Toyota Celica 7 generacji

Generacja
Toyota Celica 7 generacji

Ostatnią generację Celiki Toyota pokazała w 1999 roku. Samochód nie miał nic wspólnego z poprzednikiem i jedynym nadwoziem było coupé.

Karoseria wyglądała bardzo świeżo i nowocześnie. Nadwozie nakreślone były ostrymi liniami i charakteryzowało się sięgającymi daleko w głąb maski silnika przednimi reflektorami.

We wnętrzu producent zadbał o nowe materiały, które były znacznie wyższej jakości niż w poprzedniczce. Lepiej też spasowano wszystkie części, więc nawet po długiej eksploatacji nic w środku nie trzeszczy i nie skrzypi.

Jak przystało na auto 2+2, z przodu miejsca dla kierowcy i pasażera było wystarczająco dużo. Tam nawet wysokie osoby mogły bez większych problemów zająć wygodną pozycję. Znacznie gorzej było z tyłu, gdzie miejsca na nogi było mało, po przesunięciu przednich foteli w tylne skrajne położenie wręcz wcale go nie było, a przestrzeń nad głowami mocno ograniczała nisko opadająca szyba.

Siedzenia zapewniały bardzo wysoki, jak na tę klasę samochodu, komfort podróży, a do tego charakteryzowały się dobrym trzymaniem bocznym. Bagażnik liczył 365 litrów pojemności, a więc nie było problemu z zapakowaniem do niego większych zakupów.

Nie najlepiej wyglądała sprawa wyciszenia kabiny pasażerskiej oraz widoczność ze środka. W tej ostatniej kwestii największy problem był, gdy kierowca patrzył do tyłu, ponieważ pole widzenia ograniczały słupki i wspomniana wcześniej opadająca nisko szyba.

Celica VII nie przejęła genów starszej siostry. Niektórzy nabijali się z niej, że wygląda lepiej, niż jeździ. Wóz miał napęd tylko na przednie koła i wyposażany był w dwa silniki. Były to jednostki napędowe o objętości skokowej 1,8 l. Pierwsza z nich i jednocześnie słabsza miała moc 145 KM przy 6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr./min.

Mocniejsza zaś mogła się pochwalić 190 KM mocy maksymalnej przy 7600 obr./min i 180 Nm momentu obrotowego przy 6800 obr./min. Ten właśnie silnik pozwalał Celice przyspieszyć do 100 km/h w 7,1 s i rozpędzić się do 225 km/h. Zadowalał się przy tym paliwem w ilości około 9-10 litrów na każde 100 km, co było wynikiem znacznie lepszym, niż to miało miejsce w przypadku motorów w starszym wozie.

W Japonii pojawiła się także limitowana wersja opracowana przez TRD, której jednostka napędowa miała moc maksymalną wynoszącą 200 KM.

W trakcie produkcji Celiki VII w rajdach Toyota wystawiała model Corolla WRC, więc Celica nie była kojarzona z samochodem rajdowym, choć ciągnęła się za nią legenda poprzedników.

W 2002 roku Celica przeszła lifting. Zmieniono w niej przedni zderzak, dzięki czemu samochód wyglądał agresywniej, dodano inne odcienie deski rozdzielczej oraz zestrojono inaczej skrzynie biegów, co poprawiło elastyczność Toyoty w czasie jazdy z większymi prędkościami.

Produkcję Celiki VII zakończono w 2006 roku i nie miała ona swojego bezpośredniego następcy. Po pięciu latach Toyota postanowiła odświeżyć wspomnienie o legendarnym samochodzie o nazwie Celica, wprowadzając na rynek model GT 86, który jest w pewnym stopniu następcą Celiki.

Choć części zamienne do tego modelu nie należą do tanich, to Celica VII odziedziczyła po swoich przodkach legendarną wręcz niezawodność, która sprawia, że właściciel wozu, gdy choć trochę dba o niego, nie musi zbyt często sięgać do portfela.

4.96
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Celica
Produkcja od1999
Produkcja do2006

Wybrane wersje Toyota Celica 7 generacji

Inne generacje Toyota Celica

Inne modele Toyota

Toyota Celica 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie