Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Touareg 2 generacji

Generacja
Volkswagen Touareg 2 generacji

W 2010 roku rynek motoryzacyjny pożegnał Touarega I generacji, czyli auto, które miało wprowadzić Volkswagena w rynek luksusowych SUV-ów. Pierwszy Touareg budowany był jako nieco tańszy, mniej prestiżowy i bardziej użytkowy brat Porsche Cayenne.

Recepta się sprawdziła i auto odniosło spory sukces. Łączyło zalety luksusowej limuzyny z pojazdem, którym bez obaw można poruszać się po bezdrożach. To właśnie dlatego Touareg utrzymuje się w czołówce najchętniej kupowanych aut z napędem na cztery koła za naszą zachodnią granicą.
Wprowadzając na rynek II generację tego modelu, Niemcy nie mieli więc łatwego zadania. Po raz kolejny wszystko rozpoczęło się od płyty podłogowej, którą pojazd dzieli z dużym Porsche. Jednak przez 8 lat, bo tyle Touareg dostępny był na rynku, Volkswagen sporo nauczył się o luksusowych SUV-ach.

Widać to gołym okiem. Niemcy postawili na linię stylistyczną, którą znamy z innych aut Volkswagena, chociażby z Polo, Golfa VI czy Passata VII generacji. Nadwozie urosło i mierzy teraz 4800 mm długości, 1940 mm szerokości oraz 1730 mm wysokości. To zaowocowało jeszcze większą ilością miejsca we wnętrzu.

W środku pojawiła się całkowicie nowa deska rozdzielcza z dużym, centralnie umieszczonym monitorem, który jest centrum dowodzenia nawigacją czy systemem audio. Pomimo bardziej dynamicznej linii nadwozia udało się zwiększyć bagażnik, który po zmianach mieścił od 580 do nawet 1642 l.

Pod maską Volkswagena Touarega II generacji instalowano jedną z pięciu jednostek napędowych. Największą popularnością cieszą się turbodiesle, z których słabszy 3,0 V6 TDI produkuje w zależności od wersji 204 lub 245 KM, a mocniejszy 4,2 V8 TDI aż 340 KM, dzięki czemu ważący blisko 2300 kg kolos rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 242 km/h.
Spośród jednostek benzynowych w Polsce dostępny jest jedynie wariant 3,6 l V6 o mocy 280 KM. Poza tym Volkswagen oferuje także wersję 4,2 l V8 produkującą 360 KM oraz wariant hybrydowy, w którym silnik benzynowy 3,0 TFSI, znany z Audi S4, wspomagany jest motorem elektrycznym.

Napęd w Touaregu przekazywany jest na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tiptronic. Volkswagen zdecydował się na taką przekładnię, ponieważ jest ona w stanie przenieść moc rzędu 800 Nm momentu obrotowego, bo właśnie taką wartość może wyprodukować turbodiesel o pojemności 4,2 l.

Standardowym elementem wyposażenia każdego Touarega jest napęd 4x4 z przekładnią rozdzielczą Torsen oraz programem Offroad. Po jego włączeniu uaktywnia się m.in. system, który pomaga podczas zjeżdżania ze wzniesień. Dzięki najnowszym rozwiązaniom Touareg naprawdę poradzi sobie po zjechaniu z utwardzonych dróg.

Co ciekawe, wersja 3,0 TDI o mocy 245 KM dostępna jest także z systemem napędu na cztery koła 4XMotion, który zwiększa możliwości wspinania się auta na powierzchni pochyłej do przeszkód pod kątem 45 stopni, podczas gdy Touareg z napędem 4Motion jest w stanie wspinać się jedynie pod kątem 31 stopni.

Auto wyposażono w najnowsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Warto wspomnieć chociażby o asystencie toru jazdy, asystencie zmiany pasa, kontroli przechyłów czy biksenonowych reflektorach z funkcją doświetlania zakrętów.

Touareg II generacji nie różni się standardem wyposażenia od luksusowych limuzyn, a pod pewnymi względami przewyższa teoretycznie bardziej prestiżowych rywali, do których zaliczyć można Audi Q7 czy BMW X5.

Jeśli więc ktoś nie przejmuje się barierą pomiędzy Volkswagenem a producentami klasy premium, powinien zainteresować się Touaregiem. W przypadku tego auta bariera ta ogranicza się jedynie do kilku znaczków z literkami VW, które pozwalają zaoszczędzić całkiem sporą kwotę.

Spośród wielu zalet Volkswagena Touarega II można wymienić wysoką jakość wykonania, rewelacyjne osiągi silników TDI oraz ciekawą stylistykę. Wady to brak zawieszenia pneumatycznego w standardowym wyposażeniu oraz porażające ceny niektórych elementów z listy dodatków.

4.80
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Touareg
Produkcja od2010
Produkcja do2014

Wybrane wersje Volkswagen Touareg 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Touareg

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Touareg 2 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Volkswagen Touareg R – czy gama R-ek zostanie zelektryfikowana?

... Choć łatwo mi sobie wyobrazić największego SUV-a Volkswagena w roli tańszego brata Urusa, szanse na mocarny silnik benzynowy w Volkswagenie raczej są niewielkie. Topowy Touareg będzie najprawdopodobniej hybrydą plug-in. ... Podczas rozmowy z ...

7 miesięcy temu

Nowy Volkswagen Touareg po tuningu ABT aż kipi niutonometrami

... W czasach stale zaostrzanynych norm emisji spalin, downsizingu i nagonki na silniki wysokoprężne, mocne diesle nie mają łatwego życia. Trudno jednak wyobrazić sobie dużego, europejskiego SUV-a z innym napędem. To idealne połączenie, czego ...

6 miesięcy temu

Volkswagen pokazał najmocniejszego Touarega R. To hybryda plug-in

... Do gamy mocnych SUV-ów Volkswagena dołącza Touarega w wersji R. Po raz pierwszy w samochodzie z tej rodziny zastosowano napęd hybrydowy plug-in. Co ciekawe, mocne SUV-y Audi czy Porsche mają tradycyjne silniki spalinowe. ... Volkswagen Touareg R ...

3 miesiące temu

Volkswagen pokazał rendery Arteona. Po sieci już krążą zdjęcia

... Volkswagen zapowiedział premierę nowego Arteona, w tym odmiany kombi, nazwanej Shooting Brake. Przedstawił rendery, choć akurat tę drugą wersję widzieliśmy już na zdjęciach. ... miesiącach Volkswagen oficjalnie zapowiada model, nadal okrywając ...

2 dni temu

Koniec diesli? Nie widać go zza kierownicy Touarega z V8 TDI!

... nowomowie będzie unikał tematu diesli. Tymczasem do Genewy Volkswagen przyjedzie z Touaregiem z V8 TDI pod maską. ... Po jednej z najgłośniejszej z afer motoryzacyjnych wydawało się, że Volkswagen nie będzie kładł takiego nacisku na jednostki ...

dawno temu

Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu

... Pomysł na urlop w formie caravaningu nie jest nowy. Producenci aut od dekad tworzą kamper-vany, które pozwalają spędzić parę dni na przeznaczonych do tego polach kempingowych. Teraz Volkswagen ... klasycznych T2 "Ogórków", T3 Westfalii i ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie