Volkswagen Passat B7

Generacja
Volkswagen Passat B7
Volkswagen Passat B7 - test i recenzja

Volkswagen Passat B7 jest obecnie najnowszą generacją serii modelowej Passat i jednocześnie następcą Passata B6. Kwalifikowany w segmencie D Passat B7, zadebiutował w 2010 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Bazuje na przedłużonej płycie podłogowej poprzednika. Auto wpisuje się w nową gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował model o nazwie Scirocco. Główni rywale Passata B7 to Citroën C5, Ford Mondeo, Opel Insignia oraz Peugeot 407.

Siódma generacja Volkswagena Passata B7 mierzy 4769 mm, 1820 mm szerokości oraz 1474 mm wysokości, co oznacza, że jest to jeden z największych modeli w swojej klasie. Takie wymiary dają owoce w postaci komfortowej przestrzeni dla pasażerów i ogromnej pojemności bagażnika, która wynosi 565 l.

Passat B7 wygląda zdecydowanie nowocześniej od szóstej generacji modelu. Jest to zasługa przede wszystkim oświetlenia w technologii LED. Co więcej, stylistyka zewnętrzna wzorowana była na tej, którą charakteryzuje się flagowy model w palecie Volkswagena o nazwie Phaeton. Wewnątrz również poczujemy, że Klaus Bischoff oraz Walter de'Silva, główni projektanci Passata B7, inspirowali się właśnie Phaetonem. Wyposażenie już w standardzie obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy "MFA Plus", radio CD z ośmioma głośnikami czy elektrycznie sterowane szyby dla pasażerów z tyłu. Passat B7 w najlepszych wersjach wyposażenia (Comfortline i Highline) może śmiało konkurować z samochodami reprezentującymi bardziej prestiżowe segmenty.

Oferta silnikowa Volkswagena Passata jest tradycyjnie bardzo bogata. Producent proponuje łącznie sześć jednostek napędowych, w tym trzy benzynowe i trzy turbodiesle.

Listę silników benzynowych otwiera 1,4 l motor TSI o mocy 122 KM, który może współpracować z 6-biegową manualną bądź 7-stopniową przekładnią DSG. Volkswagen Passat B7 z taką jednostką przyspiesza do setki w nieco ponad 10 s, spala ok. 6,0 l/100 km w mieście i emituje 138 g/km CO2.

Nieco bardziej dynamiczna jest jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 160 KM, która również może zostać połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Listę silników benzynowych zamyka motor TSI o pojemności 2,0 l i mocy 210 KM. Egzemplarz Passata B7 z taką jednostką, przy współpracy z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-stopniową przekładnią DSG, przyspiesza do setki w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Jej jedynym minusem jest spalanie, który w mieście wynosi około 9,0 l na 100 km.

Jeśli chodzi o motory wysokoprężne, oszczędni zainteresują się wariantem o pojemności 1,6 TDI, który generuje 105 KM. Nie jest to demon prędkości, bo przyspieszenie do setki trwa nieco ponad 12 s, ale za to średnie spalanie w mieście plasuje się w granicach 4,5 l na 100 km.

Najbardziej dynamiczna jednostka napędzana ropą to 2,0 l TDI o mocy 140 lub 170 KM. Słabsza wersja potrzebuje 9,8 s, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a wariantowi 170 KM to samo zadanie zajmuje 8,5 s. Warto dodać, że obie jednostki spalają bardzo podobne ilości paliwa, zbliżone do poziomu 5,5 l na 100 km w mieście.

Jeśli szukasz ekonomicznego, przestronnego pojazdu i przymkniesz oko na mało precyzyjny układ kierowniczy i zbyt miękkie zawieszenie, Volkswagen Passat B7 będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Passat B7 występuje w dwóch wariantach nadwozia – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. W 2013 roku spodziewany jest następca siódmej generacji modelu Passat. Będzie on nosił nazwę Passat B8.

4.23
Ocena na postawie 19 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od2010
Produkcja do2015

Wybrane wersje Volkswagen Passat B7

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Passat B7: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia 2019 - Prolog

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie