Toyota Avensis II T25

Generacja
Toyota Avensis II T25 Zobacz 5 zdjęć

Po pięciu latach produkcji japoński gigant postanowił zmienić Avensisa pierwszej generacji na nowszy model. Auto o kodzie wewnętrznym T25 otrzymało tę samą nazwę.

Podobnie jak poprzednik, nowy Avensis nie zachwycał urodą, ale też nie należał do aut brzydkich. Przeciętna stylistyka sprawiała, że Toyota nie wyróżniała się co prawda z tłumu pojazdów, ale też po wielu latach jej karoseria nie prezentowała się specjalnie przestarzale i niemodnie.

Ponownie Japończycy postawili na trzy typy nadwozia. Były nimi: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi. W porównaniu z Avensisem I druga seria tego modelu znacznie urosła wzdłuż (około 10 centymetrów). W efekcie samochód prezentował się znacznie poważniej niż poprzedniczka.

Ważnym atutem Avensisa I była spora przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Podobnie było w kolejnym modelu. Tu miejsca było jeszcze więcej. Z przodu zmieściła się bez problemu nawet najwyższa osoba. Z kolei z tyłu w zasadzie narzekać mógł tylko pasażer zasiadający na środkowym miejscu, gdy przednie fotele były maksymalnie odsunięte do tyłu. Wtedy mogło brakować nieco miejsca na nogi.

Siedzenia z przodu i kanapa tylna były bardzo wygodne, toteż nawet długa podróż w cztery osoby nie była męcząca. W komplecie nie najlepiej mógł czuć się tylko piąty podróżny.

Deska rozdzielcza i konsola środkowa wyglądały znacznie bardziej świeżo niż w starszym wozie, ale designerom znowu zabrakło polotu, by zaprojektować ją w ciekawy sposób. Natomiast jej obsługa była bezproblemowa. Jakości zastosowanych materiałów i ich montażu we wnętrzu niewiele można było zarzucić. Równie ważnym atutem Avensisa II było dobre wyciszenie kabiny.

Zaletą auta były także pojemne bagażniki. Najmniejszy w liftbacku miał aż 510 l, zaś w kombi po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa miała 1500 l.

Avensis drugiej generacji był bardzo bezpiecznym samochodem. W czołowym teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP auto osiągnęło maksymalną notę pięciu gwiazdek. Było to zasługą m.in. bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Gdy w 2006 roku Toyota Avensis przeszła lifting, w jej najtańszej wersji w standardzie znalazło się aż osiem poduszek powietrznych, ABS z EBD, ASR i ESP.

Najbogatsze odmiany Avensisa miały też automatyczną dwustrefową klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, nawigację satelitarną, aluminiowe felgi i skórzaną tapicerkę.

Pod maską Toyoty Avensis instalowano kilka silników. Najmniejszy z nich, benzynowy, miał objętość skokową 1,6 l i wyposażono go w zmienne fazy rozrządu. Miał moc 110 KM, jednak wydawał się za słabym motorem do tego samochodu. Według klientów godnym polecenia był 1,8-litrowy silnik o mocy 130 KM, natomiast 147-konna jednostka 2-litrowa, mimo że mocna, cechowała się sporą awaryjnością z powodu zastosowanego w niej bezpośredniego wtrysku paliwa. Na większości rynków można było kupić też Avensisa z 2,4-litrowcem o mocy 163 KM.

Osoby ceniące sobie niskie spalanie paliwa mogły wybierać spośród dwóch jednostek wysokoprężnych wyposażonych w systemy common rail. Mniejszy silnik miał 2 litry objętości i osiągał moc 116 KM lub 126 KM. Niestety pierwsze egzemplarze słabszej wersji cierpiały na awarie turbosprężarek. Większy motor o objętości 2,2 l mógł mieć moc 150 KM lub aż 177 KM.

Wśród najczęściej wymienianych przypadłości Avensisa, poza awariami osprzętu silników i ich samych, są parujące reflektory z żarówkami H7 i matowiejące z kolei soczewki świateł wyładowczych w bogatszych odmianach auta. Czasami hałasuje też przekładnia kierownicza, a w wersjach z dieslami mogą psuć się dwumasowe koła zamachowe.

Po sześciu latach produkcji Toyota zastąpiła Avensisa II nowszym modelem o oznaczeniu wewnętrznym T27.

3.68
Ocena na postawie 103 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Avensis
Produkcja od2002
Produkcja do2006

Inne generacje Toyota Avensis

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (71)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Toyota Avensis II T25: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie