Volvo S80 2 generacji

Generacja
Volvo S80 2 generacji

Volvo S80 drugiej generacji to flagowy model szwedzkiego koncernu Volvo, produkowany od 2006 roku. Samochód ten zalicza się do segmentu E. Dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia – jako 4-drzwiowa limuzyna. Volvo S80 II konkuruje z takimi autami, jak Audi A8, BMW 7 czy Mercedes klasy S.

Nowy model S80 II sprawia wrażenie mniejszego, niż jest w rzeczywistości. Pozory jednak mylą. Nowy samochód urósł w każdym kierunku, a najbardziej do góry (zyskał ponad 5 cm). Przez to sprawia wrażenie mniejszego. Z przodu zagościły ładne biksenonowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami zachodzącymi na błotniki. Charakterystycznym elementem S80 jest lekko odsunięty kratkowany grill z chromowaną poprzeczką i logo marki. Uwagę zwracają przetłoczenia na masce silnika, przechodzące wzdłuż auta, kończące się na wyprofilowanych tylnych lampach. Luksusowy charakter podkreślają chromowane obwódki szyb.

Najmocniejszą stroną S80 II jest jego wnętrze. Charakteryzuje się ono doskonałym wykończeniem, materiałami i montażem, wygodnymi fotelami, bardzo dobrym wyciszeniem przedziału pasażerskiego i przestrzenią, której nie brakuje ani w przedniej, ani w tylnej części. Wnętrze oparte jest na stylizacyjnej prostocie okraszonej miłymi dla oka detalami. W S80 II zastosowano kokpit w postaci cienkiej listwy, jednak nie jest on srebrny jak w pozostałych modelach marki, tylko drewniany. Podróżowanie tą obszerną limuzyną umila dopracowany system audio. Pojemność bagażnika jest wystraczająca. Zmieści się w nim nawet 480 l bagażu.

W podstawowej wersji wyposażenia znajdują się takie elementy, jak: ABS, sześć poduszek powietrznych, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS, elektryczne szyby czy radio z radioodtwarzaczem CD, system stabilizacji toru jazdy DSTC, automatyczna klimatyzacja i tempomat. Za dopłatą dostępny był system Collision Mitigation Support z funkcją pełnego automatycznego hamowania i aktywnym tempomatem wraz z dwiema kamerami monitorującymi otoczenie wokół pojazdu. Opcjonalny system BLIS ostrzega kierowcę o obiekcie znajdującym się w martwym polu lusterek.

Podstawowym źródłem napędu S80 II jest turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 180 KM. Wbrew pozorom bardzo dobrze daje sobie radę z limuzyną ważącą ponad 1700 kg. Zapewnia zadowalające osiągi przy umiarkowanym spalaniu wynoszącym średnio 9 l/100 km. Mocniejszy jest dwulitrowy silnik benzynowy rozwijający moc maksymalną 203 KM. Kolejna w gamie jest jednostka benzynowa o pojemności 2,0 l i mocy maksymalnej 240 KM. Sześciocylindrowy motor 3,2 rozwija moc 237 KM. Zapewnia podobne osiągi do doładowanego motoru 2,0 o mocy 240 KM, lecz spala dużo więcej paliwa. Mocniejszy silnik 3,0 dysponuje mocą 304 KM. Topowa jednostka napędowa to motor 4,4 V8 o mocy 315 KM. Podstawową wysokoprężną jednostką napędową jest silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 109 KM. Mocniejszy motor o pojemności 2,0 l rozwija moc 163 KM. Mocniejszą odmianę wysokoprężną napędza jednostka 2,4 o mocy 205 KM.

Model S80 II oferowany jest zarówno z ręczną, jak i automatyczną przekładnią. Do wyboru jest albo 6-biegowa przekładnia manualna, albo 6-stopniowy automat. Na pochwałę zasługuje sprawnie działająca przekładnia automatyczna Geartronic.

Volvo S80 II to spokojna limuzyna, której stylem daleko do krzykliwej konkurencji. Nie rzuca się w oczy, gwarantując sporą dawkę luksusu i wygody.

4.51
Ocena na postawie 8 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo S80
Produkcja od2006
Produkcja do2009

Wybrane wersje Volvo S80 2 generacji

Inne generacje Volvo S80

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (3)

Volvo S80 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie