Suzuki Swift 3 generacji

Generacja
Suzuki Swift 3 generacji
Suzuki Swift 3 generacji - test i recenzja

Swift III generacji na rynku zadebiutował w 2004 roku, najpierw jednak przedstawiono go na salonie samochodowym w Genewie. Stylizacja samochodu nawiązuje do prototypu Swift Concept. Produkcja odbywała się do 2010 roku w Japonii i na Węgrzech, do 2011 roku w Indiach i Chinach, a od 2010 roku auto jest wytwarzane w Pakistanie.

Nadwozie jest zupełnie inne niż produkowanego od wielu lat Swifta II serii. Nowy wóz miał zdecydowanie wyższą karoserię i nieco większy rozstaw osi, ale był znacznie krótszy od poprzednika. Nadwozie wyglądało dynamicznie i bojowo. Interesująco prezentowały się duże przednie i tylne światła. Początkowo auto było dostępne tylko jako 5-drzwiowy hatchback, wkrótce dołączyła wersja 3-drzwiowa. Z kolei w Indiach auto sprzedawane było też jako sedan.

W porównaniu z poprzednikiem wóz poczynił znaczny postęp, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że Swift II wszedł na rynek wiele lat temu. Nowy Swift był pod każdym względem lepszy od starszego brata.
Wnętrze samochodu było znacznie obszerniejsze niż w Swifcie II. Miejsca z przodu nie brakowało nawet najwyższym osobom, a na tylnej kanapie narzekać mogły tylko bardzo wysokie osoby przy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelu przednim. Powodem był brak miejsca na nogi. W Swifcie III, wzorem wielu małych samochodów, znacznie podniesiono siedziska foteli. Dzięki temu pozycja pasażerów była bardziej pionowa, co owocowało zmniejszeniem ilości przestrzeni potrzebnej na nogi. Takie rozwiązanie miało też zaletę w postaci dobrej widoczności z wnętrza pojazdu. W tym ostatnim aspekcie jedyny problem stanowiły dość szerokie słupki tylne.

Jakość zastosowanych materiałów nie była dużo powyżej średniej, ale ich dokładne spasowanie przekładało się na wysoki standard w kabinie. Nawet po kilku latach eksploatacji w kabinie nic nie trzeszczy ani nie skrzypi.

Dobra kabina nie oznacza, że samochód był bez wad. Właściciele Swifta najczęściej skarżyli się na słabe wygłuszenie kabiny pasażerskiej (przez co w czasie szybkiej jazdy szum powietrza opływającego karoserię stawał się uciążliwy), korodujące wokół zamków nadwozie oraz pojawiające się czasem wady fabryczne poduszek powietrznych.

Na liście podstawowego oraz dodatkowego wyposażenia znajdowały się takie elementy, jak: przednie i boczne poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, kurtyny powietrzne dla wszystkich pasażerów, ABS z EBD, ESP, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, klimatyzacja, zestaw audio itd.

Dzięki bogatemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa oraz mocnej strukturze nadwozia Swift osiągnął całkiem dobrą ocenę podczas testu zderzeniowego. W badaniu przeprowadzonym przez Euro NCAP to japońskie auto uzyskała cztery na pięć możliwych gwiazdek.

Swifta oferowano z trzema silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Podstawową jednostką napędową był 1,3-litrowy benzynowiec o słusznej mocy 92 KM. Zapewniał on dobre osiągi temu niewielkiemu autu. Nieco więcej mocy (102 KM) gwarantowała większa, 1,5-litrowa jednostka napędowa. Największą frajdę dawała jednak odmiana Swifta zwana Sport, ponieważ pod jej maską znajdował się 1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 125 KM.

Osoby ceniące oszczędne samochody mogły wybrać Swifta z turbodieslem o objętości skokowej 1,3 l i mocy maksymalnej 75 KM.

W 2010 na rynku pojawiła się nowa generacja Swifta. Choć wóz numer 4 wygląda bardzo podobnie do poprzednika, jest zupełnie innym, nowym autem.

4.45
Ocena na postawie 45 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Swift
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Suzuki Swift 3 generacji

Inne generacje Suzuki Swift

Inne modele Suzuki

Oceny użytkowników (18)

Suzuki Swift 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia 2019 - Prolog

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie