Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Sharan 2 generacji

Generacja
Volkswagen Sharan 2 generacji
Volkswagen Sharan 2 generacji - test i recenzja

Volkswagen Sharan drugiej generacji zadebiutował w 2010 podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Jest on następcą produkowanego od 1995 roku do 2010 roku Sharana I, który w ciągu piętnastu lat został zmodernizowany tylko raz, w 2000 roku. Nazwę "Sharan" zaczerpnięto z języka perskiego, a oznacza ona ‘króla’.

VW Sharan II jest dziełem znanego stylisty Waltera de'Silvy. Zaprojektował on nadwozie zgodnie z trendem stylistycznym nowej gamy modelowej Volkswagena, zapoczątkowanej przez model o nazwie Scirocco, a następnie Volkswagena Golfa szóstej generacji. Zainteresowani Sharanem mogą wybrać jedną z trzech wersji wyposażeniowych: Trendline, Comfortline lub Highline.

Sharan drugiej generacji, który mierzy 4854 mm długości, 1902 mm szerokości oraz 1720 mm wysokości, ma znacznie większe wymiary od poprzednika. Taki zabieg nadał Sharanowi muskularny wygląd, a przy okazji zagwarantował pasażerom oraz ich bagażom bardziej komfortowe warunki podróżowania.

Volkswagen Sharan II już w podstawie ma bardzo bogate wyposażenie, które obejmuje fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulowany podłokietnik ze schowkiem, poduszkę kolanową kierowcy, 3-strefową automatyczną klimatyzację oraz wiele systemów bezpieczeństwa, w tym m.in. ESP i światła awaryjne włączane automatycznie podczas awaryjnego hamowania. Co ciekawe, samochód w standardzie ma aż siedem poduszek powietrznych, co pomogło mu zdobyć komplet pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Jako opcję producent proponuje również m.in. system Light Assist, który automatycznie steruje światłami drogowymi, czy elektrycznie otwierane i zamykane rozsuwane drzwi.

VW Sharan II oferowany jest z dwiema jednostkami benzynowymi oraz jednym turbodieslem w dwóch konfiguracjach mocy. Pierwszy wariant to silnik TSI o pojemności 1,4 l i mocy 150 KM, który może współpracować z 6-biegową manualną lub 6-stopniową przekładnią DSG. Egzemplarz z taką jednostką przyspiesza do setki w 10,7 s i cechuje się spalaniem na poziomie 9,2 l/100 km w mieście, 6,1 l/100 km poza miastem i 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

Mocniejszą opcją jest 2,0 l motor TSI o mocy 200 KM, współpracujący wyłącznie z 6-biegową przekładnią DSG. Taka jednostka pozwala rozpędzić do setki ważącego 1803 kg Sharana w czasie około 3 s krótszym od wariantu z silnikiem 1,4 l.

Oferta jednostek obejmuje również dwa turbodiesle o pojemności 2,0 l i mocy 140 KM lub 170 KM. Oba silniki spalają podobną ilość paliwa w mieście, wahającą się w przedziale 6,7-7,0 l/100 km. Różnica jest za to widoczna w czasie potrzebnym na uzyskanie pierwszej setki. Wariantowi o mocy 140 KM zajmuje to 10,9 s, a wersji o mocy 170 KM - 9,8 s.

Volkswagen Sharan II plasuje się w segmencie minivanów o nazwie "K", a do jego głównej konkurencji zaliczamy Forda Galaxy, Seata Alhambrę, Renault Espace i Citroëna C8. Ceny Volkswagena Sharana zaczynają się od nieco ponad 100 000 zł za egzemplarz z jednostką o pojemności 1,4 l TSI. Najlepiej wyposażona wersja Sharana z silnikiem 2,0 l TDI kosztuje 133 790 zł.

Warto dodać, że na tej samej płycie podłogowej powstał bliźniaczy model Volkswagena Sharana o nazwie Seat Alhambra, który oferowany jest za nieco mniejsze pieniądze. Za podstawową wersję z 1,4 l silnikiem TSI Seat życzy sobie około 93 000 zł.

Do głównych zalet Sharana II zaliczamy oszczędną gamę jednostek napędowych, przestronność i pojemność bagażnika, dobre właściwości jezdne, nowoczesny design i bezpieczeństwo.

3.71
Ocena na postawie 45 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Sharan
Produkcja od2010
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Sharan 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Sharan

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (2)

Volkswagen Sharan 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu

... Pomysł na urlop w formie caravaningu nie jest nowy. Producenci aut od dekad tworzą kamper-vany, które pozwalają spędzić parę dni na przeznaczonych do tego polach kempingowych. Teraz Volkswagen ... klasycznych T2 "Ogórków", T3 Westfalii i ...

4 tygodnie temu

Pierwsze zdjęcia nowego Volkswagena Sharana

... Volkswagen ujawnił wygląd rodzinnego Sharana po faceliftingu. ... antykolizyjnym. 222728 Do napędu nowego Sharana posłużą zmodyfikowane silniki 1,4 TSI (150 KM), 2,0 TSI (220 KM) oraz trzy wersje diesla 2,0 TDI w wariantach mocy 115, 150 i 184 ...

dawno temu

Volkswagen Sharan nowej generacji: pierwsza odsłona

... dziecka koncernu Volkswagena mogliśmy podziwiać już wczoraj, późnym wieczorem. Sharan najnowszej generacji swoim wyglądem przypomina ostatnie pojazdy firmy z Wolfsburga. W jego wnętrzu jest wystarczająco miejsca, aby mogło nim podróżować 7 osób. ...

dawno temu

Nic tylko tankować i jeździć. 9 najlepszych tanich aut używanych

... ? Z profilaktyczną wymianą panewek, napędu rozrządu, płynów i filtrów powinniście się zmieścić w kwocie 2 tys. zł. 24429 Škoda Fabia II Jeśli w kręgu waszych zainteresowań są samochody nieduże ... , ale nowocześniejsze niż Logan, lepiej ...

4 dni temu

Volkswagen Sharan Mk1 7M [awarie i problemy]

... Szukając niezawodnego i dobrze wykończonego vana za rozsądne pieniądze, wiele osób zapewne zdecyduje się na Volkswagena Sharana Mk1 - ten samochód może sprawiać wrażenia solidnego. Czy tak jest w rzeczywistości? ... Szukając niezawodnego i ...

dawno temu

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... i zakończy się ...

8 miesięcy temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

3 miesiące temu

Volkswagen Sharan – nowy lider segmentu [test autokult.pl]

... Gdy zobaczyłem nowego Sharana pomyślałem sobie, ot – kolejny nadmuchany Golf, czy Passat. Jednak po kolejnej godzinie na kierownicą myślałem już tylko o jednym. Kurcze, oni znów to zrobili! Stworzyli lidera segmentu. ... . Nawet większość ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie