Subaru Outback 2 generacji

Generacja
Subaru Outback 2 generacji

Outback to samochód typu crossover klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku przez japoński wielobranżowy koncern Fujii Heavy Industries pod marką Subaru. Do tej pory przedstawiono cztery generacje tego auta.

Outback drugiej generacji wszedł do produkcji w 2000 roku. Wytwarzane w Japonii auto w tamtym kraju nosiło nazwę Legacy Lancaster 6, a niektórych krajach Europy nazywane było Legacy Outback lub Outback.

Outback bazował na modelu Legacy i w zasadzie był jego uterenowioną wersją kombi. Co interesujące, wszędzie poza Stanami Zjednoczonymi Outback kojarzy się tylko z kombi, natomiast w samych USA wóz ten był oferowany również jako sedan, jednak nie jako auto z lekko podniesionym zawieszeniem, ale odpowiednik europejskiego Legacy.

Dostępny w Europie i w Polsce Outback miał nadwozie kombi o stonowanych, ale jednocześnie dynamicznych liniach. Z przodu uwagę przyciągały duże światła. Takie wrażenie miało się początkowo, jednak po pewnym czasie obserwator uznawał, że rozmiar przednich reflektorów jest w sam raz do tego auta.

Przy długości całkowitej Outbacka wynoszącej 4,7 m rozstaw osi o wartości 2,65 m wydaje się nieco za mały. W związku z takim rozstawem osi samochód ma długie zwisy z przodu i z tyłu, które jednak pasują do stylu tego Subaru.

Miejsca w aucie było sporo, szczególnie w przedniej części, gdzie kierowca i pasażer nie mogli mieć powodów do narzekań. Również z tyłu przestrzeni było dość dużo. Jedynie osoby wysokie, które zasiadły za również wysokim kierowcą, mogły mieć problem z nogami, jeśli prowadząca samochód osoba przesunęła siedzenie maksymalnie do tyłu.

Deska rozdzielcza była prosta i dość kanciasta, a jej wygląd przywodził na myśl odpowiedniki wykonywane przez szwedzką firmę Volvo. Zastosowane we wnętrzu materiały zaskakiwały jakością niższą, niż można by się spodziewać po tym wozie. Podobnie z jakością spasowania wszystkich detali w kabinie.

Subaru Outback było bezpiecznym wozem. W próbie zderzeniowej przeprowadzonej przez Euro NCAP auto otrzymało cztery na pięć możliwych gwiazdek. Wyposażenie podstawowe tego samochodu obejmowało m.in. przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera czy elektrycznie sterowane szyby.

Nie to było jednak najważniejsze - nabywcy kupowali to auto przede wszystkim dla nadzwyczaj dobrego układu napędowego. Outback miał 19-centymetrowy prześwit, który pozwalał zjechać z utwardzonych szlaków, a napęd przekazywany w proporcjach 45%/55% (przód/tył) zapewniał sporą dzielność. Co więcej, w zależności od warunków drogowych rozkład momentu napędowego na osie mógł się zmieniać.

Tradycyjnie dla Subaru Outbacka wyposażano w silniki przeciwsobne. Były to dwie jednostki benzynowe. Mniejszy motor miał 2,5 l objętości skokowej zamkniętej w czterech cylindrach. Z tej objętości udało się uzyskać moc maksymalną 169 KM. Drugim, większym motorem był 6-cylindrowy bokser o mocy 209 KM. Jednostki te pozwalały rozpędzić się do ponad 200 km/h. Co interesujące, mniejsza jednostka silnikowa miała układ rozrządu z jednym wałkiem.

Do wyboru były dwie skrzynie biegów: 5-biegowa, manualna (podstawowa) i 4-biegowy automat.
Oprócz wielu zalet Subaru Outback miało i ma kilka wad. Pierwszą z nich jest sam zakup samochodu, który ze względu na swoje atuty i dobrą opinię jest dość drogi. Drugą są dość paliwożerne silniki Outbacka. Trzeci problem stanowi wysoki koszt serwisowania Subaru. Części zamienne do tych aut nigdy do tanich nie należały, a do tego robocizna kosztuje niemało, ponieważ dostęp do wielu podzespołów jest trudny.

W 2004 roku zakończono produkcję Outbacka drugiej generacji, zastępując go nowszym autem.

3.92
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Outback
Produkcja od1999
Produkcja do2003

Wybrane wersje Subaru Outback 2 generacji

Inne generacje Subaru Outback

Inne modele Subaru

Subaru Outback 2 generacji: newsy, testy i recenzje

WP Express. Wyścig Mille Miglia

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie