Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Touran 2 generacji

Generacja
Volkswagen Touran 2 generacji

Volkswagen Touran II należy do segmentu minivanów, a sprzedaż jego drugiej generacji rozpoczęła się w Europie w 2010 roku. Bez większych zmian model dostępny jest w salonach producenta do dzisiaj. Nazwa będąca połączeniem słów „Tour” i „Sharan” wskazuje na charakter auta i jego położenie w ofercie producenta między Golfem Plus a większym modelem Sharan. Konkurencją jest podobnej wielkości Mazda 5 lub Renault Scenic.

Touran II opiera się na płycie podłogowej PQ35, wykorzystywanej także do produkcji Volkswagena Golfa VI generacji. Ma jednobryłowe, 5-drzwiowe nadwozie. Wymiary przy masie własnej ok. 1570 kg wynoszą odpowiednio: 4397 mm długości, 1794 mm szerokości i 1674 mm wysokości. Regularne kształty pozwoliły uzyskać funkcjonalne i wygodne dla pasażerów wnętrze. Na życzenie klienta, oczywiście za dopłatą, możliwe jest wyposażenie auta w trzeci rząd siedzeń dla dwóch osób. Przestrzeń pasażerska powiększa się wówczas kosztem przestrzeni ładunkowej.

Projektanci Volkswagena upodobnili auto do reszty pojazdów z koncernu. Nadwozie otrzymało kilka charakterystycznych detali, takich jak światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, dzięki którym wygląda świeżo i nowocześnie, ale design nadal spodoba się tylko klientom ceniącym raczej konserwatywne i nierzucające się w oczy wzornictwo.

Paleta silnikowa Tourana II przewiduje obecność zarówno silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jednostki benzynowe, wszystkie wyposażone w turbodoładowanie, rozpoczynają się od pojemności 1,2 l (105 KM). Ten wariant przewidziany jest dla osób poszukujących auta wręcz leniwego. W palecie benzyniaków dobrym wyborem będzie silnik 1,4 l, który już w słabszym wariancie mocy (dostępne wersje to 140 KM i 170 KM) bardzo dobrze daje sobie radę z autem, nie okupując dobrych osiągów wysokim zapotrzebowaniem na paliwo.

Podobna zależność występuje w kwestii motorów wysokoprężnych. Słabszy silnik TDI o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM, podobnie jak benzynowe 1,2 l, zdecydowanie nie należy do sprinterów. Lepszym wyborem będzie jednostka 2 l (140 KM lub 170 KM ), która niezależnie od mocy zapewni bardzo przyzwoite osiągi.
Przeniesienie napędu na przednie koła możliwe jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub doskonałej dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Zawieszenie modelu Touran jest jego niewątpliwą zaletą. Zestrojone jest sztywno, co pozwala pewnie wykonywać miejskie manewry, i pozostaje przy tym wystarczająco komfortowe w dłuższej trasie. Wysoko położony środek ciężkości nie przeszkadza w przechodzeniu zakrętów bez większych wychyleń nadwozia. Auto uchodzi za prowadzące się pewnie, stanowiąc tym samym dobre rozwinięcie poprawnej charakterystyki poprzedniego modelu. Usterkowość zawieszenia w tym momencie jest trudna do określenia z uwagi na wiek samochodu. Do tej pory nie pojawiły się żadne informacje świadczące o występowaniu podzespołów o wyjątkowo niskiej trwałości.

Wnętrze Tourana zaprojektowano nieco radośniej niż w przypadku poprzednika, zachowując jednak wszystkie zalety nadwozia typu minivan. Do plusów należy przestrzeń wygospodarowana dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Uwagę zwraca bardzo dobra jakość użytych materiałów, które są nie tylko miłe w dotyku, ale też odznaczają się wyjątkowo precyzyjnym spasowaniem. Kolejne zalety tego typu nadwozia to świetna widoczność i jeszcze lepsze niż u poprzednika wyciszenie kabiny.

Touran II jest interesującą konstrukcją, dobrze łączącą cechy auta miejskiego z przestronnym i pakownym wnętrzem zdolnym pomieścić 5 lub nawet 7 pasażerów, które doskonale sprawdzi się nawet w bardzo długiej trasie. Największym problemem, który z pewnością przyczyni się do zmniejszenia liczby potencjalnych kupujących, jest cena - w każdej niemal specyfikacji silnikowej po prostu wysoka w porównaniu z konkurencją. Z drugiej strony samochód mało i powoli traci na wartości na rynku wtórnym.

3.89
Ocena na postawie 41 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Touran
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Volkswagen Touran 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Touran

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (3)

Volkswagen Touran 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu

... Pomysł na urlop w formie caravaningu nie jest nowy. Producenci aut od dekad tworzą kamper-vany, które pozwalają spędzić parę dni na przeznaczonych do tego polach kempingowych. Teraz Volkswagen ... klasycznych T2 "Ogórków", T3 Westfalii i ...

4 tygodnie temu

2014 Volkswagen Touran na szpiegowskich zdjęciach

... Volkswagen prowadzi testy modelu Touran trzeciej generacji. Auto zostało sfotografowane na Nordschleife. ... Volkswagen prowadzi testy modelu Touran trzeciej generacji. Auto zostało sfotografowane na Nordschleife. Volkswagen Touran II ...

dawno temu

Nowy Volkswagen Touran (2015) – polski cennik

... W salonach Volkswagena można już składać zamówienia na nowego Tourana. Jak wygląda jego cennik i wyposażenie? ... Nowy Volkswagen Touran wchodzi na polski rynek z ceną startową 82 390 zł za wersję Trendline z silnikiem 1.2 TSI o mocy 110 KM i ...

dawno temu

Nowy Volkswagen Touran - garść informacji

... Volkswagen Touran należy do jednych z najlepiej sprzedających się minivanów w Europie. Obecna generacja tego pojazdu dostępna jest na rynku od 2010 roku, a niemiecki producent powoli przymierza się do nowego modelu, który według najświeższych ...

dawno temu

Nowy Volkswagen Touran (2015) - zaostrzony rodzinny transporter

... Volkswagen oficjalnie przedstawił nowego Tourana. Jest dłuższy i ma więcej przestrzeni niż poprzednik. ... Touran to średniak w gamie rodzinnych samochodów Volkswagena. Jest ogniwem pośredniczącym między Golfem Sportsvanem i większym Sharanem. ...

dawno temu

Używany Volkswagen Touran I [awarie i problemy]

... Jeżeli oceniać atrakcyjność sylwetki, Volkswagen Touran przegrywa praktycznie z każdym konkurentem. Design nie jest mocną stroną niemieckiej konstrukcji, ale ma ona w zanadrzu mocne silniki i bardzo dobre własności jezdne. Czy jest czego się ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie