Volkswagen Golf 7 generacji

Generacja
Volkswagen Golf 7 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W drugiej połowie 2012 roku Volkswagen zaprezentował siódmą generację najpopularniejszego samochodu kompaktowego świata – Golfa.

W przeciwieństwie do auta szóstej generacji, która była tylko poważnie zmodyfikowaną wersją Golfa piątej serii, nowy Golf jest zupełnie nową, zaprojektowaną od zera konstrukcją. Nowy w przypadku Golfa nie znaczy rewolucyjny. Zresztą Golf nie musi przechodzić żadnych rewolucji konstrukcyjnych czy stylistycznych – wystarczy ewolucja.

Patrząc na nowe auto, łatwo się domyślić, że to Golf, a jeśli nawet oglądający miałby problem z rozpoznaniem choćby marki samochodu, to szybko sprawę wyjaśni wielki znaczek Volkswagena pod maską silnika. Golf VII stał się bardziej kanciasty i wyrazisty w porównaniu ze starszym autem. Z przodu wzrok przyciągają reflektory podobne do tych z Polo, a z boku ciekawie prezentuje się przetłoczenie na przednich i tylnych drzwiach, które nawiązuje do pradziadka Golfa VII – Golfa drugiej generacji.

W porównaniu z poprzednikiem nowe auto urosło wzdłuż i wszerz, ale stało się nieco niższe. Samochód jest mniej więcej dłuższy o 55 mm i szerszy o około 10 mm. Ważniejsze jednak, że znacznie, bo aż o 60 mm, wzrósł rozstaw osi Golfa VII, co przełożyło się nie tylko na większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej, ale także na zwiększenie pojemności bagażnika z 350 l (Golf VI) do 380 l.

Kabina pasażerska nie dość, że jest całkiem duża, to jeszcze doskonale zagospodarowana. Deska rozdzielcza to wzór do naśladowania pod względem funkcjonalności. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w miejscach, w których kierowca się ich spodziewa. Można mieć pewne zastrzeżenia do stylistyki deski rozdzielczej, bo nie jest ona tak futurystyczna jak w Hondzie Civic, ale najwyraźniej wnętrza Golfa podobają się bardziej, skoro to auto jest kupowane znacznie częściej niż Civic.
Wracając do samej deski rozdzielczej i tunelu środkowego, warto zauważyć, że części te są nastawione na kierowcę, co widać po skręceniu środkowej części w kierunku miejsca dla kierującego. Pod tym względem wnętrze przypomina to z Golfa trzeciej generacji.

Nowa konstrukcja nadwozia Golfa jest znacznie sztywniejsza niż w aucie poprzedniej generacji. W połączeniu z zawieszeniem o nowych nastawach oraz minimalnie większym rozstawem kół sprawia to, że nowy Volkswagen prowadzi się jak po sznurku – przynajmniej tak twierdzi producent.

Od samego początku auto jest sprzedawane zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Podstawowym motorem jest 1,4-litrowiec z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który charakteryzuje się mocą 140 KM i momentem obrotowym aż 250 Nm. Z silnikiem może być powiązana 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia. W tej chwili uzupełnieniem wspomnianego silnika jest mniejszy motor o objętości skokowej 1,2 l. Podobnie jak większy brat ten silnik również ma do pomocy turbosprężarkę, dzięki której rozwija moc 105 KM. W jego przypadku dostępna jest tylko manualna 5-biegowa skrzynia. Na niektórych rynkach, np. w Polsce, jednostka 1,2-litrowa jest oferowana też jako 85-konna, a agregat 1,4-litrowy również jako 122-konny.

Paleta silników o zapłonie samoczynnym na razie składa się z dwóch jednostek. Obie mają wtrysk zasobnikowy i turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic. Mniejszy silnik, 1,6-litrowy, rozwija moc 105 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Do niego można wybrać manualną (5-biegową) lub zautomatyzowaną (7-biegową) skrzynię biegów. Z tą pierwszą zużycie paliwa przez silnik Golfa na trasie teoretycznie wynosi zaledwie 3,3 l/100 km, a emisja CO2 na każdy kilometr to 99 g. Oczywiście w realnych warunkach należy liczyć się ze zużyciem oleju napędowego większym o około 1-1,5 l na każdą setkę.

Większy z diesli ma objętość skokową 2,0 l i moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W jego wypadku dostępne są dwie 6-biegowe skrzynie – jedna manualna, a druga dwusprzęgłowa. Golf 2.0 TDI zużywa nieco więcej paliwa niż jego słabszy brat, ale i tak jego ilości są znikome.

Poza nowymi technologiami zastosowanymi w jednostkach napędowych Golfa Volkswagen zadbał o możliwie nowoczesne materiały do konstrukcji całego samochodu. Ma to przełożenie na dość niską masę własną Golfa VII, która jest niższa średnio o 100 kg niż w poprzedniku.

W wyposażeniu seryjnym najtańszej wersji na rynku polskim znajdują się systemy ABS, ASR, ESP, dwie czołowe poduszki gazowe, dwie boczne poduszki powietrzne, dwie kurtyny oraz poduszka kolanowa, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja czy wspomaganie kierownicy.
W Polsce najtańszy Golf (1,2 TSI – 85 KM) kosztuje 59 900 zł w wersji 3-drzwiowej i o 1270 zł więcej w odmianie 5-drzwiowej (stan na 29.09.2012 r.).W drugiej połowie 2012 roku Volkswagen zaprezentował siódmą generację najpopularniejszego samochodu kompaktowego świata – Golfa.

W przeciwieństwie do auta szóstej generacji, która była tylko poważnie zmodyfikowaną wersją Golfa piątej serii, nowy Golf jest zupełnie nową, zaprojektowaną od zera konstrukcją. Nowy w przypadku Golfa nie znaczy rewolucyjny. Zresztą Golf nie musi przechodzić żadnych rewolucji konstrukcyjnych czy stylistycznych – wystarczy ewolucja.

Patrząc na nowe auto, łatwo się domyślić, że to Golf, a jeśli nawet oglądający miałby problem z rozpoznaniem choćby marki samochodu, to szybko sprawę wyjaśni wielki znaczek Volkswagena pod maską silnika. Golf VII stał się bardziej kanciasty i wyrazisty w porównaniu ze starszym autem. Z przodu wzrok przyciągają reflektory podobne do tych z Polo, a z boku ciekawie prezentuje się przetłoczenie na przednich i tylnych drzwiach, które nawiązuje do pradziadka Golfa VII – Golfa drugiej generacji.

W porównaniu z poprzednikiem nowe auto urosło wzdłuż i wszerz, ale stało się nieco niższe. Samochód jest mniej więcej dłuższy o 55 mm i szerszy o około 10 mm. Ważniejsze jednak, że znacznie, bo aż o 60 mm, wzrósł rozstaw osi Golfa VII, co przełożyło się nie tylko na większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej, ale także na zwiększenie pojemności bagażnika z 350 l (Golf VI) do 380 l.

Kabina pasażerska nie dość, że jest całkiem duża, to jeszcze doskonale zagospodarowana. Deska rozdzielcza to wzór do naśladowania pod względem funkcjonalności. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w miejscach, w których kierowca się ich spodziewa. Można mieć pewne zastrzeżenia do stylistyki deski rozdzielczej, bo nie jest ona tak futurystyczna jak w Hondzie Civic, ale najwyraźniej wnętrza Golfa podobają się bardziej, skoro to auto jest kupowane znacznie częściej niż Civic.
Wracając do samej deski rozdzielczej i tunelu środkowego, warto zauważyć, że części te są nastawione na kierowcę, co widać po skręceniu środkowej części w kierunku miejsca dla kierującego. Pod tym względem wnętrze przypomina to z Golfa trzeciej generacji.

Nowa konstrukcja nadwozia Golfa jest znacznie sztywniejsza niż w aucie poprzedniej generacji. W połączeniu z zawieszeniem o nowych nastawach oraz minimalnie większym rozstawem kół sprawia to, że nowy Volkswagen prowadzi się jak po sznurku – przynajmniej tak twierdzi producent.

Od samego początku auto jest sprzedawane zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Podstawowym motorem jest 1,4-litrowiec z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który charakteryzuje się mocą 140 KM i momentem obrotowym aż 250 Nm. Z silnikiem może być powiązana 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia. W tej chwili uzupełnieniem wspomnianego silnika jest mniejszy motor o objętości skokowej 1,2 l. Podobnie jak większy brat ten silnik również ma do pomocy turbosprężarkę, dzięki której rozwija moc 105 KM. W jego przypadku dostępna jest tylko manualna 5-biegowa skrzynia. Na niektórych rynkach, np. w Polsce, jednostka 1,2-litrowa jest oferowana też jako 85-konna, a agregat 1,4-litrowy również jako 122-konny.

Paleta silników o zapłonie samoczynnym na razie składa się z dwóch jednostek. Obie mają wtrysk zasobnikowy i turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic. Mniejszy silnik, 1,6-litrowy, rozwija moc 105 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Do niego można wybrać manualną (5-biegową) lub zautomatyzowaną (7-biegową) skrzynię biegów. Z tą pierwszą zużycie paliwa przez silnik Golfa na trasie teoretycznie wynosi zaledwie 3,3 l/100 km, a emisja CO2 na każdy kilometr to 99 g. Oczywiście w realnych warunkach należy liczyć się ze zużyciem oleju napędowego większym o około 1-1,5 l na każdą setkę.

Większy z diesli ma objętość skokową 2,0 l i moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W jego wypadku dostępne są dwie 6-biegowe skrzynie – jedna manualna, a druga dwusprzęgłowa. Golf 2.0 TDI zużywa nieco więcej paliwa niż jego słabszy brat, ale i tak jego ilości są znikome.

Poza nowymi technologiami zastosowanymi w jednostkach napędowych Golfa Volkswagen zadbał o możliwie nowoczesne materiały do konstrukcji całego samochodu. Ma to przełożenie na dość niską masę własną Golfa VII, która jest niższa średnio o 100 kg niż w poprzedniku.

W wyposażeniu seryjnym najtańszej wersji na rynku polskim znajdują się systemy ABS, ASR, ESP, dwie czołowe poduszki gazowe, dwie boczne poduszki powietrzne, dwie kurtyny oraz poduszka kolanowa, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja czy wspomaganie kierownicy.
W Polsce najtańszy Golf (1,2 TSI – 85 KM) kosztuje 59 900 zł w wersji 3-drzwiowej i o 1270 zł więcej w odmianie 5-drzwiowej (stan na 29.09.2012 r.).

4.88
Ocena na postawie 40 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Golf
Produkcja od2012
Produkcja do2017

Wybrane wersje Volkswagen Golf 7 generacji

Inne generacje Volkswagen Golf

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Golf 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Koniec zwykłego Golfa w USA. Zostaną tylko sportowe wersje

... Po Passacie przyszedł czas na Golfa. Amerykański oddział Volkswagena oficjalnie poinformował, że kończy produkcję kompaktu w meksykańskiej fabryce w Puebla. Następca przybędzie za Ocean, ale tylko w sportowych odmianach GTI oraz R. ... Pierwszy ...

2 dni temu

Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?

Volkswagen Golf 8 z cennikiem na rok 2021

... Gama Golfa ósmej generacji sukcesywnie się rozrasta. W nieco ponad rok od premiery nareszcie możemy cieszyć się pełną dostępnością wersji napędowych oraz wyposażeniowych. Jak kształtują się ich ceny na rok 2021? ... jeszcze wyżej, bo aż na 156 ...

3 tygodnie temu

Volkswagen Tiguan FL - zmiany są, ale mało znaczą

... Volkswagen Tiguan to niekwestionowany bestseller. Do tej pory sprzedawał się świetnie - czy więc możliwe, żeby po liftingu zyskał na tyle, by trafić do jeszcze większej liczby klientów? ... W 2019 roku Volkswagen Tiguan sprzedał się w liczbie aż ...

4 dni temu

Nowy Volkswagen Golf GTI już w salonach. Polskie ceny modelu

... Volkswagen nareszcie wycenił najnowszą odsłonę swojego ostrego hatchbacka. Golf GTI ósmej generacji debiutuje tylko z jedną dostępną konfiguracją napędu i w jednej wersji wyposażenia. Chętni na więcej muszą posiłkować się długą listą opcji. ... ...

5 miesięcy temu

Volkswagen Transporter T7 i Multivan – nowa generacja w 2021 roku

... Volkswagen półoficjalnie zapowiedział premierę nowej generacji Volkswagena Transportera oznaczonej jako T7, która będzie miała miejsce w 2021 r. Najnowszy model ma być mniej użytkowy, a bardziej osobowy, zbliżony koncepcyjnie do mniejszego ...

miesiąc temu

Volkswagen Golf R w oficjalnej zapowiedzi. Będzie mocny jak nigdy

... Volkswagen Golf 8 niebawem doczeka się ostrej odmiany R. Jej debiut zaplanowano na 4 listopada 2020 roku. Już dziś jednak wiemy, czego powinniśmy się spodziewać. Duża moc i napęd na 4 koła będą głównymi wyróżnikami tego wariantu. ... Po prawie ...

3 miesiące temu

Pierwsza jazda: Volkswagen Caddy 5 - Golf w wersji użytkowej

... W przypadku samochodów użytkowych czas płynie wolniej, a premiera nowego modelu jest naprawdę dużym wydarzeniem. Nie inaczej jest z Volkswagenem Caddy, który doczekał się nowej generacji – produkowanej w Polsce - i ma teraz dużo wspólnego z ...

3 miesiące temu

Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi. Ósma generacja Golfa w praktycznym wydaniu Variant właśnie wjechała do polskich salonów. Oferta jest nieco bardziej ograniczona niż w przypadku standardowej odmiany, a ceny dość wysokie. Za najtańsze ...

4 miesiące temu

Test: Volkswagen T-Roc R - najbliżej klasycznego GTI, jak się da

... Sportowy SUV – dla wielu oksymoron, ale dla tych bardziej świadomych – obietnica najbardziej praktycznych koni mechanicznych, jakie można sobie wyobrazić. Czy w takim razie Volkswagen T-Roc R jest zabójcą teoretycznie mniej sensownego Golfa R? ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie