Subaru Legacy 5 generacji

Generacja
Subaru Legacy 5 generacji

Concept car, na bazie którego miało powstać nowe Legacy, został zaprezentowany w Detroit w 2009 roku, a seryjny samochód zadebiutował na salonie samochodowym w Nowym Jorku tego samego roku i od razu został wprowadzony do produkcji.

Auto jest wytwarzane w Japonii i Stanach Zjednoczonych i można je nabyć pod nazwą Legacy, Legacy B4, Liberty (Australia) oraz Legacy Touring Wagon (kombi). Samochód produkowany jest z dwoma nadwoziami. Pierwszym jest 4-drzwiowy sedan, a drugim 5-drzwiowe kombi, niedostępne na rynku amerykańskim. Kombi ma też brata w postaci modelu Outback, który przez wiele lat nazywany był Legacy Outback i dopiero w czwartej generacji (w piątej serii Legacy) Subaru rozdzieliło go z Legacy.

Nowy samochód zarówno w wersji sedan, jak i kombi prezentuje się elegancko, jednak stracił nieco na sportowym wyglądzie. Z przodu znajduje się spora chromowana osłona chłodnicy i duże, unoszące się ku górze światła, a z tyłu elegancji nadaje chromowana listwa nad tablicą rejestracyjną. Brakuje jednak przetłoczeń lub listew na drzwiach, przez co Legacy V wygląda na cięższe niż w rzeczywistości i po prostu nudno. Wyglądałoby jeszcze gorzej, gdyby nie szczątkowe przetłoczenia błotników, które - nie ma co się oszukiwać - sportowego stylu temu Subaru nie nadają. Nawet w mocnej wersji GT jedyny sportowy akcent to wlot powietrza na masce.

W ogóle trzeba jasno powiedzieć, że z daleka nowe Legacy bardziej przypomina Opla Insignię niż siebie samo.

Wnętrze jest zupełnie innej jakości niż w poprzedniku (takie samo jak w Outbacku), ale nastawione na luksus, a nie mieszankę luksusu i sportu. Siedzenia są duże i wygodne, a miejsca pasażerom nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu – ani nad głowami, ani na nogi. Materiały użyte do wykonania deski rozdzielczej są wyższej jakości niż w poprzedniku i lepiej ze sobą montowane. W bogatszych odmianach kierownicę i siedzenia pokrywa skóra, a na desce rozdzielczej oraz drzwiach znajdują się wstawki z drewna.

Wyposażenie Legacy już w podstawowej wersji jest bogate. Do normalnych elementów montowanych w najtańszym wozie należą: skórzana kierownica, centralny zamek, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane lusterka, system dźwiękowy McIntosh, kamera cofania, tempomat, ABS z EBD, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe. W zasadzie jedyna rzecz, której nie ma w standardzie, a jest do kupienia jako opcja, to skórzana tapicerka siedzeń.

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a także solidna konstrukcja sprawiają, że w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Subaru Legacy V zostało ocenione na maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Subaru nadal oferuje tylko napęd na wszystkie koła – i to jest chyba dobre rozwiązanie. W gamie jednostek napędowych są cztery silniki benzynowe i jeden diesel. Wszystkie to oczywiście motory typu bokser.

Najmniejszy z benzynowców ma 2 l objętości skokowej i jest wyposażony w system zmiennych faz rozrządu. Rozwija on moc 150 KM. Kolejny silnik ma już 2,5 l objętości, a w jego głowicach znajduje się po jednym wałku rozrządu. Jednostka ta ma system zmiennych wzniosów zaworów i generuje moc 170 KM.

Najmocniejszy w stawce jest 2,5-litrowy, turbodoładowany motor. W zależności od rynku i skrzyni biegów razem z nim zamontowanej może się on pochwalić mocą od 265 do 285 KM. Z kolei największy jest 6-cylindrowy motor o objętości 3,6 l z podwójnym system zmiennych faz rozrządu, osiągający moc 256 KM. Tyle samo koni co najmniejszy silnik benzynowy ma jedyny turbodiesel o objętości skokowej 2,0 l.

Nie na każdym rynku wszystkie silniki są oferowane. W zasadzie tylko w Japonii można wybierać z całej palety jednostek napędowych.

W Legacy V Subaru zrezygnowało z 4-biegowej skrzyni automatycznej, zastępując ją bezstopniowym urządzeniem zautomatyzowanym CVT. Nadal dostępne są skrzynia 5-biegowa, automatyczna i 6-biegowa, manualna.

Nowe Legacy cenione jest za dobry układ jezdny i mocne silniki. Po stronie minusów klienci wymieniają cenę nieadekwatnie wysoką do tego, co oferuje samochód.

4.28
Ocena na postawie 46 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Legacy
Produkcja od2009
Produkcja do2013

Wybrane wersje Subaru Legacy 5 generacji

Inne generacje Subaru Legacy

Inne modele Subaru

Subaru Legacy 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.3 - Nowa Toyota Supra, Opel GTX Experimental, Red Bull Ring

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie