Volvo C70 2 generacji

Generacja
Volvo C70 2 generacji

Volvo C70 II to sportowy samochód klasy premium produkowany od 2006 roku. Opiera się na tej samej płycie podłogowej co model S40 drugiej generacji. Oferowany jest w jednej wersji nadwozia: coupé-kabriolet. W 2006 roku Volvo C70 zostało uznane przez Brytyjski Instytut Thatcham za najlepiej zabezpieczony przed kradzieżą i włamaniem kabriolet.

Patrząc na C70 drugiej generacji, nie da się nie zauważyć sportowych akcentów. Sylwetkę nakreślono gładkimi liniami. Z przodu dynamikę podkreślają przetłoczenia na masce i charakterystyczny wysunięty grill. Uwagę przykuwają poziomo ukształtowane, płaskie, ksenonowe reflektory. Wyraźnie zarysowano również dach, który tworzy łagodny łuk i płynnie przechodzi w przednią szybę. Gdy patrzy się na auto z boku, widać, jak rośnie ku tyłowi. Szyby bez ramek podkreślają sportowy charakter samochodu. Po złożeniu dachu szyby formują delikatne łuki. Kształt świateł znany jest z innych modeli Volvo. Na klapie bagażnika ulokowano światło stopu oraz znaczek producenta. W pokaźny tylny zderzak wkomponowano czujniki cofania. W roku 2011 roku C70 przeszło gruntowny facelifting. Zmiany zauważymy z przodu, gdzie zastosowano nowe reflektory oraz zderzak. Z tyłu pojawiły się nowe lampy wykonane w technologii LED.

Wnętrze wykonane jest bardzo luksusowo i mogą w nim podróżować cztery osoby na dwóch fotelach z przodu i dwóch tylnych. Już standardowa wersja wyposażenia ma skórzane wykończenie. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, co zaskakujące - również z tyłu. Zazwyczaj w pojazdach tego typu z tyłu nie ma wystarczająco dużo przestrzeni. W C70 II usiądą tam w miarę wygodnie nawet wysokie osoby. Zajęcie miejsca z tyłu ułatwiają elektrycznie przesuwane fotele przednie za pomocą przycisków na górze oparć. Producent nie zapomniał o przydatnych schowkach i uchwytach na napoje, również dla pasażerów podróżujących w drugim rzędzie. C70 II jako coupé może się pochwalić 404-litrowym bagażnikiem.

Volvo C70 ma dość bogate wyposażenie. W najwyższych wersjach wyposażenia oferowano m.in. automatyczną klimatyzację, ABS, sensor deszczu i zmierzchu czy kontrolę trakcji. Zastosowano również innowacyjne elementy, jak reflektory biksenonowe z możliwością doświetlania zakrętów czy system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek (BLIS). C70 II jest pierwszym odkrytym autem z kurtynami, które zamontowano w drzwiach.

Od początku produkcji w ofercie znajdowały się trzy motory benzynowe oraz jeden diesel. Wszystkie to rzędowe pięciocylindrowce. Gamę silników benzynowych otwiera wolnossący motor 2,4 o mocy 170 KM. Wszystkie pozostałe jednostki wyposażone są w turbosprężarkę. Mocniejszy silnik 2,5 występował w dwóch odmianach: 217 i 230 KM. Początkowo montowany diesel o oznaczeniu D5 rozwijał 180 KM przy pojemności 2400 cm3. Obecnie w ofercie silników wysokoprężnych znajdują się jednostki o pojemności 2,0 l i mocy 150 oraz 177 KM.

W sprzedaży model C70 dostępny jest z dwiema przekładniami: 5-biegową automatyczną bądź 6-biegową manualną. Zawieszenie zestrojono bardzo dobrze, dzięki czemu Volvo pewnie prowadzi się na zakrętach i podczas dynamicznej jazdy.

Volvo C70 jest autem niszowym. Do jego głównych zalet należy zaliczyć bogate wyposażenie z zakresu komfortu oraz bezpieczeństwa przy umiarkowanej cenie. Na rynku samochodów używanych C70 cieszy się dobrą opinią, należy się jedynie wystrzegać egzemplarzy powypadkowych.

4.30
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo C70
Produkcja od2005
Produkcja do2009

Wybrane wersje Volvo C70 2 generacji

Inne generacje Volvo C70

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (1)

Volvo C70 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie