Volkswagen Polo 5 generacji

Generacja
Volkswagen Polo 5 generacji
Volkswagen Polo 5 generacji - test i recenzja

Volkswagen Polo V (6R) zadebiutował w 2009 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Plasujące się w segmencie "B" Polo piątej generacji jest następcą modelu Polo IV (9N) i opiera się na płycie podłogowej Seata Ibizy IV. Do głównych konkurentów VW Polo V zaliczamy Forda Fiestę oraz Opla Corsę.

Mierzące 3970 mm długości, 1682 mm szerokości oraz 1485 mm wysokości Polo V dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Auto zostało zaprojektowane przez Waltera de'Silvę i wpisuje się w najnowszą gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował Volkswagen Golf VI. Co ciekawe, mimo że Polo V urosło w stosunku do swojego poprzednika, jego masa własna zmalała. VW Polo V otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Najnowsza generacja Polo dostępna jest z szeroką gamą jednostek napędowych. Listę silników benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,2 l TSI i mocy 60 KM lub 70 KM. Taki motor pozwala uzyskać setkę odpowiednio po 16,1 s lub 14,1 s i osiągnąć prędkość maksymalną 157 km/h lub 165 km/h. 1.2 l TSI występuje także w wersji o mocy 105 KM, która pozwala na sprint od 0-100 km/h w 9,7 s oraz rozwija prędkość maksymalną 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,0 l paliwa na 100 km w mieście.

W ofercie znajduje się także wariant 1,4 l TSI o mocy 85 KM, który może współpracować z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń producent przewidział opcję wyposażenia Polo V w wariancie 1,4 TSI o mocy 180 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 7,5 l/100 km, 5,1 l/100 km poza miastem oraz 5,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Polo GTI z jednostką 1,4 TSI dostępne jest tylko z automatyczną 7-stopniową przekładnią DSG.

Klienci mają do dyspozycji także warianty wysokoprężne. Pierwszym z nich jest jednostka o pojemności 1,2 l TDI i mocy 75 KM, która przyspiesza do setki w 13,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa Polo wyposażonego w tę jednostkę wynosi 3,8 l/100 km. W katalogu widnieje także wariant o pojemności 1,6 l TDI i mocy 90 KM, który we współpracy z technologią Bluemotion spala średnio 4,6 l paliwa na 100 km w cyklu miejskim. Co więcej, 1,6 L TDI może współpracować z automatyczną przekładnią DSG.

Najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest wariant o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM (dostępna wyłącznie w wersji highline lub cross). Sprint 0-100 km/h trwa 10,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim oscyluje w granicach 5,1 l/100 km.

Volkswagen Polo V oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline lub Cross. W standardzie auto ma m.in. kierunkowskazy wbudowane w lusterka, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 3-ramienną kierownicę oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Za dopłatą producent oferuje reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, kierownicę multifunkcyjną oraz system Easy Entry.

Dobre właściwości jezdne, materiały wykończeniowe przyzwoitej jakości, widoczność, możliwość wyposażenia auta w przekładnię DSG i atrakcyjna cena przemawiają za tym modelem. Jeśli jednak pragniesz kupić przestronny egzemplarz z mocnym silnikiem wysokoprężnym i pojemnym bagażnikiem, Volkswagen Polo V nie będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku 2010.

4.31
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Polo
Produkcja od2009
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Polo 5 generacji

Inne generacje Volkswagen Polo

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (4)

Volkswagen Polo 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Volkswagen Tiguan dostał dwa nowe silniki. Jeden znacie z Golfa GTI

... Volkswagen uzupełnił gamę odświeżonego Tiguana o dwie jednostki benzynowe, które dotychczas nie były dostępne w cenniku. Jedną z nich znacie już z poprzedniej odsłony, a drugą z nowego Golfa GTI. ... Dotychczas klienci chętni na zakup nowego ...

2 tygodnie temu

Test: Volkswagen Tiguan FL - zmiany są, ale mało znaczą

... Volkswagen Tiguan to niekwestionowany bestseller. Do tej pory sprzedawał się świetnie - czy więc możliwe, żeby po liftingu zyskał na tyle, by trafić do jeszcze większej liczby klientów? Zapraszam na film. ... 1938 Volkswagen Tiguan (2021) - test ...

2 miesiące temu

Volkswagen Transporter T7 i Multivan – nowa generacja w 2021 roku

... Volkswagen półoficjalnie zapowiedział premierę nowej generacji Volkswagena Transportera oznaczonej jako T7, która będzie miała miejsce w 2021 r. Najnowszy model ma być mniej użytkowy, a bardziej osobowy, zbliżony koncepcyjnie do mniejszego ...

2 miesiące temu

Pierwsza jazda: Volkswagen Caddy 5 - Golf w wersji użytkowej

... W przypadku samochodów użytkowych czas płynie wolniej, a premiera nowego modelu jest naprawdę dużym wydarzeniem. Nie inaczej jest z Volkswagenem Caddy, który doczekał się nowej generacji – produkowanej w Polsce - i ma teraz dużo wspólnego z ...

5 miesięcy temu

BMW 540d - mam nadzieję, że szybko nie zniknie

... Nowa generacja modelu zawsze niesie ze sobą sporo korzyści, bo auto zyskuje nowocześniejszy wygląd, ciekawe technologie i nowe rozwiązania. Czasem jednak bywa tak, że kolejnej generacji po prostu się obawiamy. Ja tak mam z BMW Serii 5. ... ...

miesiąc temu

ID.3 doczeka się wersji cabrio? Volkswagen chce być pierwszy

... ID.3 to pierwszy model Volkswagena zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne. Standardowo jest to kompaktowy hatchback. Wiele wskazuje jednak, że auto może doczekać się również wersji cabrio ... . Jeśli Volkswagenowi udałoby się przepchnąć ...

6 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie