Volvo S60 1 generacji

Generacja
Volvo S60 1 generacji

Produkcja Volvo S60 ruszyła w 2000 roku. Samochód jest dostępny w jednej wersji nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan. Opiera się na tej samej płycie podłogowej co m.in. S80 i XC90. Jego konkurenci na rynku to na przykład BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes klasy C.

Wprowadzając S60, Volvo chciało wypełnić lukę między małym sedanem S40 a limuzyną S80. Samochód z zewnątrz wyraźnie przypomina inne modele szwedzkiego koncernu. W porównaniu z S80 zmniejszono przednie i tylne zwisy nadwozia, uzyskując zwartą budowę i drapieżny wygląd. Przód z wysuniętym grillem jest niemal taki sam jak w S80. Podobne jest również przetłoczenie wzdłuż boku oraz kształt tylnej części.

Również wnętrze przypomina to z S80. Oczywiście należy zaliczyć do zalet auta. W modelu S60 wnętrze także wykonane jest z wysokiej jakości materiałów. Deska rozdzielcza jest dość prosta, ma natomiast mnóstwo przycisków, poza tym jest ładna i przyzwoicie spasowana. W pierwszej chwili liczba przycisków może przytłaczać, ale już po chwili obsługa przestaje sprawiać problemy. Nic w czasie jazdy nie skrzypi, także wygłuszenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. Duża kierownica pewnie leży w dłoniach, podobnie jak obszyty skórą lewarek dźwigni zmiany biegów. Na uwagę zasługuje dopracowany system audio umilający jazdę S60. We wnętrzu wygodnie usiądą jedynie cztery osoby. Tylna kanapa jest tak wyprofilowana, że siedzenie na jej środku nie należy do wygodnych. Pojemny bagażnik pomieści do 425 l bagażu.

Nawet standardowe wersje są bogato wyposażone. Na ich pokładzie znajduje się 6 poduszek powietrznych, ABS, EBD, kontrola trakcji, systemy zabezpieczające przy uderzeniu z boku (SIPS) i przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS). W Volvo S60 są także elektryczne szyby z przodu i tyłu, podgrzewane lusterka, światła do czytania z przodu i z tyłu. Za dodatkową opłatą można zamontować telefon.

Do Volvo S60 proponowano 17 (!) jednostek. Do podstawowej wersji montowano benzynowy 140-konny silnik o pojemności 2400 cm3. Mocniejsza odmiana tego motoru miała 170 KM. Silnik ten wyposażano w turbosprężarkę, dzięki której udało się uzyskać 200 KM, a w wersji T5 250 KM. W 2001 roku do oferty dołączył silnik o pojemności 2000 cm3 i mocy 180 KM. Dwa lata później wprowadzono wersję R, wyposażaną w silnik 2,5 turbo o mocy 300 KM.

Dostępne były trzy rodzaje przekładni. Standardowo auto miało 5-biegową przekładnię ręczną. Montowano również 4-biegowy automat. Najdroższy w ofercie był Geartronic - automatyczna, autoadaptacyjna skrzynia biegów z możliwością ich ręcznej zmiany.

Produkcję modelu S60 pierwszej generacji zakończono w 2009 roku. Uchodzi on za samochód mało awaryjny, z bardzo solidnymi silnikami. Niestety, ma również drobne wady. Kiepska jakość polskich dróg wpływa na przyspieszone zużycie niektórych elementów zwieszenia. Dotyczy to głównie łączników stabilizatora i silentblocków wahaczy. Szybka wymiana uszkodzonych elementów zapobiegnie usterkom innych podzespołów zawieszenia i układu kierowniczego. W mocniejszych wersjach silnikowych trzeba liczyć się z przyśpieszonym zużyciem hamulców, co dodatkowo podwyższa koszty eksploatacji. Na szczęście części zamienne mają przyzwoite ceny i są ogólnie dostępne. Wydatki można obniżyć, rezygnując z usług autoryzowanych stacji obsługi i decydując się na wizyty w prywatnych, ale wyspecjalizowanych w marce warsztatach.

4.89
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo S60
Produkcja od2000
Produkcja do2004

Wybrane wersje Volvo S60 1 generacji

Inne generacje Volvo S60

Inne modele Volvo

Volvo S60 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie