Volvo XC70 2 generacji

Generacja
Volvo XC70 2 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Volvo XC70 II to terenowa wersja modelu Volvo V70 II generacji, debiutującej w 2000 roku. W odróżnieniu od innych modeli, XC70 wyróżniał się napędem Haldex na cztery koła (napęd tylnej osi w razie potrzeby uruchamiany jest samoistnie), większym prześwitem osi (20 cm) oraz umieszczeniem zestawu plastikowych nakładek, zabezpieczających zderzaki przed zarysowaniem w trakcie off-roadu.

Volvo XC70 II – krótka charakterystyka

Wprowadzenie na rynek XC70 było prawdziwą rewolucją dla szwedzkiego producenta samochodów. Kanciaste kształty, charakterystyczne dotychczas dla marki Volvo, uległy wyraźnemu złagodzeniu albo zaokrągleniu, co sprawiło, że część fanów marki posądziła XC70 o zbytnią rozwiązłość stylistyki. Lecz charakter Volvo pozostał w tymże modelu, dzięki reprezentatywnym detalom marki, jak na przykład swoistemu przetłoczeniu, ciągnącemu się wzdłuż linii bocznej (zabieg ten zwiększa wizualnie masywność auta).

Volvo XC70 II skonstruowano wykorzystując płytę podłogową P2 (płytę tą wykorzystano wcześniej do konstrukcji S80 – flagowej limuzyny Volvo). Skutkiem tego, kabina XC70 jest wyjątkowo przestronna (rozstaw osi to aż 276 cm), zawieszenie zaś gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy oraz bezpieczne prowadzenie.

Volvo słynne jest na cały świat z arcypoważnego podejścia do bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, dlatego nie dziwi fakt, że XC70 otrzymało maksymalną ilość pięciu gwiazdek w zderzeniowych testach NCAP Euro.

Volvo XC70 II – silnik

Volvo XC70 drugiej generacji miało pod maską tylko rzędowe silniki (o poj. 2,4 albo 2,5 litra) z pięcioma cylindrami. Jednostka napędowa o pojemności 2,435 litra instalowana była w XC70 w okresie początkowym i stanowiła doświadczoną i niezawodną konstrukcję, używaną również przez Volvo 850. Jednak powyższy motor został wyparty przez jednostkę napędową o pojemności 2,5 litra i nieznacznie większej mocy. Silniki w XC70 II spalają dosyć dużo paliwa, zatem najlepszym rozwiązaniem, bezpiecznym, ekonomicznym ale nieco kontrowersyjnym, będzie samodzielne zainwestowanie w porządną instalację gazową w Volvo XC70 II. Samochód ten spokojnie kwalifikuje się do zainstalowania gazu, a zabieg ten pozwoli zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.

W XC70 umieszczono także diesla z pojemnością 2,5 litra. W przeciwieństwie do V70 pierwszej generacji, który pod maską miał doświadczony i ceniony silnik od Volkswagena, XC70 II posiada silnik konstrukcji macierzystego Volvo. Jednostka napędowa XC70 jest praktycznie bezawaryjna, jeśli nie przekroczyliśmy nim bariery 500 tys. przejechanych kilometrów.

Rozrząd każdego silnika w modelu XC70 oparty jest na pasku, który musimy wymieniać co 100 tys. kilometrów (cena wymiany to ok. 1500 zł.).

Volvo XC70 II – wyposażenie

Volvo XC70 odznacza się niezwykle bogatym wyposażeniem i dotyczy to wszystkich wersji modelu. Materiały z których skonstruowano wnętrze kabiny, są pierwszorzędnej jakości i doskonale przechodzą próbę czasu, przez bardzo długi czas sprawiają wrażenie, jakby były całkowicie nowe. Przy ewentualnym kupnie XC70, wystrzegajmy się amerykańskiej wersji auta, posiadającej trochę inną konstrukcję (bardzo ciężko później do tejże wersji dokupić potrzebne elementy, a te z wersji europejskiej nie będą pasować), a także są gorzej wyposażone.

Volvo XC70 II – kłopotliwy automat

Model XC70 zyskał opinię niezawodnego, chociaż nie całkiem wolnego od typowych usterek. Do roku 2003 duża liczba kierowców narzekała na wadliwą, elektroniczną przepustnicę oraz automatyczną skrzynię biegów (Aisin-Warner). Eksploatując XC70 II niezwykle ważnym jest regularna wymiana oleju (co 70-80 tys. km.), którą przeprowadzać należy u mechaników znających ów typ przekładni. Jeśli zaniechamy tego, wymiana oleju przez niedoświadczoną osobę może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni, a jej naprawa jest bardzo kosztowna. Z uwagi na kłopotliwy automat, mądrzejszym wyborem będzie model Volvo XC70 z ręczną skrzynią biegów.

Volvo XC70 II – podsumowanie

Najmądrzejszą decyzją przy kupowaniu Volvo XC70 drugiej generacji, będzie wybranie modelu z dieslem i przebiegiem nieprzekraczającym 250 tys. kilometrów albo z silnikiem benzynowym. Pamiętając o problemach z funkcjonowaniem i kłopotliwą wymianą oleju w automacie, najlepiej jak nasze auto wyposażone będzie w manualną skrzynię biegów.

4.93
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo XC70
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Volvo XC70 2 generacji

Inne generacje Volvo XC70

Inne modele Volvo

Volvo XC70 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Używane Volvo XC70 II: ma wszystko, czego naprawdę potrzebujesz

... i jest bardzo komfortowym krążownikiem szos. Pytaliście o to auto wielokrotnie, więc przyszedł czas na ocenę Volvo XC70 drugiej generacji. ... jednak, w wielu katalogach części, opisywany tu model uznaje się za drugą generację, czyli Volvo XC70 ...

7 miesięcy temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Pierwsze elektryczne Volvo tuż, tuż. Nadchodzi XC40 na prąd

... Volvo XC40 ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem szwedzkiej marki oraz drugim po Polestar 2 z Volvo Group. Inżynierowie prócz wymiany układu napędowego zajęli się tym, co potrafią najlepiej – poprawili bezpieczeństwo. ... Znamy coraz ...

2 miesiące temu

Volvo z Chin także w polskich salonach

... Mimo, że Volvo od lat jest w chińskich rękach, wiele ich modeli nadal powstaje w europejskich fabrykach. Ich udział w rynku maleje jednak z każdym rokiem, na rzecz aut wytwarzanych w Państwie Środka. Już niebawem do polskich salonów trafią ...

4 miesiące temu

Polestar 2 zaprezentowany. To bardzo szybki... smartfon z Androidem

... Nowy model elektrycznej marki spod skrzydeł Volvo nazywa się po prostu Polestar 2. Ma on – w przeciwieństwie do pierwszego modelu – trafić do mas. Dodatkowo ma 400 KM i imponujący zasięg. Nie tylko tymi parametrami ma przyciągnąć klientów. ... ...

9 miesięcy temu

Elektryczne Volvo XC40 już w drodze. Zadebiutuje w tym roku

... Volvo od kilku dobrych lat mówi o elektrycznej przyszłości swojej gamy. Póki co jednak Szwedzi pozostają daleko za konkurencją. Nie mają bowiem w ofercie ani jednego auta na prąd. Niebawem ma się to zmienić. Jeszcze w tym roku na rynek trafi ...

8 miesięcy temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

2 miesiące temu

Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego

... Volvo XC70 to idealna propozycja dla osób szukających dużego, wygodnego kombi, którym można się dostać w miejsca dostępne dla terenowych SUV-ów. Auto na rynku jest bardzo pożądane i pomimo wieku utrzymuje bardzo wysokie ceny. Co powinniście ...

dawno temu

Używane Volvo V70/XC70 III [awarie i problemy]

... Jak bezpieczne i luksusowe kombi to tylko Volvo. Tak było dobrych kilka dekad temu, ale obecnie V70/XC70 nie ma łatwo w segmencie E, gdzie zewsząd czają się Niemcy. Samochód nigdy nie cieszył ... Używane Volvo V70/XC70 III – historia modelu ...

dawno temu

Volvo jak Toyota. Udostępni innym swoją wiedzę

... Na początku kwietnia Toyota uwolniła tysiące swoich patentów dotyczących napędu hybrydowego. Również Volvo, które podobnie jak japońska firma, ale w dziedzinie bezpieczeństwa, w której uchodzi za prymusa, daje konkurencji otwarty dostęp do ...

8 miesięcy temu

Mocniejsze diesle i nowe gadżety w Volvo S80, V70 i XC70

... Volvo ujawniło informacje dotyczące zmian, które koncern wprowadzi w modelach V70, XC70 oraz S80, w 2012 roku. Oprócz nowych elektronicznych gadżetów Szwedzi przygotowali także dwa nieco wzmocnione diesle. ... Volvo ujawniło informacje dotyczące ...

dawno temu

W 2020 r. samochody zaczną ze sobą rozmawiać. Najpierw Volvo

... Każdy śmiertelny wypadek to tragedia. Producenci samochodów od lat pracują, by było ich jak najmniej. Teraz stoimy na progu prawdziwego przełomu. W 2020 r. modele Volvo zaczną wzajemnie ostrzegać się o niebezpieczeństwie. ... komunikacji ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie