktowe Volvo XC40

... Potrzebujesz niewielkiego, ale komfortowego i dynamicznego SUV-a do jazdy po mieście? Sprawdź ofertę Volvo XC40. I daj się zaskoczyć śmiałym designem, przestronnym wnętrzem oraz szeregiem rozwiązań zwiększających wygodę i bezpieczeństwo jazdy. ...

4 miesiące temu

Volvo Concept Recharge zapowiada elektryczną przyszłość marki

... Przyszłość Volvo jest elektryczna, wiadomo to nie od dziś. Jak dotąd tajemnicą pozostawała jednak forma przyszłych modeli marki. Nieco światła na sprawę rzuca najnowszy Concept Recharge pokazujący, w jakim kierunku zamierzają podążać Szwedzi. ...

3 miesiące temu

Inteligentne Volvo XC60. Sprawdź, co potrafi ten popularny SUV

... Naszpikowany nowymi technologiami, pozwalający na stały kontakt z otoczeniem bez użycia rąk, komfortowy i bezpieczny Volvo XC60, to najczęściej kupowany SUV na świecie. Teraz dostępny także w nowym modelu XC60 Recharge, hybrydzie plug-in ...

4 miesiące temu

Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem?

... Volvo XC90 pierwszy raz na rynku pojawiło się w 2002 roku jako pierwszy SUV tej marki. Cztery lata później w 2006 roku auto otrzymało naprawdę delikatny facelifting i od tego momentu sprzedawane było w prawie niezmienionej formie aż do 2016 ...

5 miesięcy temu

Volvo zapowiada nowego elektryka. Znamy dokładną datę debiutu

... Kolejny krok Szwedów w kierunku rozwoju elektromobilności - Volvo oficjalnie zapowiedziało premierę nowego modelu na prąd. Auto ma zadebiutować 2 marca 2021 roku. Czego powinniśmy się spodziewać? ... Nowe, elektryczne volvo będzie gotowe w ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie