Volkswagen Golf 2 generacji

Generacja
Volkswagen Golf 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Na początku lat 80. XX wieku Volkswagen zyskiwał coraz więcej zadowolonych klientów, a po ogromnym sukcesie następcy Garbusa, czyli Golfa Mk1, Niemcy bardzo wysoko podnieśli poprzeczkę nie tylko konkurencji, ale też sobie.

Więc kiedy w 1983 roku do niemieckich salonów trafił Volkswagen Golf Mk2, wszyscy zadawali sobie jedno pytanie: czy jest on tak samo dobry jak poprzednik?

Niemcy postarali się, żeby nowy model był pod każdym względem lepszy od Mk1. Zaczęli od płyty podłogowej, zwiększając rozstaw osi o 75 mm. Długość auta wzrosła o 250 mm. Dzięki temu zwiększyła się nie tylko ilość miejsca na nogi, z której ucieszą się pasażerowie tylnej kanapy, ale również pojemność bagażnika, który teraz pomieści maksymalnie 336 l.

W podstawowej wersji wyposażenia C auto stało na 13-calowych felgach wciśniętych w opony 155/70. Co ciekawe, mimo braku wspomagania kierownicy czy trybu przerywającego wycieraczek samochód był wyposażony w szyberdach, a w niektórych wersjach nawet w automatyczną skrzynię biegów.

Najsłabsza jednostka benzynowa dostępna w Golfie Mk2 to benzynowy motor o pojemności 1,0 l, generujący 45 KM oraz 74 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku o jakichkolwiek osiągach można zapomnieć.

Podobnie jest z najsłabszym dieslem - silnikiem 1.6 D o mocy 55 KM i 100 Nm momentu obrotowego. Pierwsza setka w 18 s i prędkość maksymalna nieco ponad 140 km/h. Na szczęście jednak diesel broni się niskim spalaniem oraz bezawaryjnością, a jednostka ta była dostępna także w mocniejszych wersjach TD oraz TDic/GTD, w których rozwijała nawet 80 KM.

W 1985 roku, dwa lata po wejściu na rynek Golfa Mk2, debiutuje nowy Golf GTI. Auto jest napędzane szesnastozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l, produkującym 139 KM. To jednak nie najszybsza wersja Golfa Mk2, ponieważ w 1989 roku na rynku pojawiły się dwie specjalne wersje: Golf Rallye oraz Golf G60 Limited.

Rallye było wersją wyposażoną w nieco zmienione nadwozie i przednie reflektory przypominające z wyglądu te z Jetty. G60 to natomiast oznaczenie jednostki benzynowej o pojemności 1,8 l wspomaganej kompresorem. Silniki te osiągały nawet 210 KM oraz 247 Nm momentu obrotowego.
Jednak w topowej wersji Limited, czyli tej o mocy 210 KM, liczba wyprodukowanych egzemplarzy została ograniczona do 71 sztuk, a za każdą z nich trzeba było zapłacić wówczas aż 68 500 marek niemieckich. Każdy z tych Golfów rozpędzał się do pierwszej setki w 7,4 s oraz osiągał prędkość maksymalną 231 km/h.

Spośród wielu wersji specjalnych warto zwrócić na Golfa Country wyposażonego w nieco wyższe zawieszenie, zmienione zderzaki oraz napęd na cztery koła. Chodziło o to, by auto radziło sobie także poza drogami utwardzonymi. Powstało zaledwie 6697 egzemplarzy Golfa Country.

W lutym 1986 roku Volkswagen zaprezentował pierwszą wersję Golfa z napędem na cztery koła. Golf Syncro, bo tak nazywało się to auto, dostępny był w obu wersjach nadwoziowych (trzy- oraz pięciodrzwiowej), a pod jego maską pracował benzynowy silnik o pojemności 1,8 l.
Przez prawie 10 lat produkcji Volkswagena Golfa Mk2 z fabryk wyjechało ponad 6,3 miliona

Gigantyczna popularność Golfa drugiej generacji oraz niezawodne jednostki napędowe przyniosły Volkswagenowi opinię producenta niezniszczalnych i bardzo praktycznych samochodów. Do dzisiaj po drogach, również naszego kraju, jeździ mnóstwo Golfów Mk2, które nadal dobrze sprawdzają się w swojej roli – są tanim środkiem transportu.

Tanie części zamienne, niskie koszty utrzymania, niezawodne silniki wysokoprężne to tylko jedne z zalet Golfa Mk2. Do wad można zaliczyć przestarzałą konstrukcję, niski poziom bezpieczeństwa oraz praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia.

4.01
Ocena na postawie 146 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Golf
Produkcja od1983
Produkcja do1992

Wybrane wersje Volkswagen Golf 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Golf

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (103)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6

Volkswagen Golf 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie