Volkswagen Scirocco 3 generacji

Generacja
Volkswagen Scirocco 3 generacji
Volkswagen Scirocco 3 generacji - test i recenzja

Wizja Volkswagena Scirocco III została zaprezentowana już w 2006 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Auto pojawiło się na liniach montażowych w fabryce zlokalizowanej w portugalskim mieście Palmela dwa lata później, w 2008 roku, jako następca modelu Corrado i trzecia generacja modelu Scirocco.

Nowe Scirocco znacznie różni się od swojego poprzednika. Agresywna i dynamiczna linia nadwozia powstała na platformie PQ35 z Golfa piątej generacji. Cechy charakterystyczne Volkswagena Scirocco III to krótka pokrywa silnika, wydłużony dach oraz specjalnie zaprojektowane klosze reflektorów. Auto już w standardzie ma takie elementy wyposażenia, jak: podłokietnik ze schowkiem, trójramienna kierownica sportowa obszyta skórą, elektrycznie sterowane szyby oraz wiele systemów bezpieczeństwa, w tym: ABS, ASR, ESP i MSR.

Opcjonalne wyposażenie Volkswagena Scirocco III obejmuje m.in. czujniki parkowania, kamerę cofania, światła biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, tempomat czy panoramiczny dach.

Volkswagen Scirocco III oferowany jest z bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawowa jednostka to wariant o pojemności 1,4 l TSI i mocy 122 KM. Taki silnik może współpracować wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Przyspieszenie do setki trwa 9,7 s, wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 200 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 8,4 l/100 km.

Silnik o pojemności 1,4 l TSI oferowany jest także w wariancie o mocy 160 KM, który może współpracować z manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG. Obie wersje osiągają setkę po 8,0 s i prędkość maksymalną 218 km/h. Średnie zużycie paliwa wariantu z 6-biegowym manualem wynosi 8,7 l/100 km w mieście, a przekładnia DSG pozwala na uzyskanie średniego wyniku 8,0 l/100 km w cyklu miejskim.

W ofercie znajduje się także motor o pojemności 2,0 l i mocy 210 KM, który może współpracować z 6-biegowym manualem lub przekładnią DSG. Sprint 0-100 km/h trwa 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,1 l/100 km w cyklu miejskim.

Wisienką na torcie jest 2,0 l wariant TSI o mocy 265 KM, który pozwala uzyskać 100 km/h po 6,0 s oraz osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h Dotyczy to zarówno wersji wyposażonej w 6-biegowy manual, jak i odmiany z 7-biegową przekładnią DSG. Średnie zużycie paliwa obu wersji wynosi 11,3 l/100 km w cyklu miejskim.

Warto także zwrócić uwagę na warianty wysokoprężne. Producent oferuje dwa poziomy mocy 2,0 l silnika TDI: 140 KM lub 170 KM. Oba mogą współpracować z przekładnią DSG. 2,0 l 140 KM przyspiesza do setki w 9,3 s, a 2,0 l 170 KM osiąga 100 km/h po 8,1 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 205 km/h oraz 220 km/h. Średnie zużycie paliwa słabszego wariantu oscyluje w granicach 6,6 l/100 km.

Mierzący 4256 mm długości, 1810 mm szerokości oraz 1404 mm wysokości Volkswagen Scirocco III dostępny jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia - jako 3-drzwiowe coupé. Auto ma bagażnik o pojemności 312 l oraz 1006 l po złożeniu tylnych siedzeń. Pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mogą narzekać na brak miejsca na nogi oraz głowę. Użytkownicy skarżą się także na słabą widoczność.

Volkswagen Scirocco jest bezpiecznym samochodem, co potwierdza zdobycie przez ten model maksymalnej noty 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Auto oferowane jest z dynamiczną, ekonomiczną gamą jednostek napędowych, ma bardzo dobre właściwości jezdne i materiały wykończeniowe dobrej jakości.

3.58
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Scirocco
Produkcja od2008
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Scirocco 3 generacji

Inne generacje Volkswagen Scirocco

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (2)

Volkswagen Scirocco 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Wyniki nie zaskakują

... Pięć gwiazdek i nieco rozczarowujący wynik w zakresie ochrony pieszych. Oto rezultat testów zderzeniowych elektrycznego Volkswagena ID.3. To druga po Toyocie Yaris próba przeprowadzona z wykorzystaniem nowego systemu ocen. ... Elektryczny ID.3 ...

5 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Pierwsza jazda: Volkswagen Caddy 5 - Golf w wersji użytkowej

... W przypadku samochodów użytkowych czas płynie wolniej, a premiera nowego modelu jest naprawdę dużym wydarzeniem. Nie inaczej jest z Volkswagenem Caddy, który doczekał się nowej generacji – produkowanej w Polsce - i ma teraz dużo wspólnego z ...

5 dni temu

Volkswagen ID.4 wyceniony. Polskie ceny elektrycznego crossovera

... Volkswagen kontynuuje elektryczną ekspansję, wprowadzając na polski rynek kolejny model z alternatywnym napędem. Do kompaktowego ID.3 dołącza większy ID.4. Znamy już jego cennik - jak nietrudno się domyślić, nie jest to tanie auto. ... ...

3 tygodnie temu

Volkswagen Touareg R już w salonach. Polskie ceny modelu

... Chętni mogą już składać zamówienia na najostrzejsze wydanie dużego SUV-a Volkswagena. Touareg R nie jest tani, ale kusi mocą i wyposażeniem. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 395 990 zł. ... Poszukujący mocnego, lecz niepozornie ...

3 dni temu

Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek

... Zapomnijcie o dieslach, zapomnijcie nawet o hybrydach na gaz. Nie ma na rynku auta, którym da się jeździć taniej niż volkswagenem e-up!'em. Dobrze, że elektryczny maluch jest tak wydajny, bo dzięki temu łatwiej przełknąć jego niestety wysoką ...

2 dni temu

DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

... DS 3 Crossback to awangardowy samochód, który w wersji elektrycznej jest chyba jeszcze lepszy. Przeszkadza tylko cena. ... jeszcze nie są tak szanowane jak drogie samochody, które Niemcy czy Anglicy sprzedają od dziesięcioleci, ale są na dobrej ...

2 tygodnie temu

Historia: Volkswagen Scirocco I

... Czy atrakcyjne i dające frajdę z jazdy auto musi być jednocześnie drogie w zakupie i mało praktyczne? Absolutnie nie, co już przed 45-ciu laty doskonale udowodnił Volkswagen Scirocco. Ten niewielki ... samochód o dynamicznie stylizowanym ...

dawno temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

4 miesiące temu

Marcin Prokop sprzedaje swoje BMW. Jest jednym z jego ulubionych aut

... Stare, ale jare BMW Serii 3 kultowej już generacji E30 zostało wystawione na sprzedaż przez pana Piotra, który opiekuje się autami Marcina Prokopa. Dziennikarz rozstaje się z nim ze smutkiem, ale zapewnia, że "dla nowego właściciela będzie to ...

2 tygodnie temu

Ponad 80 proc. aut sprzedanych w Norwegii ma wtyczkę. To nowy rekord

... Norwegowie pokochali auta elektryczne. Nie ma drugiego kraju na świecie, w którym samochody z wtyczką cieszyłyby się aż takim wzięciem. We wrześniu padł kolejny rekord, który w dużej mierze jest wynikiem ogromnej popularności nowego VW ID.3. ... ...

4 tygodnie temu

Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi. Ósma generacja Golfa w praktycznym wydaniu Variant właśnie wjechała do polskich salonów. Oferta jest nieco bardziej ograniczona niż w przypadku standardowej odmiany, a ceny dość wysokie. Za najtańsze ...

miesiąc temu

Nie chciała wskazać sprawcy. Dostała 3 tys. zł grzywny

... Właścicielka volkswagena passata uwiecznionego przez fotoradar podczas jazdy z prędkością 109 km/h w terenie zabudowanym nie chciała wskazać sprawcy wykroczenia. Wzięła więc winę na siebie. GITD nie przyjęło jednak takiej wersji i sprawa trafiła ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie