Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Sharan 1 generacji

Generacja
Volkswagen Sharan 1 generacji

Volkswagen Sharan I zadebiutował w 1995 roku i powstał na płycie podłogowej współdzielonej z Fordem Galaxy i Seatem Alhambrą. Sharan, którego produkcja odbywała się w fabrykach zlokalizowanych w Portugalii, reprezentuje Volkswagena w segmencie należącym do minivanów o nazwie "K" i ma 4634 mm długości, 1810 mm szerokości i 1730 mm wysokości. Nazwa "Sharan" wywodzi się z języka perskiego i oznacza ‘króla’. Do głównych konkurentów Volkswagena Sharana I zaliczamy japońskie Mitsubishi Space Wagon oraz francuskie Renault Espace.

Główne zalety Volkswagena Sharana to ogromna przestrzeń oraz wielki kufer o pojemności 852 l (2610 l po złożeniu tylnych foteli), co zapewnia wysoki komfort podróżowania pięciu dorosłym osobom. Jako opcję producent oferuje montaż trzeciego rzędu siedzeń, który niestety odbija się na pojemności bagażnika. Wielu będzie miało również zastrzeżenia do jakości materiałów wykończeniowych (szare, trzeszczące po dłuższej eksploatacji plastiki). Co więcej, zbyt delikatne zawieszenie Sharana nie sprawdza się na polskich drogach. To jednak zmora wszystkich Volkswagenów produkowanych w końcówce lat 90.

Pod maską Volkswagena Sharana I może pracować jedna jednostka benzynowa oraz kilka motorów wysokoprężnych. Silniki benzynowe reprezentuje jedynie 2,0-litrowy motor o mocy 115 KM, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 15,4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 177 km/h.

Gamę silników Diesla otwiera niezawodny 1,9 l motor TDI o mocy 90 KM, 110 KM, 116 KM, 130 KM lub 150 KM. Najsłabsza odmiana wariantu 1,9 l generuje spalanie na poziomie 7,7 l/100 km w mieście, 7,0 l/100 km w cyklu mieszanym oraz 4,9 l/100 km przy poruszaniu się ze stałą prędkością 90 km/h. Jednostka ta zestawiana jest wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Do setki ważącemu około 1800 kg pojazdowi pozwala przyspieszyć w 19,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wartości 160 km/h.

Producent oferuje również drugiego turbodiesla o pojemności 2,0 l i mocy 140 KM. Motor ten pozwala uzyskiwać średnie spalanie na poziomie 8,3 l/100 km w mieście, przyspieszenie do 100 km/h trwa nieco ponad 12 s.

Volkswagen Sharan dostępny był z jednostką VR6 o pojemności 2,8 l i mocy 204 KM. Takie stadko koni pozwala ujrzeć setkę po 9,9 s i wskazówkę prędkościomierza zatrzymującą się na wartości 220 km/h. Jej dużym minusem jest jednak spalanie, które w mieście potrafi wynieść nawet do 14,0 l/100 km.

W 2000 roku Volkswagen Sharan I doczekał się poważnego liftingu. Zmiany stylistyczne dotknęły właściwie każdej możliwej części, w zakresie mechaniki zmieniono tylko drobne elementy. Nowoczesnego designu nabrało nie tylko nadwozie, ale również wnętrze.

Produkcja Volkswagena Sharana pierwszej generacji trwała piętnaście lat, do 2010 roku. Następcą Sharana I jest Sharan II, który zadebiutował podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2010 roku. Ma on zdecydowanie nowocześniejszą stylistykę od poprzednika i bardziej ekonomiczne jednostki napędowe.

Volkswagen Sharan I otrzymał trzy gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Użytkownicy chwalą auto za przestronność i pojemność bagażnika, ekonomiczne jednostki napędowe oraz dobre właściwości jezdne jak na wielkość nadwozia. Wielu ma jednak zastrzeżenia do twardych, trzeszczących po dłuższej eksploatacji plastików, zbyt delikatnego na polskie drogi zawieszenia i słabej jakości wykonania. Warto dodać, że Sharan I nosi niechlubny tytuł jednego z najbardziej awaryjnych Volkswagenów.

3.84
Ocena na postawie 75 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Sharan
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Volkswagen Sharan 1 generacji

Inne generacje Volkswagen Sharan

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (39)

Przejdź do strony: 1 2

Volkswagen Sharan 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu

... Pomysł na urlop w formie caravaningu nie jest nowy. Producenci aut od dekad tworzą kamper-vany, które pozwalają spędzić parę dni na przeznaczonych do tego polach kempingowych. Teraz Volkswagen ... klasycznych T2 "Ogórków", T3 Westfalii i ...

4 tygodnie temu

Pierwsze zdjęcia nowego Volkswagena Sharana

... Volkswagen ujawnił wygląd rodzinnego Sharana po faceliftingu. ... antykolizyjnym. 222728 Do napędu nowego Sharana posłużą zmodyfikowane silniki 1,4 TSI (150 KM), 2,0 TSI (220 KM) oraz trzy wersje diesla 2,0 TDI w wariantach mocy 115, 150 i 184 ...

dawno temu

Volkswagen Sharan nowej generacji: pierwsza odsłona

... dziecka koncernu Volkswagena mogliśmy podziwiać już wczoraj, późnym wieczorem. Sharan najnowszej generacji swoim wyglądem przypomina ostatnie pojazdy firmy z Wolfsburga. W jego wnętrzu jest wystarczająco miejsca, aby mogło nim podróżować 7 osób. ...

dawno temu

Volkswagen Sharan Mk1 7M [awarie i problemy]

... Szukając niezawodnego i dobrze wykończonego vana za rozsądne pieniądze, wiele osób zapewne zdecyduje się na Volkswagena Sharana Mk1 - ten samochód może sprawiać wrażenia solidnego. Czy tak jest w rzeczywistości? ... Szukając niezawodnego i ...

dawno temu

Nic tylko tankować i jeździć. 9 najlepszych tanich aut używanych

... , ale nowocześniejsze niż Logan, lepiej wyposażone i przede wszystkim trochę droższe, to za 7-10 tys. zł można kupić Fabię II w niezłym stanie. Auto jest znacznie bardziej dopracowane od pierwszej generacji ... i kupując to auto, skupić się na ...

6 dni temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie