Suzuki Swift 4 generacji

Generacja
Suzuki Swift 4 generacji

Suzuki Swift czwartej generacji został pokazany w 2010 roku. Choć samochód sprawia wrażenie zrestylizowanego modelu poprzedniej serii, to jest uznawany za nowe auto. Powód stanowi zastosowanie zupełnie nowej płyty podłogowej. Samochód jest wytwarzany w Japonii, na Węgrzech, w Chinach i Indiach. Można go nabyć pod nazwami Suzuki Swift, Changan Suzuki Swift i Maruti Suzuki Swift oraz Maruti Suzuki Swift Dzire.

W przeciwieństwie do poprzednika, przynajmniej na razie, auto jest oferowane jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback (Swift III w Indiach był dostępny też jako 4-drzwiowy sedan). Nadwozie nowego auta jest bardzo podobne do Swifta III oraz prototypu sprzed lat o nazwie Swift Concept. Zasadniczą różnicą stylistyczną między nowym a starszym wozem są większe przednie reflektory. Po wnikliwszym przyjrzeniu się autu można zauważyć, że wyraźniej zaakcentowano światła tylne, a dolna linia bocznych szyb jest poprowadzona nieco wyżej niż w poprzedniku. Daje to ogólne wrażenie, że samochód wygląda agresywniej.

Duże zmiany zaszły pod skórą samochodu. Nowa jest nie tylko płyta podłogowa. Konstruktorzy dużo czasu poświęcili na odchudzenie struktury nośnej wozu i wzmocnienie jej. Dało to pozytywne efekty w postaci maksymalnej oceny pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP.

Znaczny wpływ na bezpieczeństwo mają takie elementy wyposażenia, jak ABS z EBD, ESP czy aż siedem poduszek powietrznych (dwie przednie, jedna chroniąca kolana kierowcy, dwie boczne oraz kurtyny powietrzne), dostępnych jako standardowe wyposażenie w każdej wersji.

Wnętrze jest obszerniejsze, ponieważ auto urosło wzdłuż o prawie 10 cm. Pozycja za kołem kierownicy - wygodna, a miejsca jest bardzo dużo zarówno na nogi, jak i nad głową. Na tylnej kanapie bez większego problemu mogą zasiąść nawet wysokie osoby. Te mogą mieć powód do narzekań na brak miejsca na nogi jedynie w przypadku, gdy przednie fotele zostaną przesunięte w skrajne tylne położenie.

Na materiałach zużytych do wykonania wnętrza producent nie oszczędzał. Również ich spasowanie pozostawia niewiele do życzenia, co może oznaczać, że nawet po kilku latach eksploatacji we wnętrzu samochodu nie będzie nic trzeszczało. Choć wyciszenie wnętrza nadal nie jest najlepsze, widać postęp w stosunku do poprzedniego wozu.

Jednym z największych mankamentów Suzuki Swift jest mały bagażnik, którego pojemność wynosi 211 l - to jeden z najgorszych wyników w segmencie B. Od czasu Swifta III nic się niestety pod tym względem nie zmieniło.

Obecnie Swift jest dostępny z trzema silnikami, dwa to jednostki benzynowe. Mniejsza z nich ma objętość skokową 1,2 l i osiąga moc 92 KM. Dzięki niej auto rozpędza się do 165 km/h. Swift 1.2 jako jedyny z całej gamy jest dostępny z napędem na oś przednią i na wszystkie koła. Do zmiany biegów służy skrzynia manualna o pięciu przełożeniach lub 4-biegowy automat.

Wyposażony w 1,6-litrowy silnik Swift ma już napęd tylko na przednie koła. Motor generuje 136 KM i gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 195 km/h. W tym samochodzie dostępna jest tylko 6-biegowa, manualna skrzynia biegów.

O jedno przełożenie mniej ma skrzynia instalowana w wersji z 1,3-litrowym silnikiem Diesla. Turbodoładowana jednostka napędowa ma moc 75 KM, co przekłada się na prędkość maksymalną wynoszącą 165 km/h. Podobnie jak w odmianie 1,6-litrowej napęd jest realizowany tylko przez przednią oś.

3.91
Ocena na postawie 29 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
ModelSuzuki Swift
Produkcja od2010
Produkcja do2014

Wybrane wersje Suzuki Swift 4 generacji

Inne generacje Suzuki Swift

Inne modele Suzuki

Oceny użytkowników (1)

Suzuki Swift 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie