Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Golf 7 generacji

Generacja
Volkswagen Golf 7 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W drugiej połowie 2012 roku Volkswagen zaprezentował siódmą generację najpopularniejszego samochodu kompaktowego świata – Golfa.

W przeciwieństwie do auta szóstej generacji, która była tylko poważnie zmodyfikowaną wersją Golfa piątej serii, nowy Golf jest zupełnie nową, zaprojektowaną od zera konstrukcją. Nowy w przypadku Golfa nie znaczy rewolucyjny. Zresztą Golf nie musi przechodzić żadnych rewolucji konstrukcyjnych czy stylistycznych – wystarczy ewolucja.

Patrząc na nowe auto, łatwo się domyślić, że to Golf, a jeśli nawet oglądający miałby problem z rozpoznaniem choćby marki samochodu, to szybko sprawę wyjaśni wielki znaczek Volkswagena pod maską silnika. Golf VII stał się bardziej kanciasty i wyrazisty w porównaniu ze starszym autem. Z przodu wzrok przyciągają reflektory podobne do tych z Polo, a z boku ciekawie prezentuje się przetłoczenie na przednich i tylnych drzwiach, które nawiązuje do pradziadka Golfa VII – Golfa drugiej generacji.

W porównaniu z poprzednikiem nowe auto urosło wzdłuż i wszerz, ale stało się nieco niższe. Samochód jest mniej więcej dłuższy o 55 mm i szerszy o około 10 mm. Ważniejsze jednak, że znacznie, bo aż o 60 mm, wzrósł rozstaw osi Golfa VII, co przełożyło się nie tylko na większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej, ale także na zwiększenie pojemności bagażnika z 350 l (Golf VI) do 380 l.

Kabina pasażerska nie dość, że jest całkiem duża, to jeszcze doskonale zagospodarowana. Deska rozdzielcza to wzór do naśladowania pod względem funkcjonalności. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w miejscach, w których kierowca się ich spodziewa. Można mieć pewne zastrzeżenia do stylistyki deski rozdzielczej, bo nie jest ona tak futurystyczna jak w Hondzie Civic, ale najwyraźniej wnętrza Golfa podobają się bardziej, skoro to auto jest kupowane znacznie częściej niż Civic.
Wracając do samej deski rozdzielczej i tunelu środkowego, warto zauważyć, że części te są nastawione na kierowcę, co widać po skręceniu środkowej części w kierunku miejsca dla kierującego. Pod tym względem wnętrze przypomina to z Golfa trzeciej generacji.

Nowa konstrukcja nadwozia Golfa jest znacznie sztywniejsza niż w aucie poprzedniej generacji. W połączeniu z zawieszeniem o nowych nastawach oraz minimalnie większym rozstawem kół sprawia to, że nowy Volkswagen prowadzi się jak po sznurku – przynajmniej tak twierdzi producent.

Od samego początku auto jest sprzedawane zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Podstawowym motorem jest 1,4-litrowiec z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który charakteryzuje się mocą 140 KM i momentem obrotowym aż 250 Nm. Z silnikiem może być powiązana 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia. W tej chwili uzupełnieniem wspomnianego silnika jest mniejszy motor o objętości skokowej 1,2 l. Podobnie jak większy brat ten silnik również ma do pomocy turbosprężarkę, dzięki której rozwija moc 105 KM. W jego przypadku dostępna jest tylko manualna 5-biegowa skrzynia. Na niektórych rynkach, np. w Polsce, jednostka 1,2-litrowa jest oferowana też jako 85-konna, a agregat 1,4-litrowy również jako 122-konny.

Paleta silników o zapłonie samoczynnym na razie składa się z dwóch jednostek. Obie mają wtrysk zasobnikowy i turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic. Mniejszy silnik, 1,6-litrowy, rozwija moc 105 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Do niego można wybrać manualną (5-biegową) lub zautomatyzowaną (7-biegową) skrzynię biegów. Z tą pierwszą zużycie paliwa przez silnik Golfa na trasie teoretycznie wynosi zaledwie 3,3 l/100 km, a emisja CO2 na każdy kilometr to 99 g. Oczywiście w realnych warunkach należy liczyć się ze zużyciem oleju napędowego większym o około 1-1,5 l na każdą setkę.

Większy z diesli ma objętość skokową 2,0 l i moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W jego wypadku dostępne są dwie 6-biegowe skrzynie – jedna manualna, a druga dwusprzęgłowa. Golf 2.0 TDI zużywa nieco więcej paliwa niż jego słabszy brat, ale i tak jego ilości są znikome.

Poza nowymi technologiami zastosowanymi w jednostkach napędowych Golfa Volkswagen zadbał o możliwie nowoczesne materiały do konstrukcji całego samochodu. Ma to przełożenie na dość niską masę własną Golfa VII, która jest niższa średnio o 100 kg niż w poprzedniku.

W wyposażeniu seryjnym najtańszej wersji na rynku polskim znajdują się systemy ABS, ASR, ESP, dwie czołowe poduszki gazowe, dwie boczne poduszki powietrzne, dwie kurtyny oraz poduszka kolanowa, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja czy wspomaganie kierownicy.
W Polsce najtańszy Golf (1,2 TSI – 85 KM) kosztuje 59 900 zł w wersji 3-drzwiowej i o 1270 zł więcej w odmianie 5-drzwiowej (stan na 29.09.2012 r.).W drugiej połowie 2012 roku Volkswagen zaprezentował siódmą generację najpopularniejszego samochodu kompaktowego świata – Golfa.

W przeciwieństwie do auta szóstej generacji, która była tylko poważnie zmodyfikowaną wersją Golfa piątej serii, nowy Golf jest zupełnie nową, zaprojektowaną od zera konstrukcją. Nowy w przypadku Golfa nie znaczy rewolucyjny. Zresztą Golf nie musi przechodzić żadnych rewolucji konstrukcyjnych czy stylistycznych – wystarczy ewolucja.

Patrząc na nowe auto, łatwo się domyślić, że to Golf, a jeśli nawet oglądający miałby problem z rozpoznaniem choćby marki samochodu, to szybko sprawę wyjaśni wielki znaczek Volkswagena pod maską silnika. Golf VII stał się bardziej kanciasty i wyrazisty w porównaniu ze starszym autem. Z przodu wzrok przyciągają reflektory podobne do tych z Polo, a z boku ciekawie prezentuje się przetłoczenie na przednich i tylnych drzwiach, które nawiązuje do pradziadka Golfa VII – Golfa drugiej generacji.

W porównaniu z poprzednikiem nowe auto urosło wzdłuż i wszerz, ale stało się nieco niższe. Samochód jest mniej więcej dłuższy o 55 mm i szerszy o około 10 mm. Ważniejsze jednak, że znacznie, bo aż o 60 mm, wzrósł rozstaw osi Golfa VII, co przełożyło się nie tylko na większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej, ale także na zwiększenie pojemności bagażnika z 350 l (Golf VI) do 380 l.

Kabina pasażerska nie dość, że jest całkiem duża, to jeszcze doskonale zagospodarowana. Deska rozdzielcza to wzór do naśladowania pod względem funkcjonalności. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w miejscach, w których kierowca się ich spodziewa. Można mieć pewne zastrzeżenia do stylistyki deski rozdzielczej, bo nie jest ona tak futurystyczna jak w Hondzie Civic, ale najwyraźniej wnętrza Golfa podobają się bardziej, skoro to auto jest kupowane znacznie częściej niż Civic.
Wracając do samej deski rozdzielczej i tunelu środkowego, warto zauważyć, że części te są nastawione na kierowcę, co widać po skręceniu środkowej części w kierunku miejsca dla kierującego. Pod tym względem wnętrze przypomina to z Golfa trzeciej generacji.

Nowa konstrukcja nadwozia Golfa jest znacznie sztywniejsza niż w aucie poprzedniej generacji. W połączeniu z zawieszeniem o nowych nastawach oraz minimalnie większym rozstawem kół sprawia to, że nowy Volkswagen prowadzi się jak po sznurku – przynajmniej tak twierdzi producent.

Od samego początku auto jest sprzedawane zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Podstawowym motorem jest 1,4-litrowiec z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który charakteryzuje się mocą 140 KM i momentem obrotowym aż 250 Nm. Z silnikiem może być powiązana 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia. W tej chwili uzupełnieniem wspomnianego silnika jest mniejszy motor o objętości skokowej 1,2 l. Podobnie jak większy brat ten silnik również ma do pomocy turbosprężarkę, dzięki której rozwija moc 105 KM. W jego przypadku dostępna jest tylko manualna 5-biegowa skrzynia. Na niektórych rynkach, np. w Polsce, jednostka 1,2-litrowa jest oferowana też jako 85-konna, a agregat 1,4-litrowy również jako 122-konny.

Paleta silników o zapłonie samoczynnym na razie składa się z dwóch jednostek. Obie mają wtrysk zasobnikowy i turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic. Mniejszy silnik, 1,6-litrowy, rozwija moc 105 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Do niego można wybrać manualną (5-biegową) lub zautomatyzowaną (7-biegową) skrzynię biegów. Z tą pierwszą zużycie paliwa przez silnik Golfa na trasie teoretycznie wynosi zaledwie 3,3 l/100 km, a emisja CO2 na każdy kilometr to 99 g. Oczywiście w realnych warunkach należy liczyć się ze zużyciem oleju napędowego większym o około 1-1,5 l na każdą setkę.

Większy z diesli ma objętość skokową 2,0 l i moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W jego wypadku dostępne są dwie 6-biegowe skrzynie – jedna manualna, a druga dwusprzęgłowa. Golf 2.0 TDI zużywa nieco więcej paliwa niż jego słabszy brat, ale i tak jego ilości są znikome.

Poza nowymi technologiami zastosowanymi w jednostkach napędowych Golfa Volkswagen zadbał o możliwie nowoczesne materiały do konstrukcji całego samochodu. Ma to przełożenie na dość niską masę własną Golfa VII, która jest niższa średnio o 100 kg niż w poprzedniku.

W wyposażeniu seryjnym najtańszej wersji na rynku polskim znajdują się systemy ABS, ASR, ESP, dwie czołowe poduszki gazowe, dwie boczne poduszki powietrzne, dwie kurtyny oraz poduszka kolanowa, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja czy wspomaganie kierownicy.
W Polsce najtańszy Golf (1,2 TSI – 85 KM) kosztuje 59 900 zł w wersji 3-drzwiowej i o 1270 zł więcej w odmianie 5-drzwiowej (stan na 29.09.2012 r.).

4.88
Ocena na postawie 40 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Golf
Produkcja od2012
Produkcja do2017

Wybrane wersje Volkswagen Golf 7 generacji

Inne generacje Volkswagen Golf

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Golf 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Test: Volkswagen T-Roc R - Golf R w przebraniu?

... Volkswagen T-Roc R, gdy przejrzymy jego dane na papierze, wydaje się być Golfem R w przebraniu. Czy rzeczywiście tak jest? ... , od której można już wymagać pewnych rzeczy, choćby miękkich plastików. Volkswagen T-Roc R i Golf R - różnice ...

2 tygodnie temu

STAG: Q&A ODCINEK 3

Test klasyka: Mazda RX-7 - wirujący tłok zakręcił mi w głowie

... Nie tak kultowa jak ostatnia generacja, nie tak cenna jak pierwsze egzemplarze. Mazda RX-7 z końcówki lat 80. to świetny materiał na niecodziennego youngtimera, a ceny (jeszcze) są zachęcające ... To logiczne, że myśląc o RX-7, mamy przed oczami ...

3 tygodnie temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

6 miesięcy temu

Tak wygląda nowy Volkswagen Golf GTI. Więcej dowiemy się w Genewie

... Volkswagen potwierdził datę premiery nowego Golfa GTI i przy okazji opublikował oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy, jak będzie prezentował się przód gorącego hatchbacka z Wolfsburga. Nowy wygląd to jednak nie wszystko - czekają nas bowiem ...

6 miesięcy temu

VW uzupełnia gamę nowego Golfa o silniki 1.0. Jest znacznie taniej

... Polski oddział Volkswagena opublikował pełny cennik Golfa ósmej generacji. Oprócz promocyjnych cen obowiązujących dla wszystkich wariantów znajdziemy w nim również nieobecne dotychczas silniki 1.0, które są znacznie tańszą opcją od większych ...

5 miesięcy temu

Nowy Volkswagen Golf wkracza w ostatnią fazę testów

... Ósma generacja Volkswagena Golfa nie zadebiutuje podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, lecz nieco później, na oddzielnym evencie. Jeśli wierzyć zapowiedziom przedstawicieli niemieckiej marki, stanie się to jeszcze jesienią. Auto wkracza ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie