Volvo C70 1 generacji

Generacja
Volvo C70 1 generacji

Volvo C70 pierwszej generacji to luksusowy pojazd osobowy produkowany od 1996 roku. Oferowany był w dwóch wersjach nadwozia: jako dwudrzwiowy kabriolet lub dwudrzwiowe coupé. Nad projektem pieczę sprawował znany inżynier Volvo Peter Horbury. Auto konkurowało m.in. z Mercedes CLK oraz BMW 3 coupé.

Mimo że samochód bazuje na modelu sedan, są to całkiem różne samochody. Model C70 uznawany jest za jedno z najładniejszych aut lat 90. W prawdzie przednia część jest podobna w obu modelach, jednak reszta nadwozia to dwa różne światy. Przód C70 odróżnimy od wersji sedan po innym kształcie zderzaka. Wzdłuż boku samochodu biegnie przetłoczenie zaczynające się na przednim błotniku, przechodzące przez drzwi, a kończące się na tylnych błotnikach. Linia dachu delikatnie przechodzi w klapę bagażnika. Autu nie można odmówić oryginalności i sportowego wyglądu.

Wnętrze Volvo C70 jest klasą samą w sobie. Skórzana tapicerka, drewniane wykończenie deski rozdzielczej oraz elektrycznie sterowane fotele z pamięcią trzech ustawień. Siedziska są bardzo wygodne, a ich wyprofilowanie idealnie oddaje charakter luksusowego coupé. Czteroramienna wykończona drewnem kierownica ładnie wygląda i dobrze leży w dłoniach. Przyjemność z jazdy potęguje dopracowany system audio, na który składa się do 11 głośników. Z początku może przytłaczać liczba przycisków na konsoli środkowej, jednak po krótkim czasie obsługa staje się intuicyjna. Tylna kanapa jest symboliczna. Miejsca wystarczy jedynie dla dwóch osób, i to na krótkiej trasie. Na uwagę zasługuje również bagażnik o pojemności aż 400 l (naprawdę dobry wynik w tej klasie).

Wyposażenie C70 jest takie samo jak modelu S70. Obejmuje ono miedzy innymi automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele oraz elektryczne szyby. O bezpieczeństwo pasażerów dba aż sześć poduszek powietrznych, ABS czy kontrola trakcji. Wersja kabriolet miała w pełni automatycznie składany materiałowy dach.

Również jednostki napędowe to znane z modeli S70/V70 silniki benzynowe. Aż cztery z nich to silniki turbodoładowane. Najsłabszy, chociaż wcale nie słaby motor 2,0 turbo rozwija moc 163 KM. Jedyny silnik wolnossący 2,4 dysponuje trochę większą mocą (170 KM). Wersja silnika 2,4 turbo generuje już 200 KM. Topowe jednostki oznaczono jako T5. Wersja T5 ma pojemność 2300cm3 i moc 240 KM. Duża moc jednostek oznacza również wysokie koszty eksploatacji (duże zużycie paliwa, drogi serwis).

Volvo C70 oferowano z trzema skrzyniami biegów: 5-biegową ręczną (najbardziej popularna) oraz 4- i 5-biegową automatyczną. C70 miało napęd na przednie koła.

Produkcję pierwszej generacji C70 zakończono w 2006 roku. Powstało niewiele egzemplarzy tego modelu, nie był popularny w naszym kraju. W związku z tym kupując C70, możemy być prawie pewni, że nie spotkamy na drodze drugiego takiego auta. Niestety, oznacza to również trudność z zakupem zadbanego egzemplarza.

Jednostki napędowe o słusznej mocy zachęcają do szybkiej jazdy. W mocnych silnikach turbodoładowanych intensywne użytkowanie prowadzi do uszkodzeń turbiny czy pękania uszczelki pod głowicą. Kupując C70, trzeba się liczyć z wysokimi kosztami eksploatacji. Jeżeli ktoś przedkłada styl i oryginalność ponad koszty użytkowania, C70 będzie dla niego idealnym wyborem.

3.49
Ocena na postawie 19 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo C70
Produkcja od1997
Produkcja do2005

Wybrane wersje Volvo C70 1 generacji

Inne generacje Volvo C70

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (3)

Volvo C70 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie