Volkswagen Passat B7

Generacja
Volkswagen Passat B7
Volkswagen Passat B7 - test i recenzja

Volkswagen Passat B7 jest obecnie najnowszą generacją serii modelowej Passat i jednocześnie następcą Passata B6. Kwalifikowany w segmencie D Passat B7, zadebiutował w 2010 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Bazuje na przedłużonej płycie podłogowej poprzednika. Auto wpisuje się w nową gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował model o nazwie Scirocco. Główni rywale Passata B7 to Citroën C5, Ford Mondeo, Opel Insignia oraz Peugeot 407.

Siódma generacja Volkswagena Passata B7 mierzy 4769 mm, 1820 mm szerokości oraz 1474 mm wysokości, co oznacza, że jest to jeden z największych modeli w swojej klasie. Takie wymiary dają owoce w postaci komfortowej przestrzeni dla pasażerów i ogromnej pojemności bagażnika, która wynosi 565 l.

Passat B7 wygląda zdecydowanie nowocześniej od szóstej generacji modelu. Jest to zasługa przede wszystkim oświetlenia w technologii LED. Co więcej, stylistyka zewnętrzna wzorowana była na tej, którą charakteryzuje się flagowy model w palecie Volkswagena o nazwie Phaeton. Wewnątrz również poczujemy, że Klaus Bischoff oraz Walter de'Silva, główni projektanci Passata B7, inspirowali się właśnie Phaetonem. Wyposażenie już w standardzie obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy "MFA Plus", radio CD z ośmioma głośnikami czy elektrycznie sterowane szyby dla pasażerów z tyłu. Passat B7 w najlepszych wersjach wyposażenia (Comfortline i Highline) może śmiało konkurować z samochodami reprezentującymi bardziej prestiżowe segmenty.

Oferta silnikowa Volkswagena Passata jest tradycyjnie bardzo bogata. Producent proponuje łącznie sześć jednostek napędowych, w tym trzy benzynowe i trzy turbodiesle.

Listę silników benzynowych otwiera 1,4 l motor TSI o mocy 122 KM, który może współpracować z 6-biegową manualną bądź 7-stopniową przekładnią DSG. Volkswagen Passat B7 z taką jednostką przyspiesza do setki w nieco ponad 10 s, spala ok. 6,0 l/100 km w mieście i emituje 138 g/km CO2.

Nieco bardziej dynamiczna jest jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 160 KM, która również może zostać połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Listę silników benzynowych zamyka motor TSI o pojemności 2,0 l i mocy 210 KM. Egzemplarz Passata B7 z taką jednostką, przy współpracy z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-stopniową przekładnią DSG, przyspiesza do setki w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Jej jedynym minusem jest spalanie, który w mieście wynosi około 9,0 l na 100 km.

Jeśli chodzi o motory wysokoprężne, oszczędni zainteresują się wariantem o pojemności 1,6 TDI, który generuje 105 KM. Nie jest to demon prędkości, bo przyspieszenie do setki trwa nieco ponad 12 s, ale za to średnie spalanie w mieście plasuje się w granicach 4,5 l na 100 km.

Najbardziej dynamiczna jednostka napędzana ropą to 2,0 l TDI o mocy 140 lub 170 KM. Słabsza wersja potrzebuje 9,8 s, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a wariantowi 170 KM to samo zadanie zajmuje 8,5 s. Warto dodać, że obie jednostki spalają bardzo podobne ilości paliwa, zbliżone do poziomu 5,5 l na 100 km w mieście.

Jeśli szukasz ekonomicznego, przestronnego pojazdu i przymkniesz oko na mało precyzyjny układ kierowniczy i zbyt miękkie zawieszenie, Volkswagen Passat B7 będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Passat B7 występuje w dwóch wariantach nadwozia – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. W 2013 roku spodziewany jest następca siódmej generacji modelu Passat. Będzie on nosił nazwę Passat B8.

4.23
Ocena na postawie 19 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od2010
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Passat B7

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Passat B7: newsy, testy i recenzje

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... i zakończy się ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

4 dni temu

670-konny volkswagen passat na sprzedaż. Cena jak za nowego

... 93 000 zł, czyli niewiele mniej niż za nowego Volkswagena Passata, życzy sobie właściciel 10-letniej generacji B6. Różnica polega na silniku, bo pod maską tego auta tkwi prawdziwy diabeł. ... Volkswagen Passat B6 był jednym z ostatnich, w którym ...

2 miesiące temu

Nowy Volkswagen Passat prawie najtańszym autem w swojej klasie

... Volkswagen przebił barierę 100 tys. zł w cenniku nowego Passata i sprawił tym samym, że najnowszy model w tej klasie jest obecnie także jednym z najtańszych. Przejrzeliśmy najatrakcyjniejsze oferty. ... Nowy Volkswagen Passat kosztuje 99 990 zł. ...

2 miesiące temu

Volkswagen Passat pojedzie sam. Wystarczy, że mu zaufasz

... Co jest dowodem na to, że czas na zmianę modelu lub lifting? Obecnie jest to brak jakichkolwiek funkcji wspomagających kierowcę podczas jazdy. Jednak w klasie średniej lub wyższej, wymaga się więcej. Dlatego Volkswagen Passat po niedawnym ...

6 miesięcy temu

Nowy Volkswagen Passat debiutuje w USA. Jest inny niż w Europie

... Podczas gdy Ford i General Motors stopniowo odchodzą od klasycznych sedanów, Volkswagen obstaje przy swoim. Nowy Passat będzie jednym z niewielu przedstawicieli tego segmentu w USA. Czy uda mu się godnie reprezentować wymierający gatunek? ... ...

9 miesięcy temu

Volkswagen Arteon 2.0 TDI - test lepszego, ale droższego Passata

... Jest od Passata droższy o 27 600 zł, ale czy obiektywnie lepszym? Można Arteona traktować jak model bardziej prestiżowy, o pół klasy wyżej pozycjonowany, a bez cienia wątpliwości znacznie bardziej przyciągający spojrzenia przechodniów. Czy ...

2 miesiące temu

Nie ma drugiej takiej - Alpina B7 Mint Green

... Alpina to legendarna niemiecka marka produkująca sportowo-luksusowe pojazdy na bazie modeli BMW. Jednym z jej charakterystycznych elementów jest granatowy lakier nadwozia. Czasem jednak zdarzają się odstępstwa od tej reguły. Tak jak w przypadku ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie