Volvo V70 3 generacji

Generacja
Volvo V70 3 generacji

Trzecia generacja Volvo V70 jest produkowana od 2007 roku. Zbudowano ją na fordowskiej platformie Y20, na której opierają się między innymi Volvo S80 i Ford Mondeo. Jest to pojazd klasy wyższej średniej występujący jako 5-drzwiowe kombi.

Nowy model zachował podobne wymiary, ale znacznie różni się od poprzednika. V70 III to duże, praktyczne i wygodne kombi zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami stylistycznymi. Przód do złudzenia przypomina ten z Volvo S80. Obłe kształty reflektorów oraz charakterystyczna wysunięta chromowana atrapa i ładnie wyprofilowany zderzak w kolorze nadwozia mogą się podobać. Linia boczna jest typowa dla kombi, mimo to wygląda dynamicznie. Uwagę zwracają przetłoczenia na masce silnika, przechodzące wzdłuż auta, a kończące się na wyprofilowanych tylnych błotnikach. Pionowe lampy ciągnące się od dachu aż po zderzak zostały rozciągnięte u dołu w poziomie.

Również wnętrze jest niemal takie samo jak w S80. Jakość wykończenia i zastosowane materiały to najwyższa półka. Ani z przodu, ani z tyłu nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom. Znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwia wszechstronna regulacja fotela i kolumny kierowniczej. W cienkim środkowym panelu umieszczono wszystkie przyciski i pokrętła. W pierwszej chwili może przytłaczać ich liczba, lecz po krótkim czasie wszystko jest intuicyjne w obsłudze. Tylną klapę otwiera się za pomocą pilota, a zamyka przyciskiem umieszczonym na klapie bagażnika. Dostępne 575 l przestrzeni bagażowej to bardzo dobry wynik w tej klasie. Po złożeniu foteli można uzyskać nawet 1600 l.

W podstawowej wersji wyposażenia znajdują się takie elementy, jak: ABS, sześć poduszek powietrznych, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS, elektryczne szyby czy radio z radioodtwarzaczem CD, system stabilizacji toru jazdy DSTC, automatyczna klimatyzacja i tempomat. Opcjonalny system BLIS ostrzega kierowcę o obiekcie znajdującym się w martwym polu lusterek. Za pomocą diod znajdujących się po lewej i prawej stronie wewnątrz auta, na wysokości lusterek, system informuje, że zbliża się pojazd. Euro NCAP przyznało Volvo V70 III pięć gwiazdek.

Podstawowym źródłem napędu V70 III jest wolnossący silnik o pojemności 2,0 l i mocy maksymalnej wynoszącej 145 KM. Wbrew pozorom bardzo dobrze daje on sobie radę z limuzyną ważącą ponad 1700 kg. Zapewnia zadowalające osiągi przy umiarkowanym spalaniu wynoszącym średnio 9 l/100 km. Mocniejszy jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Kolejna w gamie jest jednostka benzynowa o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Sześciocylindrowy motor 3,2 rozwija 237 KM. Zapewnia podobne osiągi do doładowanego motoru 2,0 o mocy 240 KM, ale pali dużo więcej. Topowa jednostka benzynowa o pojemności 3,0 generuje 304 KM. Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 109 KM. Mocniejszy motor o pojemności 2 l dysponuje mocą wynoszącą 163 KM. Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2,4 o mocy 205 KM.

Model V70 III oferowany jest z ręczną i automatyczną przekładnią. Są to 6-biegowa przekładnia manualna oraz 6-stopniowy automat. Na pochwałę zasługuje sprawnie działająca przekładnia automatyczna Geartronic.

Przestronne i wszechstronne nadwozie, dynamiczne jednostki napędowe oraz bogate wyposażenie i wysoka jakość wykonania sprawiają, że Volvo V70 jest dobrą alternatywą dla popularnych aut niemieckich koncernów.

Opisu Volvo V70 I generacji szukaj w katalogu "Volvo S70 / V70 (I)"

3.94
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo V70
Produkcja od2007
Produkcja do2013

Wybrane wersje Volvo V70 3 generacji

Inne generacje Volvo V70

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (1)

Volvo V70 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie