Volkswagen Sharan 2 generacji

Generacja
Volkswagen Sharan 2 generacji
Volkswagen Sharan 2 generacji - test i recenzja

Volkswagen Sharan drugiej generacji zadebiutował w 2010 podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Jest on następcą produkowanego od 1995 roku do 2010 roku Sharana I, który w ciągu piętnastu lat został zmodernizowany tylko raz, w 2000 roku. Nazwę "Sharan" zaczerpnięto z języka perskiego, a oznacza ona ‘króla’.

VW Sharan II jest dziełem znanego stylisty Waltera de'Silvy. Zaprojektował on nadwozie zgodnie z trendem stylistycznym nowej gamy modelowej Volkswagena, zapoczątkowanej przez model o nazwie Scirocco, a następnie Volkswagena Golfa szóstej generacji. Zainteresowani Sharanem mogą wybrać jedną z trzech wersji wyposażeniowych: Trendline, Comfortline lub Highline.

Sharan drugiej generacji, który mierzy 4854 mm długości, 1902 mm szerokości oraz 1720 mm wysokości, ma znacznie większe wymiary od poprzednika. Taki zabieg nadał Sharanowi muskularny wygląd, a przy okazji zagwarantował pasażerom oraz ich bagażom bardziej komfortowe warunki podróżowania.

Volkswagen Sharan II już w podstawie ma bardzo bogate wyposażenie, które obejmuje fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulowany podłokietnik ze schowkiem, poduszkę kolanową kierowcy, 3-strefową automatyczną klimatyzację oraz wiele systemów bezpieczeństwa, w tym m.in. ESP i światła awaryjne włączane automatycznie podczas awaryjnego hamowania. Co ciekawe, samochód w standardzie ma aż siedem poduszek powietrznych, co pomogło mu zdobyć komplet pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Jako opcję producent proponuje również m.in. system Light Assist, który automatycznie steruje światłami drogowymi, czy elektrycznie otwierane i zamykane rozsuwane drzwi.

VW Sharan II oferowany jest z dwiema jednostkami benzynowymi oraz jednym turbodieslem w dwóch konfiguracjach mocy. Pierwszy wariant to silnik TSI o pojemności 1,4 l i mocy 150 KM, który może współpracować z 6-biegową manualną lub 6-stopniową przekładnią DSG. Egzemplarz z taką jednostką przyspiesza do setki w 10,7 s i cechuje się spalaniem na poziomie 9,2 l/100 km w mieście, 6,1 l/100 km poza miastem i 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

Mocniejszą opcją jest 2,0 l motor TSI o mocy 200 KM, współpracujący wyłącznie z 6-biegową przekładnią DSG. Taka jednostka pozwala rozpędzić do setki ważącego 1803 kg Sharana w czasie około 3 s krótszym od wariantu z silnikiem 1,4 l.

Oferta jednostek obejmuje również dwa turbodiesle o pojemności 2,0 l i mocy 140 KM lub 170 KM. Oba silniki spalają podobną ilość paliwa w mieście, wahającą się w przedziale 6,7-7,0 l/100 km. Różnica jest za to widoczna w czasie potrzebnym na uzyskanie pierwszej setki. Wariantowi o mocy 140 KM zajmuje to 10,9 s, a wersji o mocy 170 KM - 9,8 s.

Volkswagen Sharan II plasuje się w segmencie minivanów o nazwie "K", a do jego głównej konkurencji zaliczamy Forda Galaxy, Seata Alhambrę, Renault Espace i Citroëna C8. Ceny Volkswagena Sharana zaczynają się od nieco ponad 100 000 zł za egzemplarz z jednostką o pojemności 1,4 l TSI. Najlepiej wyposażona wersja Sharana z silnikiem 2,0 l TDI kosztuje 133 790 zł.

Warto dodać, że na tej samej płycie podłogowej powstał bliźniaczy model Volkswagena Sharana o nazwie Seat Alhambra, który oferowany jest za nieco mniejsze pieniądze. Za podstawową wersję z 1,4 l silnikiem TSI Seat życzy sobie około 93 000 zł.

Do głównych zalet Sharana II zaliczamy oszczędną gamę jednostek napędowych, przestronność i pojemność bagażnika, dobre właściwości jezdne, nowoczesny design i bezpieczeństwo.

3.68
Ocena na postawie 44 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Sharan
Produkcja od2010
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Sharan 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Sharan

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (1)

Volkswagen Sharan 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie