Toyota Hilux 7 generacji

Generacja
Toyota Hilux 7 generacji

W 2005 roku Toyota wymieniła Hiluxa VI na nowsze auto. Kolejny, siódmy już Hilux stał się większy i nowocześniejszy. Nadwozie jest bardziej zaokrąglone i wygląda bardziej elegancko. Projektanci zastosowali znacznie większe przednie reflektory i potężniejszą osłonę chłodnicy. Do wyboru są kabiny o trzech długościach. Dwudrzwiowa dostępna jest w wersji normalnej i nieco przedłużonej. W Polsce Toyota oferowana jest tylko jako auto dwudrzwiowe przedłużone lub czterodrzwiowe.

Wewnątrz miejsca jest wystarczająco dużo zarówno na nogi, jak i nad głowami. Siedzenia są duże i wygodne, dzięki czemu nawet dłuższa podróż Hiluxem nie powoduje u pasażerów bólu kręgosłupa czy dyskomfortu. Podstawowa wersja auta jest wyposażona tylko w podgrzewane lusterka oraz dwie przednie poduszki powietrzne – dla kierowcy i pasażera. Na naszym ryku Hiluxa z dwudrzwiową przedłużaną kabiną można nabyć w pięciu poziomach wyposażenia (odmiana 4-drzwiowa jest sprzedawana tylko w najtańszej i najdroższej opcji). W zależności od wersji w standardzie znajdują się takie elementy, jak: elektrycznie sterowane lusterka, reflektory przeciwmgielne, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, ABS z EBD, ESP, system wspomagania nagłego hamowania BA i boczne poduszki gazowe.

Tak jak w poprzedniku przednie zawieszenie jest niezależne i wyposażone w amortyzatory i sprężyny śrubowe, a tylne to sztywna belka również oparta na sprężynach śrubowych. Tego typu rozwiązanie z przodu zwiększa komfort podróżowania, choć w pewnym stopniu odbiera zdolności terenowe Hiluxowi, z których słynął w pierwszych generacjach. Nowe auto jest za to oferowane z zawieszeniem normalnym i podwyższonym.

Wzorem starszych aut nowa Toyota jest dostępna z napędem tylko na tylne koła lub na obie osie. Na rynkach, na których występuje Hilux, producent sprzedaje różne konfiguracje napędu i silników.

Ogólnie pod maską Hiluxa VII montowane jest aż siedem różnych jednostek napędowych. Najmniejsza z nich to benzynowy 2-litrowy silnik o mocy 136 KM (w Polsce nieoferowany). Kolejnym jest 2,5-litrowy turbodiesel w odmianie bez intercoolera i z nim. W pierwszej wersji motor ma 102 KM mocy, a w drugiej – z chłodnicą – 120 KM. Jest też dostępna jego kolejna wersja z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Takie serce Toyoty ma 144 KM mocy (w Polsce wóz z tym silnikiem może mieć napęd 4x2 lub 4x4).

Kolejny punkt oferty japońskiego wytwórcy to jednostka benzynowa o objętości skokowej 2,7 l, która osiąga moc 160 KM (w Polsce nie jest oferowana), a jeśli to komuś nie wystarcza, może wybrać 3-litrowego turbodiesla z turbosprężarką typu VGT o mocy 171 KM (u nas tylko z napędem na wszystkie koła).

Ostatni punkt oferty to 4-litrowa benzyna V6 rozwijająca słuszną moc 239 KM (w Polsce brak). W 2008 roku w Australii sprzedawany był Hilux przygotowany przez TRD. Miał on ten sam silnik, ale ze sprężarką mechaniczną. Dzięki niej motor rozwijał moc 306 KM.

W zależności od wybranego silnika dostępne są 4- i 5-biegowe automatyczne skrzynie biegów oraz 5-biegowa skrzynia manualna.

W 2008 roku auto przeszło drobny lifting, a w 2011 większą modernizację obejmującą wygląd zewnętrzny (nowe światła i grill) oraz wyposażenie wnętrza.

W Polsce najtańszy Hilux siódmej generacji kosztuje 86 500 zł (stan na 30.03.2012 r.).

4.18
Ocena na postawie 19 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Hilux
Produkcja od2005
Produkcja do2008

Wybrane wersje Toyota Hilux 7 generacji

Inne generacje Toyota Hilux

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (4)

Toyota Hilux 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie