Toyota Celica 6 generacji

Generacja
Toyota Celica 6 generacji

W 1993 roku Toyota zaprezentowała szóstą, przedostatnią wersję Celiki. Początkowo auto oferowane było tylko jako hatchback, ale w późniejszym czasie doszedł kabriolet.

Stylistycznie Celica VI nawiązywała w dużym stopniu do poprzedniego modelu. Producent ponownie postawił na krągłości, ale wóz tym razem miał bardziej wyraziste błotniki, które sprawiały, że Celica prezentowała się bardzo interesująco. Charakterystyczną cechą tego samochodu były przednie podwójne indywidualne reflektory, które przyrównywano do owadzich oczu.

Atrakcyjne wnętrze mieściło cztery osoby, z których jednak tylko dwie mogły rozsiąść się wygodnie. Był to kierowca i pasażer na przednim fotelu. Z przodu nie brakowało miejsca na nogi i nad głowami. Gorzej było z tyłu, gdzie choć poczyniono postęp w stosunku do starszych aut, nadal brakowało przestrzeni i na nogi, i nad głowami. Na tylnych siedzeniach swobodnie mieściły się tylko małe dzieci. Z drugiej strony, trzeba zwrócić uwagę, że Celica nie była kierowana do czteroosobowych rodzin.

Fotele z przodu były duże i odpowiednio twarde, a do tego zapewniały dobre trzymanie boczne, dzięki czemu kierowca mógł pewniej prowadzić swoje auto na zakrętach.

Obła deska rozdzielcza wyglądała atrakcyjnie, ale materiały użyte do jej wyłożenia nie były najwyższej jakości. Podobnie było z poziomem montażu części we wnętrzu, który nieco odbiegał od najlepszych aut w tej klasie.

Tak jak dwie poprzednie Celiki wóz szóstej serii w podstawowej wersji był wyposażony w napęd na przednie koła. Najmniejszym i najsłabszym silnikiem była 1,8-litrowa czterocylindrowa jednostka napędowa o mocy zaledwie 116 KM. Zapewniała ona prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h i przyspieszenie do setki w 10 sekund.

Na rynek północnoamerykański i australijski japoński producent przeznaczył 2,2-litrowy silnik o mocy 136 KM, który mógł być połączony z automatyczną skrzynią biegów. Pod względem mocy była to najsłabsza jednostka napędowa Celiki w USA.

Dużo lepsze parametry miał 2-litrowiec bez doładowania, który osiągał 175 KM mocy maksymalnej. Był on instalowany w odmianie GT, która do setki przyspieszała w 8,1 s i osiągała prędkość 225 km/h. Próżno było jednak od tego motoru oczekiwać ekonomiczności, a jego spalanie na sto kilometrów wahało się w przedziale 12-14 l.

Uzupełnieniem oferty Toyoty była Celica GT-Four zaopatrzona we wspomniany wyżej silnik, ale uzbrojony w turbosprężarkę. Ta jednostka napędowa miała moc 242 KM (w Japonii 252 KM) i pozwalała rozpędzić wóz w 6,1 s do 100 km/h. Celica GT-Four przyspieszała aż do 240 km/h. Była to najszybsza wersja tego modelu w historii. Oczywiście coupé było wyposażone w stały napęd na wszystkie koła. Do tego auto miało pakiet stylistyczny obejmujący inną maskę, listwy progowe, większe aluminiowe koła i ogromny spojler z tyłu.

Na bazie tego wozu powstało A-grupowe auto, które startowało z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Z tym pojazdem związana jest też afera w RSMŚ i trzyletnia dyskwalifikacja Toyoty. Po jednym z badań okazało się, że zwężka zamontowana w kolektorze silnika rajdowego samochodu jest niezgodna z regulaminem sportowym FIA.

Do rajdów Toyota powróciła już z nowym autem zbudowanym na bazie Corolli i wystawiła je w nowej klasie WRC.

Produkcja Celiki VI została zakończona w 1999 roku, a zastąpiono ją ostatnim autem o tej nazwie, które nie miało już swojego sportowego odpowiednika.

4.95
Ocena na postawie 32 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Celica
Produkcja od1993
Produkcja do1999

Wybrane wersje Toyota Celica 6 generacji

Inne generacje Toyota Celica

Inne modele Toyota

Toyota Celica 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Test: Toyota Celica Coupé VI z 1995 roku - jedyny taki "japończyk"

... Kiedy zostałem zapytany, czy chciałbym przetestować Toyotę Celicę Coupé, odpowiedziałem, że niespecjalnie, bo nic w niej szczególnego nie ma. Zmieniłem jednak zdanie, kiedy właściciel auta wysłał ... 1938 ^^^Tak, to jest Toyota Celica Coupé, a ...

3 miesiące temu

Odświeżona Toyota Corolla wyceniona w Polsce - tanio już było

... i kombi. To drugie w dwóch pierwszych wersjach wyposażenia wymaga dopłaty w wysokości 4 tys. zł, a w dwóch pozostałych - 6 tys. zł. 473814 Nowa Toyota Corolla - ceny minimalne wersji silnikowych: 1.8 ... , ale można się spodziewać, że różnica w ...

wczoraj

Toyota odkurzyła dawną nazwę. "Celica" znowu zarezerwowana

... Rezerwacje znaków towarowych i nazw w urzędach patentowych dokonywane przez producentów samochodów zawsze budzą wiele spekulacji. Nie inaczej jest tym razem. Toyota zarezerwowała używaną w przeszłości nazwę Celica. ... jednak nic z tego nie ...

dawno temu

Używana Toyota Celica VI - rajdowa generacja

... Radość z jazdy, atrakcyjna stylistyka, sprawdzona technologia i wytrzymała konstrukcja, a to wszystko poparte sportowym rodowodem - tak najlepiej można scharakteryzować Toyotę Celicę VI generacji. Jak japońskie coupe radzi sobie z upływającym ...

dawno temu

Najpopularniejszy SUV świata udoskonalony. Co się zmieniło?

... Toyota odświeżyła swojego hitowego SUV-a RAV4. Na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele. Klienci powinni jednak odczuć różnice, szczególnie we wnętrzu. Muszą jednak uzbroić się w cierpliwość - produkcja ruszy w trzecim kwartale 2022 roku. ... ...

6 dni temu

Toyota Aygo X – miejski samochód, jakiego jeszcze nie było

... Klasa aut miejskich kurczy się z roku na rok, a Toyota Aygo w nowej odsłonie urosła, zyskała garść nowych technologii i prezentuje się lepiej niż kiedykolwiek. Nowy miejski model Toyoty wjeżdża ... do salonów i wprowadza do segmentu A elementy ...

2 miesiące temu

Używana Toyota Celica VII - typowe awarie i problemy

... Z czym kojarzy się Wam Toyota Celica? Z rajdami? Ze sportowym zacięciem? Tak, właśnie takie skojarzenia budziły poprzednie generacje tego wozu, niestety z Celicą VII jest nieco inaczej ... warto jej szukać. 148364Dane technicznePodobno jedyny ...

dawno temu

Toyota Celica

... Poranne światło na Toyocie Celice V generacji ... i brak ludzi pozwalają spokojnie myśleć nad zdjęciami. Kiedyś przy sesji VW Golfa myślałem że mam do czynienia z trudnym do fotografowania lakierem, jednak dopiero przy tej Toyocie Celice ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie