Volkswagen Polo 5 generacji

Generacja
Volkswagen Polo 5 generacji
Volkswagen Polo 5 generacji - test i recenzja

Volkswagen Polo V (6R) zadebiutował w 2009 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Plasujące się w segmencie "B" Polo piątej generacji jest następcą modelu Polo IV (9N) i opiera się na płycie podłogowej Seata Ibizy IV. Do głównych konkurentów VW Polo V zaliczamy Forda Fiestę oraz Opla Corsę.

Mierzące 3970 mm długości, 1682 mm szerokości oraz 1485 mm wysokości Polo V dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Auto zostało zaprojektowane przez Waltera de'Silvę i wpisuje się w najnowszą gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował Volkswagen Golf VI. Co ciekawe, mimo że Polo V urosło w stosunku do swojego poprzednika, jego masa własna zmalała. VW Polo V otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Najnowsza generacja Polo dostępna jest z szeroką gamą jednostek napędowych. Listę silników benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,2 l TSI i mocy 60 KM lub 70 KM. Taki motor pozwala uzyskać setkę odpowiednio po 16,1 s lub 14,1 s i osiągnąć prędkość maksymalną 157 km/h lub 165 km/h. 1.2 l TSI występuje także w wersji o mocy 105 KM, która pozwala na sprint od 0-100 km/h w 9,7 s oraz rozwija prędkość maksymalną 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,0 l paliwa na 100 km w mieście.

W ofercie znajduje się także wariant 1,4 l TSI o mocy 85 KM, który może współpracować z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń producent przewidział opcję wyposażenia Polo V w wariancie 1,4 TSI o mocy 180 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 7,5 l/100 km, 5,1 l/100 km poza miastem oraz 5,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Polo GTI z jednostką 1,4 TSI dostępne jest tylko z automatyczną 7-stopniową przekładnią DSG.

Klienci mają do dyspozycji także warianty wysokoprężne. Pierwszym z nich jest jednostka o pojemności 1,2 l TDI i mocy 75 KM, która przyspiesza do setki w 13,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa Polo wyposażonego w tę jednostkę wynosi 3,8 l/100 km. W katalogu widnieje także wariant o pojemności 1,6 l TDI i mocy 90 KM, który we współpracy z technologią Bluemotion spala średnio 4,6 l paliwa na 100 km w cyklu miejskim. Co więcej, 1,6 L TDI może współpracować z automatyczną przekładnią DSG.

Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest wariant o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM (dostępna wyłącznie w wersji highline lub cross). Sprint 0-100 km/h trwa 10,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim oscyluje w granicach 5,1 l/100 km.

Volkswagen Polo V oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline lub Cross. W standardzie auto ma m.in. kierunkowskazy wbudowane w lusterka, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 3-ramienną kierownicę oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Za dopłatą producent oferuje reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, kierownicę multifunkcyjną oraz system Easy Entry.

Dobre właściwości jezdne, materiały wykończeniowe przyzwoitej jakości, widoczność, możliwość wyposażenia auta w przekładnię DSG i atrakcyjna cena przemawiają za tym modelem. Jeśli jednak pragniesz kupić przestronny egzemplarz z mocnym silnikiem wysokoprężnym i pojemnym bagażnikiem, Volkswagen Polo V nie będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku 2010.

4.31
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Polo
Produkcja od2009
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Polo 5 generacji

Inne generacje Volkswagen Polo

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (4)

Volkswagen Polo 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów

... Matrycowe reflektory rodem z Touarega, system Travel Assist utrzymujący kontrolę nad autem do 210 km/h czy brak klasycznych zegarów niezależnie od wybranej wersji. Odświeżone Polo wjeżdża na rynek, ale w Polsce klientów gotowych na doposażenie ...

12 godzin temu

Gwiazdy na premierze BMW iX

Treser w muzeum w Pępowie. Zobaczysz tam nietypowego VW Polo

... W jednym z najbardziej interesujących muzeów motoryzacyjnych w Polsce, położonym tuż obok gdańskiego lotniska, zobaczyć można nietypowego Volkswagena Polo. To dzieło Waltera Tresera, który jest jednym z ojców napędu quattro. ... , firma zajęła ...

3 tygodnie temu

Używany Volkswagen Polo V - TSI nie takie straszne

... Jest prosty, poukładany, funkcjonalny i niezwykle popularny. Polo to jeden ze światowych hitów marki Volkswagen, a poprzednia generacja wciąż wygląda świeżo. Współczesne silniki TSI, mogą jednak odstraszać. Okazały się całkiem dobre, choć trzeba ...

8 miesięcy temu

Kuracja koloryzująca: zrobiłem Harlekina z VW Polo po liftingu

... W styczniu VW świętował 25. urodziny Polo Harlekina barwną wersją bieżącej generacji. Minęło kilka miesięcy i światło dzienne ujrzał lifting miejskiego volkswagena. Nie wiem, czemu niemiecki koncern nie chciał zaczekać ze świętowaniem do ...

6 miesięcy temu

Zasadziłem drzewa razem z Volkswagenem. To pierwszy taki projekt

... O działaniach proekologicznych łatwo się mówi, ale trudno zauważyć działania gigantów "na swoim podwórku". Polski oddział Volkswagena chce to zmienić i razem z dziennikarzami sadzi drzewa – pierwsze z nich zasadziłem na ziemiach zniszczonych ...

2 tygodnie temu

Odświeżona Mazda CX-5 z polskim cennikiem. Bazowo bez zmian

... Chętni mogą już składać zamówienia na Mazdę CX-5 po liftingu. Polski oddział marki pochwalił się oficjalnym cennikiem. Miłym zaskoczeniem jest fakt, że cena bazowej wersji pozostała bez zmian. ... To naprawdę rzadkie w dzisiejszych czasach. ...

5 dni temu

Test: Volkswagen Golf Variant – niezbyt modny, niezbyt lubiany

... Volkswagen Golf to rynkowy klasyk, ale w nowej generacji parę rzeczy poszło nie tak. Czy dlatego klienci go nie lubią? ... osi w wersji kombi jest większy aż o 5 cm w stosunku do hatchbacka! Jest tylko jeden problem. Według ocen na ...

miesiąc temu

Ostatnie pewniaki na rynku. 25 najlepszych 5-letnich modeli

... Niska awaryjność jest dla wielu z was kluczowa, nawet kiedy szukacie młodego auta używanego. Nie każdy, kto chce mieć tani w utrzymaniu samochód, jest skazany na starego grata. Oto zestawienie najlepszych modeli w wieku do 5 lat, jakie można ...

3 dni temu

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy"

... Volkswagen "wyciąga rękę" po tych, którzy dotąd nie myśleli o samochodzie z wtyczką. ID Pro S ma katalogowy zasięg równy 555 km i nie nosi na sobie plakietki premium, dzięki czemu ma być dostępny dla szerszej grupy odbiorców. Przy nim masz ...

2 tygodnie temu

Volkswagen Multivan kusi mnogością wersji. Znamy polskie ceny

... Volkswagen w końcu wycenił Multivana T7. To zupełnie nowa konstrukcja, która w niczym nie przypomina poprzednich odsłon. Jak większość nowych aut, nie jest też przesadnie tania. Cennik otwiera niemała kwota 191 031 zł. ... . Szczególnie gdy ...

4 tygodnie temu

Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy

... Volkswagen wprowadza nowe zelektryfikowane modele, ale prawdziwy koń pociągowy sprzedaży może być tylko jeden – Tiguan. ... Volkswagen Tiguan to samochód, który trafia prawie we wszystkie gusta. Ma duży bagażnik, funkcjonalne i przestronne ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie