Volkswagen Polo 5 generacji

Generacja
Volkswagen Polo 5 generacji
Volkswagen Polo 5 generacji - test i recenzja

Volkswagen Polo V (6R) zadebiutował w 2009 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Plasujące się w segmencie "B" Polo piątej generacji jest następcą modelu Polo IV (9N) i opiera się na płycie podłogowej Seata Ibizy IV. Do głównych konkurentów VW Polo V zaliczamy Forda Fiestę oraz Opla Corsę.

Mierzące 3970 mm długości, 1682 mm szerokości oraz 1485 mm wysokości Polo V dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Auto zostało zaprojektowane przez Waltera de'Silvę i wpisuje się w najnowszą gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował Volkswagen Golf VI. Co ciekawe, mimo że Polo V urosło w stosunku do swojego poprzednika, jego masa własna zmalała. VW Polo V otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Najnowsza generacja Polo dostępna jest z szeroką gamą jednostek napędowych. Listę silników benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,2 l TSI i mocy 60 KM lub 70 KM. Taki motor pozwala uzyskać setkę odpowiednio po 16,1 s lub 14,1 s i osiągnąć prędkość maksymalną 157 km/h lub 165 km/h. 1.2 l TSI występuje także w wersji o mocy 105 KM, która pozwala na sprint od 0-100 km/h w 9,7 s oraz rozwija prędkość maksymalną 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,0 l paliwa na 100 km w mieście.

W ofercie znajduje się także wariant 1,4 l TSI o mocy 85 KM, który może współpracować z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń producent przewidział opcję wyposażenia Polo V w wariancie 1,4 TSI o mocy 180 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 7,5 l/100 km, 5,1 l/100 km poza miastem oraz 5,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Polo GTI z jednostką 1,4 TSI dostępne jest tylko z automatyczną 7-stopniową przekładnią DSG.

Klienci mają do dyspozycji także warianty wysokoprężne. Pierwszym z nich jest jednostka o pojemności 1,2 l TDI i mocy 75 KM, która przyspiesza do setki w 13,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa Polo wyposażonego w tę jednostkę wynosi 3,8 l/100 km. W katalogu widnieje także wariant o pojemności 1,6 l TDI i mocy 90 KM, który we współpracy z technologią Bluemotion spala średnio 4,6 l paliwa na 100 km w cyklu miejskim. Co więcej, 1,6 L TDI może współpracować z automatyczną przekładnią DSG.

Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest wariant o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM (dostępna wyłącznie w wersji highline lub cross). Sprint 0-100 km/h trwa 10,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim oscyluje w granicach 5,1 l/100 km.

Volkswagen Polo V oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline lub Cross. W standardzie auto ma m.in. kierunkowskazy wbudowane w lusterka, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 3-ramienną kierownicę oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Za dopłatą producent oferuje reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, kierownicę multifunkcyjną oraz system Easy Entry.

Dobre właściwości jezdne, materiały wykończeniowe przyzwoitej jakości, widoczność, możliwość wyposażenia auta w przekładnię DSG i atrakcyjna cena przemawiają za tym modelem. Jeśli jednak pragniesz kupić przestronny egzemplarz z mocnym silnikiem wysokoprężnym i pojemnym bagażnikiem, Volkswagen Polo V nie będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku 2010.

4.53
Ocena na postawie 15 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Polo
Produkcja od2009
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Polo 5 generacji

Inne generacje Volkswagen Polo

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (3)

Volkswagen Polo 5 generacji: newsy, testy i recenzje

VW Polo GTI o mocy 320 KM. Cena zwala z nóg

... Obecna generacja Volkswagena Polo GTI napędzana jest 200-konnym, dwulitrowym silnikiem, który jak na obecne standardy nie jest zbyt wysiloną jednostką. Specjaliści z Siemoneit Racing postanowili to wykorzystać, znacząco podkręcając moc małego ...

3 miesiące temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

4 dni temu

Volkswagen Touareg R – czy gama R-ek zostanie zelektryfikowana?

... Choć łatwo mi sobie wyobrazić największego SUV-a Volkswagena w roli tańszego brata Urusa, szanse na mocarny silnik benzynowy w Volkswagenie raczej są niewielkie. Topowy Touareg będzie najprawdopodobniej hybrydą plug-in. ... Podczas rozmowy z ...

2 tygodnie temu

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... Tak przynajmniej ...

miesiąc temu

Volkswagen ID.Next to zapowiedź elektrycznego SUV-a

... Nie od dziś wiadomo, że Volkswagen planuje w najbliższych latach skupić się głównie na rozbudowaniu oferty pojazdów elektrycznych. Do zaprezentowanego już kompaktowego ID.3 dołączą niebawem kolejne propozycje. Wśród nich także SUV, którego ...

tydzień temu

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

4 tygodnie temu

Volkswagen up! GTI: jest genialny, bo stawia prostotę ponad wszystko

... Nie ma setek koni mechanicznych, ani oszałamiających osiągów. Mimo to Volkswagen up! GTI z miejsca został jednym z moich ulubionych samochodów. W świecie hot hatchy, które prześcigają się na cyferki, wnosi coś odświeżającego. A robi to sięgając ...

2 tygodnie temu

Jak nowa Škoda Octavia wypada na tle rywali?

... W 2019 roku, Škoda Octavia zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej kupowanych samochodów osobowych w Polsce, jednak konkurenci depczą jej po piętach – Toyota Corolla zajmuje drugą pozycję, zaś Opel Astra uplasował się na 5. miejscu. Bronią Czechów ...

5 godzin temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie